وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

راهبی که فراری‌اش را فروخت: داستانی معنوی درباره‌ی تحقق رویا 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

راهبی که فراری‌اش را فروخت: داستانی معنوی درباره‌ی تحقق رویا

«هرچیز در عالم دوبار خلق میشود، یک‌بار در ذهن و دگربار در عالم واقعیت»

یش از ده سال پیش، کتابی چاپ شد که از آن زمان تاکنون، زندگی میلیون‌ها نفر را دگرگون کرده است. داستان جولیان منتل، وکیل مشهوری که موفقیت مادی حیرت‌انگیزش نقابی بود بر خلا عمیق درونی‌اش. یک وکیل که پولش از پارو بالا می‌رفت اما بعد از سکته قلبی و تجربه مرگ، خانه و خودروی فراری‌اش را می‌فروشد و رهسپار کوه‌های هیمالایا می‌شود و در این مسیر درس‌هایی برای زندگی بهتر می‌آموزد. کتاب راهبی که فراری‌اش را فروخت، اکنون به بیش از هفتاد زبان زنده دنیا ترجمه شده و در پنجاه کشور خوانده شده است، کتابی که در قالب یک داستان و مکالمه دو دوست، درس‌هایی برای ارتقای معنوی و فلسفه زندگی به شما می‌دهد:

1. پول را در برابر معـــنا مبادله کنیم

امروز سازمانهایی در گود رقابت پیروز خواهند بود که بجای فروش کالا دارای معنا و آرمانی اجتماعی باشند. کالای این شرکتها معنا است و مشتری از آنها معنا میخرد و به کمک آن معنا خود را ارزشمند می‌پندارند.

2.ظرف خود را خالی کنیم تا جا برای ایده‌های تازه باز شود

به همکاران خود فکر کنید، آیا آغوش آنها بروی ایده‌های جدید باز است؟ در اکثر مواقع جواب منفی است، چرا که ما عادت داریم ظرف یادگیری و ذهن خود را پر از اطلاعاتی کنیم که گاه بی‌معنا و منفی هستند. آن گاه ذهن ما جایی برای اطلاعات صحیح و مثبت نخواهید داشت.

3.قبل از آنکه بتوانیم قلب دیگران را لمس کنیم، باید قلب خودمان را لمس کرده باشیم

ما نمیتوانیم به دیگران کمک کنیم، آنها را دوست بداریم، و الهام‌بخششان باشیم، مگر آنکه ابتدا روی خود کار کنیم و به خود عشق بورزیم. ذهن ما گاه آنقدر درگیر فکرهای خوارکننده میشود که عشق ورزیدن به خودمان را کاری غیر ممکن و غیر طبیعی قلمداد می کنیم. بطور مثال این یک اصل در فروش است که فروشنده ای موفق است که نسبت به محصولش احترام قائل است و آنرا تحسین میکند.  

4.قدرت سادگی را دریابیم

به پیرامون خود نگاهی بیندازید، بهترین تبلیغات ساده هستند، بهترین نصیحتها ساده هستند، بهترین کالاها آنهایی هستند که کاربردی ساده دارند، و سادگی برترین شکل هرچیز است. برخی با پیچیده‌سازی شرایط میخواهند هوش خود را به اثبات برسانند، اما پیچیدگی دشمنی است که باید از آن دوری جست. به عنوان مثال شرکت اپل را در نظر بگیرید. محصولات اپل در تمام مقاطع زمانی، یک ویژگی مشترک دارند و آن سادگی استفاده است. این همان مفهومی است که نشریه تایم از آن تحت نام Ease of Use به عنوان یکی از رموز موفقیت محصولات شرکت اپل نام می‌برد. جالب اینجاست که این سادگی استفاده به برند اپل یک هویت مشخص بخشیده است.

5.نگرانی قدرت ذهن را تخلیه می‌کند

نگرانی یک عکس‌ العمل طبیعی است که در آن ذهن تلاش می‌کند با عامل تهدید بیرونی مبارزه کند و جلوی آن را بگیرد. آثار نگرانی و نگاه بدبینانه همراه آن به رویدادها و ترس مبالغه آمیز همه و همه از احساس‌های منفی به شمار می‌رود که بر سلامت انسان تاثیر گذاشته و وی را به طعمه‌ای برای بیماریهای تن و روان مبدل می‌کند.

6.هر تراژدی در زندگی جرقه ای از یک شروع تازه در درون ماست

یکی از مهم ترین دروس این کتاب چنین است که چیزی بنام دنیای بیرون وجود ندارد و  هرآنچه در دنیای ما وجود دارد، ابتدا در ذهن مان خلق شده.»

شرایط بیرونی و محیطی نظیر آب و هوا شاید غیرقابل کنترل باشد؛ اما تنها چیز مهمی که تحت کنترل ماست، افکارمان است. از مهم ترین چیزهایی که این کتاب میخواهد بگوید این است که «ذهن در موفق یا ناموفق شدن ما نقش زیادی دارد.» اگر تمام دنیا به ما پشت کند، این یعنی جرقه شروعی دوباره.

7.افکار منفی را به مثبت ترجمان کنیم

یکی از مهارتهایی که این کتاب به ما می آموزد این است که یاد بگیریم پیشامدها را منفی یا مثبت قضاوت نکنیم، بلکه آنها را تجربه کرده و در یادگیری غوطه‌ور شویم. این یادگرفته‌ها، سوخت رشد و بالنگی انسان هستند.

8.ما چیزی بیش از برآیند شرایط هستیم

جایگاهی که امروز دارید، جایی نیست که فردا خواهید بود. البته به شرطی که بخواهید و بکوشید.  تنها راه تغییر شرایط آن است که تفکر تعالی را در خود پرورش دهیم و به وضعیت حال خود اکتفا نکنیم. 

9.آنها که سخرخیزند دارای هدف هستند

بطور مثال، تحقیقات نشان می‌دهد که 44 درصد از مدیران ثروتمند جهان سه ساعت قبل از اینکه ساعت کاری‌شان شروع شود، بیدار می‌شوند. همین عمل خیلی ساده باعث می‌شود که حداقل یک ساعت مفید به روز این افراد اضافه شود. تصور کنید که صبح زود بدون اینکه کسی مزاحم شما شود، چقدر می‌توانید بهره‌ور باشید. مدیران بزرگ از این فرصت طلایی برای هدف‌گذاری و کشف فرصت‌های جدید استفاده می‌کنند.

 

با بهره‌گیری از منبع زیر:

http://addicted2success.com/success-advice/13-keys-to-success-you-can-learn-from-the-monk-who-sold-his-ferrari/

 

سبز باشید

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.