وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

۵ دلیل برای استخدام مشاور و مربی برای کار و کسب خود 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

۵ دلیل برای استخدام مشاور و مربی برای کار و کسب خود

«اگر توانسته‌ام چشم‌اندازی به مراتب وسیع‌تر از دیگران را ببینم، به‌دلیل ایستادنم بر شانه‌های غولها و بزرگان بوده است.» این جمله‌ای است از نیوتن، دانشمند بزرگ و کاشف جاذبه. از نظر نیوتن ، مربی و مشاور موجب وسعت دید شده و امکان ترقی را برای شاگردانش فراهم می‌کند. خلاصه کلام یک مشاور اصلح، منابعی را عرضه می‌کند که لزوما یا به‌ آسانی، برای همگان موجود و یا قابل دسترسی نیستند. یکی از واقعیاتی که در مسیر زندگی خواهیم آموخت این است که شما نمی‌توانید تنها متکی بر خود بی محابا هر کاری انجام دهید، دست به هر عملی بزنید و یا آن چیزی که باید باشید. نهایت امر همه شما به دیگران و دیگران هم به شما نیاز پیدا می‌کنند. وانگهی که ما یک جزیره نیستیم و وابستگی متقابل انسان‌ها به یکدیگر، واقعیتی آشکار است. درواقع باید گفت که انسان در خلاء زندگی نمی‌کند. همه‌ی ما در مقطعی از زندگی خود به کمک، حمایت، بینش، بازخورد و منابع دیگران نیاز پیدا خواهیم کرد. مشاور اصلح یاوری ارزشمند است و به قول معروف امنیت و پیشرفت آدمی زمانی است که خود را با مشاوران کارآمد احاطه کنیم.
مشاوران و مربیان بزرگ باید از این خصوصیات بهره مند باشند
مشاوران زبده، به واسطه‌ی تجربه و نگاه متمایز و پخته خود، منابع ارزشمند و ناملموس و ابزارهایی حیاتی را ارائه می‌کنند که به سادگی، در دسترس همگان نیستند. مربیان بزرگ، همچون نسیمی زیر بالهای ما میوزند و به اوج گیریمان کمک میکنند. در ادامه تعدادی از خصوصیات انکارناپذیر مربیان و مشاوران بزرگ را مرور میکنیم:
۱. آنها به موفقیت‌ ما ابراز علاقه میکنند.
۲. آنها خودشان را وقف موفقیت‌ ما میکنند.
۳. آنها همسوی منافع ما هستند.
۴. آنها به ما کمک میکنند که بهترین خود باشیم.
۵. آنها با ما سر رقابت ندارند بلکه مکمل‌مان هستند
۶. آنها از موفقیت ما هراسان نمیشوند.

اما استخدام یک مشاور و مربی زبده و دلسوز منافع دیگری نیز دارد؛ در ادامه همراه ما باشید:
1. مشاور کوچ میکند
مشاوران کوچ میکنند و شما را آماده تغییر میسازند.
کوچینگ یک رابطه‌ی حمایتی و دو طرفه است که در آن مشاور به مراجع خود کمک می‌کند تا با تمرکز بر هدف انتخاب شده به نتایج مورد نظر دست پیدا کند. کوچینگ امروزه در قامت یک شغل رشد چشم‌گیری داشته به‌طوری که در آمارها جزو تاثیرگذارترین روش‌ها و ابزارهای توسعه‌ی رهبری سازمانی معرفی شده است. افزون بر این افرادی که در این شکل رابطه سهیم میشوند، می توانند دیدگاههای جدیدی را درباره فرصت ها و مسائل فردی و سازمانی بدست آورده، و از مهارت های بیشتر در تصمیم گیری و تفکر، روابط بهتر با دیگران، و اطمینان افزود در انجام نقش های انتخاب شده در زندگی و کارشان بهره‌مند شوند.
اقتصاد نیروی کار جدید تنها مبتنی بر سخت کوشی عمل نمیکند بلکه اتکای آن بیشتر روی کار هوشمندانه است. شما باید دیدگاهی هوشمندانه‌تر در خصوص مردم، روابط، فرآیندها، فرصتها، تهدیدات و استراتژیها کسب کنید. مربیان بزرگ با ارائه مشورتهای خردورزانه میتواننند هوشمندی شما را تقویت کنند.
2. مشاور انگیزه می‌دهد
مربیان راه درست را شناسایی و چشم‌اندازتان را متحول میکنند.
 آنها ایده‌ها، افکار و بینشی فراهم می‌کنند که شما را به چالش کشیده و این انگیزه را فراهم می‌سازد تا ورای دایره‌ی اثرگذاری خود بیندیشید. آنها با ارتقای قابلیت‌های فکری کارفرمایان، بینش ایشان را وسعت می‌بخشند. شانه‌های سوار بر دانش و تجربه و تعهد مشاوران اصلح، به منزله سکوی پرتابی برای ما است. آنها دوش به دوش شما می‌ایستند، پشتیبانی ایشان، اعتباری حیاتی به شما می‌بخشد که نهایتا درها را برای شما باز می‌کند و امکان دسترسی به فرصت‌هایی فراتر از تصورات تان برایتان فراهم میشود.
۳. مشاور به چالش می‌کشد
مشاور در نقش یک مربی شما را رو به جلو سوق میدهد.
او اجازه نمیدهد دست روی دست بگذارید و پاروها را رها کنید و شما را آنگونه به چالش می‌کشد که ورای تصورات خود رو به جلو بروید. او هنگام موفقیت دست حمایت و تایید به پشتتان میزند و به شما مشورت می‌دهد که چگونه از شکستهای خود پلی بسوی پیروزی بزنید.
۴. مشاور حمایت می‌کند
مربیان شما را از گام‌های غلط و دامها دور میکنند.
آنها مواظب هستند که شاگردانشان زودتر از موعد در معرض تجارب بزرگ قرار نگیرند. مشاوران زبده شما را سوار بر موج تغییرات و تهدیدات کرده و از میان موقعیت‌های خطرناک در سازمان‌ها عبور می‌دهند. آنها ابزارهای لازم برای تصمیم گیری و تصمیم سازی سالم را در اختیارتان قرار میدهند. هدایت آنها مانع از افتادن در دامهایی می‌شود که سد راه موفقیت هستند. آنها با مشاوره‌ی صحیح خود، مانع از آن میشوند که شرکت ها در چاه سقوط فروبیفتند.
5. مشاور توصیه میکند
مربیان درس‌های زندگی را با دیگران قسمت میکنند.
مشاوران خوب به منظور ترسیم تابلویی از احتمالات و شاید و بایدهای فردا، از داستان‌ها و چشم‌اندازهای خود استفاده می‌کنند. آنها از حرف‌ها و اعمال خود در جهت پشتیبانی از شما استفاده می‌کنند و فراتر از آنچه تصور کنید، برای رشد و پرورشتان مایه میگذارند. مربیان بزرگ، مادامی که آرزوهای طرف شان محقق نشده باشد به واقعیت پیوستن آن پای‌بند می‌مانند .
سخن پایانی: از آنجائيكه امروزه مديران شرکت ها نیاز به دانش ، مهارت و تخصص بویژه در حوزه بازاریابی در بكار بستن اين شيوه ها را بیش از گذشته احساس می کنند استفاده از خدمات يك مشاور بازاريابي كاملاً بديهي بنظر مي رسد. دپارتمان مشاوره TMBA، با هدف ارتقای دانش بازاریابی و فروش در فضای عمومی کار و کسب، از طریق «مشاوران مجرب» پاسخگوی سؤالات و مسائل عزیزان در حوزه بازاریابی و کار و کسب می باشد.
کلیک کنید:
http://marketingconsulting.ir/index.php
 منبع:
http://www.lifehack.org/406427/5-reasons-why-you-need-a-mentor
 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.