وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

نکاتی درخصوص ضیافتهای کاری در ۱۳ کشور مختلف جهان

ضیافتهای کاری (اعم از صبحانه؛ نهار؛ عصرانه و یا شام) روندی معمول در کل دنیا در راستای انجام مذاکرات تجاری هستند. البته باید توجه داشت که هرکشوری دارای آداب ورسوم خاصی در این زمینه است که زاییده شرایط زندگی و فرهنگی مردمان آن دیار است. دردنیای امروز برقراری ارتباط تجاری؛ سیاسی,اقتصادی,فرهنگی و حتی خانوادگی منوط به رعایت اصول و آیین تشریفات است. تشریفات بویژه در ضیافتهای کاری اهمیتی دوچندان دارد.

البته مهم ارتباط در سر این میز است، غذا خوردن در این میز بهانه‌ای است برای این گپ‌وگفت دوستانه با طعم تجارت. می‌توان در سر میز سوال‌های متفرقه پرسید و با این صمیمیت قیمت و شرایط مذاکره را تغییر داد. دور میز، مذاکره به صورت غیر رسمی ادامه می‌یابد.  

مارکوس کلارک؛ مدیر توسعه بازار در شرکت هتلهای پرینسیپال هایلی بریتانیا؛ میگوید: ناآگاهی درخصوص تفاوتهای فرهنگی میان ملتها و سنتها میتواند به آسانی منجر به سوء تفاهمی جزئی شده و روابط تجاری را مختل کند و تاثیری منفی روی آن برجای گذارد.

بنابراین برای جلوگیری از این رخداد کافی است با آداب و رسوم طرفین مذاکره آشنایی مختصری پیدا کنیم. در ادامه اینفوگرافی جالبی در این خصوص مورد بررسی قرار میگیرد:

 

 

 

 

 

 

 

 

 منبع:

http://uk.businessinsider.com/business-dinner-etiquette-around-the-world-2016-7

 

سبز باشید

 

 

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.