وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

صادرات خودرو ایران در چه وضعیتی است ؟ 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

صادرات خودرو ایران در چه وضعیتی است ؟

اخیراً مصاحبه ای را از قائم مقام ارشد ایران خودرو دیدم که اشاره داشت : "سایت های ایجاد شده در سوریه ، روسیه ،  و ونزوئلا زیان آور هستند".
قطعاً ما نمی خواهیم در بازارهای خارجی حضور داشته باشیم که فقط بگوییم ما هم هستیم و زیان آن از جیب کشور برود.پس وقت آن است که یک بازنگری جدی در شیوه و نحوه حضور در بازارهای بین المللی به عمل آوریم .

البته یکی از دلایل وضعیت موجود، در آن سایت های ایجاد شده به رکود و بحران اقتصادی جهان باز می گردد.

 

همان­طور که شاهد بودید غول صنعت خودرو سازی امریکا یعنی جنرال موتورز اعلام ورشکستگی کرد. طبق آمار همین الان بیش از 5/6 میلیون خودرو فروش نرفته در امریکا و اروپاست بدیهی است که آنها جهت جلوگیری از زیان بیشتر و خواب سرمایه به شیوه­هایی چون کاهش قیمت روی آورند و چون برند آنها در ذهن مشتریان بازارهای هدف ما قوی تر از ما است، به ناچار ما هم دچار رکود و بحران می شویم و در این فضا لزوم تغییر تفکر مدیران ارشد صنعت خودرو سازی از نگاه مهندسی و تولید مدار به نگاه بازار مدار و اقتصادی بیشتر می شود. این تسهیلاتی که خودرو سازان جهانی در ایران در حال حاضر برای مشتریان قائل می شوند، در طول سالهای گذشته بی سابقه بوده است و این نشان از هدف قراردادن بازار داخل ایران هم هست  .

 

بهتر است به علوم اقتصادی و بازاریابی توجه جدی داشته باشیم و با مطالعه دقیق روی مشتریان و خواسته­های  آنان – رقبا و فعالیت آنها، نسبت به فرصت یابی و اقدام برای بهره مندی از آن اقدام جدی به عمل آوریم و از شیوه های دستوری و بدون کار علمی خودداری کنیم .

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.