وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

شماره بیست ونهم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

شماره بیست ونهم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد

شماره بیست و نهم (آبان 1395) ماهنامه کاربردی بازاریاب بازارساز منتشر شد. با خواندن این ماهنامه با مسائل و موضوعات متنوع حوزه بازاریابی و فروش آشنا خواهیم شد. لازم به ذکر می‌دانم که علاقه‌مندان برای دریافت اشتراک می‌توانند با شماره 66475273 در تهران تماس حاصل کنند.

یاداشت مدیر مسئول
شماره بیست و نهم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر و به بازار عرضه شد. خوشبختانه بازخوردهای مثبتی که از سراسر کشور عزیزمان داشته‌ایم، نشان می‌دهد که ماهنامه توانسته ابزار آموزشی مؤثری در جهت ارتقاء فرهنگ بازاریابی و فروش باشد. بجز تهران در سایر شهرهای کشور نیاز به داشتن منابع آموزشی در این حوزه به شدت احساس می‌شود که امیدواریم این ماهنامه بتواند به قدر توان در جهت رفع این نیاز گام بردارد.
سرمقاله
اعتبار سنجی، بایدها و نباید ها
فروش فرایندی است که با منجر شدن به وصول مطالبات تکمیل می‌گردد. وصول مطالبات صحیح و کم‌دردسر قطعاً نیاز به اعتبارسنجی دقیق مشتریان دارد. مدت‌هاست زمانی که یک مشتری تمایل با همکاری شرکت را دارد سعی در ایجاد چارچوبی داشتم که این چارچوب بتواند به اعتباردهی به مشتری در کمترین زمان با کمترین ریسک کمک کند.
سرخط خیرها
ضرورت بازاریابی برای‌ کالاهای تولیدی البرز
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار البرز گفت: برای اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی نباید منتظر جذب اعتبارات دولتی باشیم.

یازاریابی دارویی
سفارش سازی در داروخانه ها (بخش چهارم)
در هنگام سفارش‌سازی ، پس از آنکه دستور مسئول خرید داروخانه را ثبت کردیم، لازم است مراتب سپاسگزاری خود را با یک جمله اعلام نماییم و سپس به سراغ ارائه محصول بعدی برویم. اصولاً انسان‌هایی که از روحیه شکرگزاری برخوردار هستند توانایی بالاتری در ایجاد ارتباطی مؤثر با دیگران دارند. گاندی جمله‌ای دارد با این مفهوم: مشتری مهم‌ترین بازدیدکننده در حوزه کاری ما است، ما با انجام کار برای مشتری منتی بر او نداریم بلکه این مشتری است که با "پذیرفتن ما" بر سر ما منت می‌گذارد. اصولاً فلسفه اینکه شرکت‌ها به ویزیتور نیاز دارند به خاطر وجود مشتریان می‌باشد؛ بدون وجود مشتری، فروش معنایی نخواهد داشت.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
اینستاگرام، ابزارجذابی برای بازاریابی فروش
آیا می‌دانستید که اینستاگرام در هر ماه بیش از 500 میلیون بازدیدکننده فعال دارد؟ چه بازاری می‌تواند کشش و پتانسیل بزرگ‌تری برای بازاریابی و فروش داشته باشد؟
برنامه ریزی فروش
برنامه ریزی برای فروش بیشتر
از میان تمام جملاتی که درباره بازاریابی و فروش گفته می‌شود، شاید یکی از بهترین آنها، این جمله باشد: ارتباط بلندمدت با مشتری، سود امروز و فروش فردا را به دنبال دارد.
نرم افزار پخش
انبار
همانطور که در شماره‌های قبل دیده‌اید، این مجموعه مقالات به تعریف مشخصات یک نرم‌افزار مناسب برای شرکت‌های پخش و توزیع می‌پردازد. مطلبی که در ادامه خواهید خواند، در مورد مشخصات و گزارشات زیرسیستم انبار خواهد بود.

خاتمه فروش
چگونه فروشی را که شروع کرده ایم با موفقیت خاتمه دهیم؟
هر روز که کار خود را شروع می‌کنیم اهداف جدیدی را برای خود در نظر می‌گیریم. برای مثال اینکه‌ با مشتریان بیشتری تماس بگیریم و قرارداد‌های بیشتری ببندیم. با این وجود به نظر می‌رسد در خیلی از مواقع نمی‌توانیم پایان خوبی برای هدف‌گذاری‌های خود رقم بزنیم. علت چیست؟
فروشنده برتر
فروشندگی و برند سازی شخصی
برند چیست؟
در ساده‌ترین تعریف، برند را اینگونه تعریف کرده‌اند: «برند، توصیفی است که دیگران از یک محصول، خدمت، نام و نشان، یا یک فرد دارند.»
عشق کار
عشق کار
 پروفسور پروانه وثوق، اسفندماه 1314 در شهرستان تفرش واقع در استان مرکزی و در یک خانواده فرهنگی چشم به جهان گشود. ایشان دکترای عمومی خود را در سال 1342 از دانشکده علوم پزشکی تهران دریافت کرد و دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی‌اش را در دانشگاه‌های کمبریج، ماساچوست و ایلینوی گذراند و دوره تکمیلی پزشکی را در دانشگاه واشنگتن سپری کرد. اما با پایان تحصیلاتش دوباره به ایران برگشت و در سال 1350 در بیمارستان حضرت علی‌اصغر (ع) مشغول به کار شد. بارها به ایشان پیشنهاد شده بود که برای مشاغل تحقیقاتی در ازای دریافت حقوق هنگفت و امکانات دیگر ساکن کشورهای اروپایی و امریکایی شود ولی او خدمت رایگان به کودکان سرطانی وطنش را برگزید. فولکس قورباغه‌ای خانم دکتر، برای اهالی خیابان ظفر، یک نشانه دوست‌داشتنی بود؛ نشانه‌ای که روزی چند بار حوالی بیمارستان علی اصغر (ع) دیده می‌شد و از حضور کسی خبر می‌داد که زندگی‌اش را وقف کودکان مبتلا به سرطان کرده بود؛ کسی که زندگی در اروپا را رها کرده بود تا در کنار بچه‌های سرطانی ایران زندگی کند. 
کتابخانه
حتی قبل از اینکه اینترنت همه‌گیر شود، پژوهشگران مشغول بررسی چگونگی فرق روش پیام دهان‌به‌دهان با دیگر پیام‌ها بودند. برای مثال، در سال 1955، دو پژوهشگر دریافتند که مطالب دهان‌به‌دهان 7 بار بیشتر از آگهی روزنامه‌ها و مجلات و 2 بار بیشتر از تبلیغات رادیویی موثر بوده است. این تحقیق، در روزهایی اجرا شد که تلویزیون تازه به بازار آمده بود و حتی رسانه هم به حساب نمی‌آمد. در سال 1971، پژوهشگر دیگری دریافت که دهان‌به‌دهان، در تغییر نگرش‌های منفی یا بی‌طرف، به نگرش‌های مثبت، 9 بار بیشتر از هر نوع آگهی موثرتر است.

نوآوری
چگونه فروشندگانی نوآور داشته باشیم؟
ماندن در بازار رقابتی نیازمند توجه دائمی و مستمر به مقوله نوآوری است. برای این کار لازم است به فروشندگان انگیزه داد تا وظایف جاری خود را به بهترین شکل انجام دهند و با جریان کسب‌وکار همپا و همگام حرکت کنند. به عبارت دیگر برای آنکه فروشندگان نوآوری داشته باشیم لازم است این قابلیت را در آنها پرورش دهیم و تنها به دنبال این نباشیم که نوآوری را از بیرون سازمان "بخریم".
میز گرد
نقش موزعین در خوشنامی سازمان
مهرداد دانش: موزع شرکت شاهسوند
سید محمد حسینی: موزع شرکت آفتاب وانا
علی شهبازی: موزع شرکت شاهسوند
سینا جلالی: موزع شرکت آفتاب وانا
علیرضا جبارنژاد: موزع شرکت لینا
مصطفی داوودی‌زاده: سرپرست فروش مویرگی شرکت آندره
پرویز درگی: مدیرعامل شرکت TMBA و مدیرمسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز
بازاریابی غذایی
بازاریابی دیجیتال در صنعت غذا
در دو شماره گذشته به بیان نکاتی درباره بازاریابی هرچه بهتر در صنعت غذا پرداختیم. در این شماره بخش پایانی این مطلب را می‌خوانیم.
مدیریت مالی فروش
پلن نویسی مالی چیست؟
اجازه بدهید با ذکر یک مثال هدف برنامه‌نویسی مالی را تشریح کنم:
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که می‌خواهید افراد مختلفی را به استخدام شرکت خود درآورید ولی آنها در فرم استخدام حقوق و مزایایی درخواستی متفاوتی را درج کرده باشند. اگر قرار باشد همه این پیشنهادات را قبول کنیم چطور می‌توان بین آنها شرایط یکسانی سودآوری ترسیم کنیم؟
یهره وری 
چرا دستور جلسه نداریم؟
زمانی که صحبت از دستور جلسه به میان می‌آید، شاید اولین چیزی که به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد این است که با یک برگه کاغذ بی‌فایده و به قول معروف "فرمالیته" طرف هستند که بودن و نبودنش تفاوتی ندارد. همین تصور غلط باعث شده که طبق نتایج تحقیقی که به تازگی صورت گرفته، 63 درصد از جلسات دستور جلسه نداشته باشند.

پرسش و پاسخ
امروزه به شدت فضای رقابتی در ایران در حال گسترش می‌باشد و هر چقدر رقابت بیشتر می‌شود مبحث بازاریابی و فروش اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ برعکس حدودا 10 سال پیش که تولید خیلی اهمیت داشت و آن چیزی که کم اهمیت بود بازاریابی و فروش بود چرا که بازارها انحصاری بودند.
 

سبز باشید


 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.