بهره گیری از انواع زبان برای برقراری ارتباطات
در روز جمعه مورخ 8/3/88 نیز باز هم در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران سمینار بازاریابی و فروش تلفنی را برگزار کردم . دوستان می دانند که نتیجه مطالعات و زحمات من و همکارانم در این خصوص به عنوان کتابی با همان نام منتشر شده و مورد استقبال خوبی قرار گرفته است .
در این سمینار و کتاب نیز به جنبه دیگری از زبان ارتباطی یعنی زبان کلامی و قدرت سخنوری آن هم در پشت تلفن پرداخته شده است.
در نظر دارم در آینده کتابی با نام زبان ارتباطات غیر کلامی بنویسم که در آن به جنبه های زبان بدن سازمان، اشاره
می شود. برای مثال در و دیوار دفتر کار شما و کارخانه شما و همچنین ماشین های حمل مواد و محصولات تان نیز با مشتری و مردم حرف می زنند.
و حال چه باید بکنیم تا این جنبه از زبان ارتباطی نیز کار خود را به نحو احسن انجام دهد.
پس تا اینجای کار انواع زبان به سه دسته تقسیم می شوند.
الف )زبان کلامی که در ملاقات حضوری و مذاکره و همچنین در ارتباطات تلفنی به کار گرفته می شوند.
ب) زبان بدن که همان ایما و اشاره و …. می باشد که تاثیر عجیبی بر فرد مقابل می گذارد .
ج) زبان غیر کلامی یا زبان اندام سازمان که در مواردی چون نامه نگاری – اتومبیل های متعلق به یک شرکت – طراحی یک ساختمان – تمیزی یا کثیفی یک محل و … با دیگران حرف می زند.
سبز باشید