معرفی ابزارهای لازم برای تعیین شغل جوانان
مدیران بنگاههای اقتصادی می بایست در سه حوزه علوم درون کارخانه ای ( یا درون شرکتی) – علوم تحلیل محیط و همچنین علوم حوزه رقابت خصوصاً مارکتینگ اطلاعاتشان را به روز کنند .
· اگری سری به روزنامه ها بزنیم بیش از 60% مشاغل مورد نیاز به حوزه های مارکتینگ ربط پیدا می کند.
· بازارها رقابتی شده اند و مارکتینگ که در دانشگاهای ما سابقه بیش از پنجاه سال دارد حدود 5 سال است که به صورت جدی وارد کسب و کار های ایران شده است.
· مارکتینگ را بهتر است امور بازار تعریف کنیم چون علاوه بر بازاریابی مباحثی چون فروش – توزیع -برند- صادرات – ارتباطات و... هم جزء آن است .
· هر کسی نباید وارد این حوزه شود بهتر است ابتدا جوانان با تست های شخصیتی که نزد افراد صاحب صلاحیت انجام می دهند از شم یا ذات خویش آگاه شوند . اگر مناسب این حرفه بودند ، سپس نسبت به کسب اطلاعات و افزایش دانش بازاریابی اقدام کنند ، ایشان می توانند با حضوردر دوره های میان مدت بازاریابی ( برای مثال دوره جامع مدیریت بازاریابی) و با خواندن کتب متعدد که بسیار زیاد شده اند بُعد دانش خود را تقویت کنند.
· اما نکته بعدی که نمی شود از آن گذشت ،تجربه است ما باید تجربه خودمان را هم با کار عملی بالا ببریم ولی چهارمین ابزار بهره گیری از مشاوره است. مشاوران حرفه ای به جوانان و شرکت ها کمک می کنند تا راهکارهای مناسب را در فضای پرچالش و رقابتی عصر حاضر بهتر تشخیص دهند .
پس از پایان صحبت هایم تلفن زنگ خورد و دوستان عزیزی که موفق شده بودند مطالب را گوش دهند ابزار لطف کردند ، یکی از آنها سرکار خانم مهندس محبوبی مدیر عامل سیرنگ کاسپین بود که به صورت اتفاقی در درون ماشین
صحبت هایم را شنیده بود . بلافاصله تماس گرفت و خوشحالم کرد.
انشاء ا... که تمام جوانان با پتانسیل ایران سربلند با یافتن مسیر صحیح ، آینده شغلی شان را متناسب با داشته های خودشان بیابند و موفق باشند .
سبز باشید