وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

اینفوگرافی: چگونه با رفتارهای خریداران در حال تکامل انطباق یابیم؟ 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

اینفوگرافی: چگونه با رفتارهای خریداران در حال تکامل انطباق یابیم؟

به این مثال از کتاب رفتار مصرف‌کننده هاوکینز توجه کنید: شرکت Procter & Gamble با ورود به بازار ژاپن، دچار چالش شد. این شرکت، محصول خود را با طرز تفکر آمریکایی و دیدگاههای آمریکایی مدیران شرکت و بدون شناخت مصرف کننده ژاپنی، وارد این کشور نمود. با این حال رقبای ژاپنی، به سرعت، سهم بازار این شرکت را به کمتر از 10% کاهش دادند.

این شرکت با انجام تحقیقات وسیعی در این کشور، محصول خود را با خواسته های مردم ژاپن انطباق داد. پوشک های بچه را نازک تر کرده و تبلیغات خود را در این کشور از تبلیغات منطقی به تبلیغاتی احساسی و عاطفی تغییر داد و حتی بسته بندی و رنگ محصولات را در این کشور تغییر داد و نام شرکت را به دلیل شهرت و موفقیت آن در بازارهای جهانی مورد تاکید بیشتر قرار داد تا مصرف کنندگان ژاپنی نیز متوجه این موفقیت گردند. امروزه P&G یکی از شرکتهای موفق، در ژاپن است.

در واقع، مصرف کننده جدید انتظارات زیاد و متنوع دارد ، اگر ما بتوانیم محصولی را به وی ارایه دهیم که جوابگوی حداکثر انتظارات ممکن وی باشد و انتخاب های متعددی را پیش روی وی قرار دهیم ، فروش کالای ما تسهیل خواهد شد. مصرف کنندگان با انتظارات متنوع شان ، خواهان برندهایی هستند که بتواند پاسخگوی انتظارات ریز و درشت‌شان باشد .

در ادامه توصیه‌های 9 کارشناس برجسته فروش در قالب یک اینفوگرافی مرور می‌شود؛ توصیه‌هایی که میتوانند در تقویت جریان فروش موثر بیفتند و بر ضرورت انطباق فروشندگان با تغییرات در رفتار مصرف‌کنندگان تاکید دارند:

منبع:

http://blog.hubspot.com/sales/adapt-to-evolving-buyer-behavior-infographic#sm.00000594326doifqrvqudsnwpb8h4

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.