وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

پنجاهمین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار منتشر شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

پنجاهمین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار منتشر شد

تازه‌ترین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار (سال دهم، شماره‌ی 50، مرداد و شهریور 1395) منتشر شد. این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی).
علاقه‌مندان برای خرید مجله و اشتراک می‌توانند با شماره‌های 66475273(021) و 66477016 (021) در تهران تماس حاصل کنند.

پنجاهمين شماره‌ي "توسعه مهندسي بازار" با سرمقاله‌اي از پدر علم نوروماركتينگ جهان، دكتر ديويد لوئيس هادسون، چاپ و منتشر شد؛ يعني همين شماره‌اي كه پيش رو داريد‌. متن انگليسي را در صفحات پاياني اين نشريه ببينيد.
 
پنجاهمين شماره يعني 3200 صفحه يا 16 جلد كتاب بازاريابي و فروش
"توسعه مهندسي بازار" در هر شماره حاوي 64 صفحه اخبار بازاريابي، گفت‌وگوها، ميزگرد، گزارش ويژه، و آثار و مقالات كاربردي تبليغات، خرده‌فروشي، بسته‌بندي، مذاكره، و فروش و... است.
تاكنون 50 شماره‌ي "توسعه مهندسي بازار" چاپ و منتشر شده و اين مجموعاً 3200 صفحه را شامل مي‌شود(3200=64×50). در صورتي كه بپذيريم هر كتاب به‌طور معمول 200 صفحه باشد، در طول ده سال انتشار نشريه، 16 جلد كتاب در حوزه‌ي تبليغات، خرده‌فروشي، بسته‌بندي، مذاكره، فروش چاپ كرده‌ايم. و اين افتخاري است براي ما كه به آن مي‌باليم؛ چرا كه توانسته‌ايم براي ارتقاي حرفه‌اي بازاريابي ايران به سهم خود ايفاي نقش‌‌‌‌كنيم.
شايسته‌ي عنوان است عكس روي جلد اين شماره از مجله نيز، برخي از استاداني را شامل مي‌شود كه در طول اين 50 شماره، ياور و همكار ما بوده‌اند.
 
سرمقاله: پدر علم نوروماركتينگ جهان‌
توسعه مهندسي بازار در گفت‌وگو با بزرگان "نوروماركتينگ جهان" به همراه درج آثار متنوعي در اين حوزه‌ي مطالعاتي نظير نوروادورتايزينگ، نوروديزاين، نوروپكيجينگ، نوروليدرشيپ توانسته ديدگاههاي متفكران جهان را نسبت به اين نشريه كاملاً تغيير دهد.
با ديويد لوئيس هادسون، پدر نوروماركتينگ جهان، از طريق ايميل ارتباط برقرار كرديم و پس از ارائه‌ي مدارك و مستندات توانستيم توجه او را براي دريافت سرمقاله جلب كنيم كه با لطف پذيرفتند. اين مدارك و مستندات، افزون بر روي جلدهاي شماره‌هاي قبلي مجله، گفت‌وگو با بزرگان نوروماركتينگ و درج آثار فراوان در اين حوزه‌ي جديد بازاريابي است. اين سرمقاله را در صفحات 4، 5، 6 و 7 بخوانيد.
شايسته‌ي يادآوي است كه نگاهي به كارنامه‌ي درخشان زندگي ديويد لوئيس هادسون، جايگاه دانشي و بينشي اين متفكر جهاني را نشان مي‌دهد.

زندگينامه‌ي دكتر ديويد لوئيس هادسون، پدر علم نوروماركتينگ جهان
 بيوگرافي دكتر ديويد لوئيس هادسون
دكتر ديويد لوئيس هادسون، نوروسايكولوژيست فرانسوي، مؤسس، بنيانگذار و مدير مؤسسه‌ي تحقيقاتي و مشاوره‌اي مايندلب اينترنشنال (Mindlab International) در مركز نوآوري ساسكس در برايتون است. وي همچنين يك روانشناس شناخته‌شده و نويسنده‌ي كتاب پرفروش "فروش مغز: وقتي علم و خريد به هم برمي‌خورند- راهنماي علمي براي كاربرد تكنولوژي در خرده‌فروشي، تبليغات و بازاريابي" و يك سخنران بين‌المللي است.

 دكتر ديويد لوئيس هادسون، پدر علم نوروماركتينگ جهان
به دكتر لوئيس هادسون، به دليل مطالعات و تحقيقات ارزشمندي كه در زمينه‌ي تجزيه‌و‌تحليل فعاليتهاي مغزي با اهداف تبليغاتي انجام داده، لقب "پدر علم نوروماركتينگ" را داده‌اند.
وي داراي مدرك افتخاري درجه‌ي اول روانشناسي و زيست‌شناسي از دانشگاه وست‌مينستر لندن و مدرك دكتري از دپارتمان روانشناسي تجربي در دانشگاه ساسكس لندن است. وي پيش از تأسيس سازمان خود، تحقيقات و مطالعات روانشناسي باليني و آسيب‌شناسي رواني را در اين دانشگاه انجام مي‌‌داد.
دكتر ديويد لوئيس هادسون بيش از سي عنوان كتاب درباره‌ي موضوعات مختلف به رشته‌ي تحرير درآورده است. وي از اولين روانشناساني بود كه به پتانسيل اندازه‌گيري فعاليتهاي مغزي به‌عنوان شاخصي براي درك واكنشهاي مصرف‌كنندگان پي برد.
دكتر لوئيس تحقيقاتش را در اين زمينه از دهه‌ي 1980 آغاز كرد؛ زماني كه دانشجوي دكتري در دانشگاه ساسكس بود. در اوايل دهه‌ي 1990، فعاليتهاي او در برنامه‌ي تلويزيوني "دنياي فردا" در شبكه‌ي بي‌بي‌سي منتشر شد.
دكتر لوئيس هادسون علاقه‌مند به عكاسي خبري است و در رشته‌ي عكاسي و روزنامه‌نگاري در دانشگاه وست‌مينستر هم تحصيل كرده است و به مناطق مختلف دنيا سفر كرده و در زمينه‌ي موضوعات مختلفي نظير جنگ، قتل، اختراعات عجيب و غريب مقاله نوشته و عكاسي كرده است. وي مدتي هم به‌عنوان گزارشگر آزاد در بي‌بي‌سي فعاليت كرد. مي‌توانيد عكسهاي او را در سايت www.dlpl.org  مشاهده كنيد. برخي از عكسهاي او جوايز معتبري را نيز كسب كرده‌اند.
وي مدير و بنيانگذار شركت مايندلب اينترنشنال نيز هست؛ يك شركت ارائه‌دهنده‌ي خدمات تخصصي و مشاوره به سازمانها و توليدكنندگان برنامه‌ها و تبليغات تلويزيوني. مايندلب اينترنشنال اطلاعاتي درباره‌ي ميزان تأثيرگذاري بسته‌بندي محصولات، تبليغات چاپي، تبليغات تلويزيوني و ديجيتالي و ... به سازمانها ارائه مي‌دهد.

گزارش ويژه
 رقابت المپيكي برندهاي جهان در ريودوژانيرو - برزيل
بازيهاي المپيك تابستاني 2016، آوردگاه برندهاي جهاني در برزيل است. از اين رو در همين شماره، نگاهي داريم به برندهاي جهاني تا از فعاليت آنها به مناسبت اين رويداد جهاني باخبر شويم.

نانوماركتينگ؛ پيوند دانش و تكنولوژي نانو با بازاريابي
نوروماركتينگ با همه‌ي نتايج درخشاني كه داشته، از سوي پژوهشگران با انتقادهايي روبه‌رو است. پژوهشگران نانوماركتينگ از 5 محدوديت نوروماركتينگ نام مي‌برند. اين پژوهشگران معتقدند نانوماركتينگ فراتر از اين 5 محدوديت مي‌تواند در خدمت بازاريابي بويژه شناسايي رفتار مصرف‌كنندگان قرار گيرد.
صفحات 32 و 33 را بگشاييد كه هم از محدوديتهاي نوروماركتينگ مي‌گويد و هم از امتيازات نانوماركتينگ و چگونگي خدماتي كه مي‌تواند تقديم بازاريابها كند.
 
گفت‌وگوها، حاوي 9 گفت‌وگو با بزرگان بازاريابي و تبليغات جهان، مجموعاً 18 صفحه
پنجاهمين شماره‌ي "توسعه مهندسي بازار" حاوي گفت‌وگوهاي متعددي است مجموعاً 18 صفحه به شرح زير:
1ـ گفت‌وگو با مترجمان كتاب ارائه‌ي ناب به سبك استيو جابز، سعيد مقدسي، و مهدي معين
2ـ گفت‌وگو با نويسندگان كتاب دي‌ان‌اي نوآور‌ و متفكران ويرانگر، جف داير، هال گرگرسن‌
3ـ گفت‌وگو با سه تن از مديران آژانس تبليغاتي بين‌المللي بي‌بي‌دي‌او (BBDO)
4ـ گفت‌وگو با ري كمپر، مدير بازاريابي شركت تلورد
5ـ گفت‌وگو با هرب سورنسن، سخنران و رفتارشناس بين‌المللي خريد
 
گفت‌وگو با مترجمان كتاب ارائه‌ي ناب به سبك استيو جابز
ارائه‌ي ناب به سبك استيو جابز با ترجمه‌ي سعيد مقدسي، و مهدي معين به‌تازگي از سوي انتشارات بازاريابي چاپ و منتشر شد؛ در 256 صفحه به قيمت 20 هزار تومان.
سعيد مقدسي و مهدي معين، مترجمان اين كتاب در گفت‌وگو با توسعه مهندسي بازار، از ويژگيهاي خاص اين كتاب گفتند.
جابز نبوغ سرشاري در بازاريابي و فروش دارد. از اين رو با خواندن اين گفت‌وگو، علاقه‌مند مي‌شويد اين كتاب ارزشمند را از انتشارات بازاريابي بخريد و بخوانيد.
 
گفت‌وگو با جف داير و هال گرگرسن، مؤلفان كتاب دي‌ان‌اي نوآور
جف داير، و هال گرگرسن، مؤلفان كتاب "دي‌ان‌اي نوآور" در اين گفت‌وگو، ديدگاههاي شما را تغيير خواهند داد از جمله آنكه، متفكران خلاق، متفكران ويرانگرند، به وضع موجود راضي نيستند. به‌علاوه، نوآوري بيشتر از آنكه وراثتي باشد، اكتسابي است. پس مي‌توان نوآوري را آموخت.
اگر علاقه‌منديد نوآور باشيد، هم اين گفت‌وگو را بخوانيد و هم فيلم "ذهن نوآور" را ببينيد. اين فيلم حاوي ديدگاههايي است كه جف داير، راههاي دستيابي به نوآوري را تشريح مي‌كند.
اين فيلم به زبان فارسي تهيه و توليد شده است. مي‌توانيد آن را از فروشگاه انتشارات بازاريابي خريداري كنيد به قيمت 2 هزار تومان.
 
گفت‌وگو با سه تن از مديران آژانس تبليغاتي بين‌الملل بي‌بي‌دي‌او (BBDO)
بي‌بي‌دي‌او(BBDO)  در زمره‌ي بزرگترين آژانسهاي تبليغاتي جهان است. در اين گفت‌وگو از شعار اصلي اين آژانس مي‌گويند كه عبارت است از "كار، كار، كار." در كنار اين شعار، مديران اين آژانس از يك هرج‌ومرج هدفمند ياد مي‌كنند تا به خلاقيت دست يابند.
 
  گفت‌وگو با ري كِمپر، مدير بازاريابي شركت تلورد
بازاريابي از "فروش" مجزاست يا بهتر است ادغام شود؟ اين پرسش را هر يك از متفكران جهاني بازاريابي به‌گونه‌اي پاسخ داده‌اند. مدير بازاريابي شركت تلورد، با پيشينه‌اي درخشان در شركتهاي جهاني پرسود، بر اين باور است كه ادغام بازاريابي و فروش، درآمد شركتها را بيشتر خواهد كرد. براي اطلاع از دلايل او مي‌توانيد صفحات 30 و 31 را بخوانيد.
 
گفت‌وگو با هرب سورنسن، رفتارشناس بين‌المللي خريد
"زندگي در سوپرماركت"، عنوان گفت‌وگويي است با هرب سورنسن، سخنران و رفتارشناس بين‌المللي خريد.
در اين گفت‌وگو، سورنسن از ظرائف رفتار مشتري در سوپرماركت مي‌گويد. براي مثال مي‌خوانيد، مشتريان در ابتداي خريد، روند خريد خيلي كندي دارند، و هر چقدر به پايان خريد نزديكتر مي‌شوند، حركت و روند خريدشان تندتر مي‌شود (آمار نشان می‌دهد 3 برابر بیشتر است).
سورنسن از بهترين مكان تبليغ محصول و بدترين مكان خريد محصول ياد مي‌كند و بسياري از موضوعات جزئي و ريز رفتار خريدار را بازنمايي مي‌كند تا جايي كه مي‌توان گفت اين پژوهشگر، در سوپرماركت زندگي كرده است و زندگي مي‌كند.
 
ما هاروارد را به محل كار، و خانه‌ي شما آورده‌ايم
در هر شماره از توسعه مهندسي بازار، يك فيلم آموزش بازاريابي از دانشگاه هاروارد ضميمه است كه زيرنويس فارسي شده و قابل خريداري است.
تاكنون 45 فيلم آماده شده است كه مي‌توانيد از فروشگاه انتشارات بازاريابي خريداري كنيد؛ تلفن: 71 و 66408251 (021) فروشگاه اينترنتي آنلاين: .www.MarketingShop.ir
 
فيلم هاروارد: پيروزي در بازارهاي نوظهور كريشنا پالپو
فيلم هاروارد اين شماره از كريشنا پالپو است، استاد دانشگاه هاروارد با عنوان "پيروزي در بازارهاي نوظهور." براي آگاهي از ديدگاههاي پالپو به صفحات 58 و 59 مراجعه كنيد.

همكاران اين شماره: دکتر عبدالحمید ابراهیمی، منیره محسنی‌فر، رامین یوسف‌پور، سعید مقدسی، مهدی معین، حمید کلامی، علی عادم، سیداحسان گلپرور، سمیه عظیمی، احمد محسنی، مطهره راستی، زهرا جورابلو، بهاره راد، مهدیه خوشبخت، ابراهیم زارع‌پور، سعید خیرآبادی.

همکاران ویژه این شماره: دکتر علی بشارت (دانشگاه دنور ـ امریکا)، دکتر دیوید لوئیس ـ هادسون (پدر علم نورومارکتینگ)، دکتر مسعود نصرت‌آبادی.
گفت‌وگو با استادان خارجي و مدیران خارجی تبلیغات و بازاریابی (این شماره): جف دایر و هال گرگرسن (مؤلفان کتاب دی‌ان‌ای نوآور)، ری کِمپر (مدیر بازاریابی تلورد)، اندرو رابرتسون، دیوید لوبراس، جین پائول‌برگ (مدیران آژانس تبلیغاتی بی‌بی‌دی‌او)، هرب سورنسن (سخنران و رفتارشناس بین‌المللی خرید).

خبرنگاران: احمد آخوندی، محسن جاویدمؤید

سرويس بين‌الملل: سيداحسان گلپرور، زهرا جورابلو، محمدرضا حسن‌زاده جوانيان

اشتراك: مهديه خوشبخت

با تشكر از: دكتر مسعود حيدري، استاد سينا قربانلو، دكتر حسين وظيفه‌دوست، دكتر حميدرضا ايراني، دكتر رضا اكبري‌اصل، دكتر محمدعلي عبدالوند، دكتر شهباز برآهويي، دكتر شهرزاد چيت‌ساز، دكتر فرشاد تجّاري، دكتر حميد قاسمي، دكتر محمدعلي قره، دكتر سارا كشكر، دكتر كامبيز حيدرزاده، دكتر بهرام خيري، ابراهيم زارع‌پور، دكتر امين اسداللهي، دكتر فريز طاهري‌كيا.

با تشكر از: مركز مطالعات بازاريابي ايران، شرکت نوروبیز، فروشگاه انتشارات بازاریابی.

با تشكر از ناشران بازاريابي: سیته، فوژان، افرند، اتحاد، مهربان نشر، مبلغان، فرا، چاپ و نشر، جهاد دانشگاهی، آرون، شبکه اندیشه، بازاریابی.

شایسته‌ی یادآوری است برای سفارش آگهی، خرید یا اشتراک مجله توسعه مهندسی بازار می‌توانید به نشانی www.marketingshop.ir  مراجعه کنید یا با شماره تلفنهای 66475273(021) و 66477016 (021) تماس بگیرید.

 

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.