کسب و کارها، هزار زیر و بم دارند
این هفته معادله تغییر کرد. روز دوشنبه تعطیل رسمی بود. ولادت با سعادت امام علی (ع) روز 15 تیرماه مصادف با دوشنبه این هفته بود. به ناگزیر صاحبان کسب و کارها، سفارش آگهی خود را برای روز سه شنبه 16 تیرماه داشتند. در عمل، حجم آگهی ها در روز سه شنبه افزایش یافت ( یعنی روز فرد). باز هم میزان دیده شدن آگهی ها بالا نرفت. چرا که به دلیل گردوغبار، در تهران و نیمی از شهرستانها، مراکز دولتی، بانکها، مراکز آموزشی تعطیل شدند. طی اطلاعیه ای دولت تمامی موسسات و بنگاه های اقتصادی، مراکز وابسته ی دولتی را تعطیل اعلام کرد.
حالا تصور کنید آنان که سفارش آگهی خود را با دقت و نکته سنجی برای روز سه شنبه تنظیم کردند، و میزان هزینه ی تبلیغاتی خود را از کف رفته می دانند، چگونه بر خردورزی خود شک می کنند!
آیا می توان با کسب و کارها چنین رفتار کرد؟
قطعاً تعطیلی روزهای سه شنبه و چهارشنبه از سوی دولت تدبیری است که با سلامت جسمی شهروندان ارتباط نزدیکی دارد. اما حال که برای سلامت و رونق کسب و کارها نمی توانیم اقدامی انجام دهیم، شایسته است برای کند کردن آنها نیز اقدام دیگری انجام ندهیم.
سبز باشید