وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

راهکارهای عملی برای موفقیت مالی 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

راهکارهای عملی برای موفقیت مالی

چه کسی هست که نخواهد ثروتمند باشد؟! با این همه بسیاری از مردم بر این باورند که موفقیت مالی در نتیجه ی خوش شانسی محض بدست می آید. اما ثروتمند شدن راه و رسم خود را دارد.
در ادامه راهکارهای عملی به منظور پولدار شدن در سریع ترین زمان ممکن بررسی می شود:
1- تفکر" من به اندازه ی کافی پول دارم" را دور بیندازید.
به جای آنکه اینطور فکر کنید که به اندازه ی کافی درآمد دارید، اینگونه تصور کنید که می توانید پول بیشتری دربیاورید. منابع کسب درآمد خود را بدون وارد آوردن اسیب به شغل اصلی خود، توسعه دهید. از ترجمه ی متون تا ساخت اپلیکشن های کاربردی گوشی های همراه و ساخت کتابهای الکترونیک تا فروش محصولات در وبگاههای فروش آنلاین و بسیاری دیگر از روش ها وجود دارد که می توان به کمک آنها منابع تولید درآمد خود را تقویت کنیم.
2- از اوقات فراغت خود برای یادگیری استفاده کنید.
پیشرفت شغلی مستلزم کسب مهارتهای جدید و هم چنین بدست آوردن دانش در حوزه های نوین است. یادگیری تلاشی هوشمندانه است که به طرق مختلف از جمله مطالعه کتاب، شرکت در سمینارها و کلاس ها حاصل می شود.
3- اهداف مالی خاص تعیین کنید.
اگر آن کاری که همیشه می کردید را انجام دهید، به آن چیزی دست خواهید یافت که همیشه داشته اید. این گفته بویژه در مورد کسانی که فکر می کنند اهداف مالی در پرداخت صورتحساب ها و اجاره بها خلاصه می شود، صادق است. به جای این اهداف کوته بینانه، هدف هایی مثل تسویه ی دیون و بدهی ها و یا افزایش درآمد سالانه را برای خود تعیین کنید. زمانی که پای مسایل مالی پیش کشیده می شود، همیشه ذهنیتی بلندپروازانه داشته باشید. 
4- پول دوست شماست.
پول چرک کف دست نیست، بلکه پدیده ای قابل احترام است. پول می تواند برای شما 
خدمت خود بگیرید. بیست موردی که با پول خود می توانید هزینه های مرتبط با آن را بپردازید و از بابت آن خوشحال شوید فهرست کنید: خانه ی نو، ماشین نو، لباس نو، خدمات زیبایی  و چهره جدید و ... به پول با دیدی مثبت نگاه کنید. فراموش نکنید این به انتخاب ما وابسته است: پول هم می تواند گره گشا باشد و هم می تواند گره ای به زندگی بزند که با چنگ و دندان هم باز نشود.
5- هر هفته یک مسئله مالی را حل و فصل کنید.
ثروتمندان جای نق زدن روی حل مسائل تمرکز دارند. این نگرش به ما کمک می کند تا تفکر حل مسائل را در خود تقویت و نگاه فرصت یاب ما را رو  به فرصت های مالی جدیدی که می تواند به ما سود برساند می گشاید. هر هفته یکی از مسائل مالی خود را روی کاغذ بیاورید. مسائلی نظیر افزایش درآمد و یا راه حلی برای صرفه جویی در مخارج روزمره و خورد و خوراک، سپس روی آنها فکر کنید، مشورت بگیرید و به راه حل برسید.
6- با کتاب آشتی کنید.
تا می توانید در فروشگاههای تخصصی کتاب و کتابخانه ها پرسه ی علمی بزنید. تا دروازه های تازه ای از دانش به رویتان گشوده شود و حوزه ی تخصصی تان با صرف کمترین هزینه ای گسترش یابد و در نتیجه از حرفه ی خود پول بیشتری بدست آورید.
7- ماهانه پیشرفت خود در امور مالی را زیر نظر بگیرید.
بد پول خرج کردن آفت ثروت است. شاید دستمزد بالایی بگیرید اما فقدان دانش مالی موجب شود تا ماه به آخر نرسیده کفگیرتان به ته دیگ بخورد. درآمد ها و هزینه های متقابل آن را فهرست کنید آیا هزینه ای روی دستتان هست که بخواهید آن را تعدیل و یا حذف کنید؟ و یا هرگونه تغییری که اوضاع مالی تان را بهبود ببخشد.

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.