اینفوگرافی: چگونه با رفتارهای خریداران در حال تکامل انطباق یابیم؟
به این مثال از کتاب رفتار مصرفکننده هاوکینز توجه کنید: شرکت Procter & Gamble با ورود به بازار ژاپن، دچار چالش شد. این شرکت، محصول خود را با طرز تفکر آمریکایی و دیدگاههای آمریکایی مدیران شرکت و بدون شناخت مصرف کننده ژاپنی، وارد این کشور نمود. با این حال رقبای ژاپنی، به سرعت، سهم بازار این شرکت را به کمتر از 10% کاهش دادند.
این شرکت با انجام تحقیقات وسیعی در این کشور، محصول خود را با خواسته های مردم ژاپن انطباق داد. پوشک های بچه را نازک تر کرده و تبلیغات خود را در این کشور از تبلیغات منطقی به تبلیغاتی احساسی و عاطفی تغییر داد و حتی بسته بندی و رنگ محصولات را در این کشور تغییر داد و نام شرکت را به دلیل شهرت و موفقیت آن در بازارهای جهانی مورد تاکید بیشتر قرار داد تا مصرف کنندگان ژاپنی نیز متوجه این موفقیت گردند. امروزه P&G یکی از شرکتهای موفق، در ژاپن است.
در واقع، مصرف کننده جدید انتظارات زیاد و متنوع دارد ، اگر ما بتوانیم محصولی را به وی ارایه دهیم که جوابگوی حداکثر انتظارات ممکن وی باشد و انتخاب های متعددی را پیش روی وی قرار دهیم ، فروش کالای ما تسهیل خواهد شد. مصرف کنندگان با انتظارات متنوع شان ، خواهان برندهایی هستند که بتواند پاسخگوی انتظارات ریز و درشتشان باشد .
در ادامه توصیههای 9 کارشناس برجسته فروش در قالب یک اینفوگرافی مرور میشود؛ توصیههایی که میتوانند در تقویت جریان فروش موثر بیفتند و بر ضرورت انطباق فروشندگان با تغییرات در رفتار مصرفکنندگان تاکید دارند:
منبع:
سبز باشید