واقعاً دوران شایسته سالاری است
در دو روزی که تبریز بودیم خانم مهندس محبوبی به همراه آقای فکری مدیر فروش شرکت و آقای خداقلی زاده مدیر خوش برخورد و پرتلاش سیرنگ کاسپین در شعبه تبریز، بازدیدهایی را از مغازه های شهر داشتند در بازدیدها مسیر حرکت را خانم مهندس محبوبی تعیین می کردند و جالب بود که سطح حضور محصولات شرکت ( گروه اشی مشی) در مغازه های سطح شهر بسیار خوب بود و مغازه داران از مدیریت مدیر شعبه تقدیر می کردند و از حضور مدیران شرکت اشی مشی ابراز خوشحالی داشتند . به طوری که یکی از مغازه داران با برخورد بسیار صمیمی گفت "چه عجب خانم مهندس سری به ما زدید؟ از اینکه مغازه ما را قابل دانستید ممنونم". به راستی ایرانیان با پتانسیل در سراسر این سرزمین زیبا و خونگرم و مهربان هستند. در شرایط رو به گسترش بازار رقابتی، اهمیت حضور مدیران ارشد در بازار بیش از بیش نمایان می شود. بارها عرض کردم یکی از شاخص های سنجش مدیریت ارشد موفق این است که شخصاً حداقل 4/1 وقت خویش را در بازار بگذراند و با تکیه بر مهارت ادراکی خویش و نه فقط بسنده کردن به گزارش نیروها، از نزدیک وضعیت را ببیند، صدای بازار را بشنود، فعالیت رقبا را سنجش کند تا بتواند با اطلاعات بهتر و بیشتر تصمیمات صحیح تری را اتخاذ کند.
خانم مهندس محبوبی تمام این ویژگی ها را به کار می بندد و خودش را بی نیاز از مشاوره علمی نمی داند ، قطعاً چنین مدیرانی موفق خواهند بود . ایشان در کلاسها نیز حضور فعال و شایسته ای دارند .
کسب دانش بازار – حضور جدی در بازار – ارتباط نزدیک با همکاران و همفکری با مشاورین، از ویژگی های مدیران موفق عصر حاضر در حوزه مارکتینگ است .
سبز باشید