وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

اصل قدرت یادگیری! یادگیری! یادگیری! 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

اصل قدرت یادگیری! یادگیری! یادگیری!

ثروت‌آفريني سريع كتاب ارزشمند ديگري در حوزه موفقیت و راه های کسب موفقیت از انتشارات سازمان مديريت صنعتي است كه طي اين روزها مطالعه كردم. اين کتاب كم‌حجم اما پربار،  نوشته تي هارواکر با ترجمه دكتر احمد روستا در پی آن است که با درهم‌شكستن چارچوب های ذهنی نخ‌نما و افكار كهنه، مسيري تازه براي ثروت‌آفريني و كشف فرصتهاي كف بازار فراهم كند. 
بخش هایی از توصیه های نویسنده در این کتاب را در ادامه می خوانیم:
یک پیام خصوصی از هارواکر
حالا چه باید کرد؟
کاری بکنید. اگر شما در کسب‌وکار و تجارت، فردی "خبره" بوده و از جمله افرادی هستید که در سال بالای 250،000 دلار درامد دارید، از این کتاب به عنوان یک الگو استفاده کنید تا سرعت موفقیت خود را ارتقا دهید و اگر چنین درآمدی ندارید بهترین کار ممکن این است که ...
یاد بگیرید! یاد بگیرید! یاد بگیرید! به یاد داشته باشید که موفقیت، مهارتی اکتسابی است. اگر واقعاً به دنبال کامیابی هستید باید بر روی داشته‌های خود کار کنید، کسب‌وکار خود را مطالعه کنید و در استفاده از تکنیک ثروت‌آفرینی سریع استاد شوید. نکته شگفت‌انگیز در خصوص خبرگی (و بالطبع پیروزی) در این باره این است که افراد به محض پیروزی در این بازی، ثروتمند می‌شوند. با توجه به آنچه گذشت، قبل از این که از میدان رقابت به‌در شوید، دانش مورد نیاز را کسب کنید.
به این موضوع فکر کنید که: اگر شما می‌خواستید در ازای دریافت پول با آندره آغاسی –قهرمان نام آشنای تنیس- بازی کنید آیا شروع به یادگیری و تمرین تنیس قبل از رویارویی و شکست در میدان مسابقه نمی‌کردید؟ من تعجب می‌کنم که بسیاری از افراد بدون کسب دانش مخصوص و ضروری جهت پیروزی، وارد بازی کسب‌وکار می‌شوند و بعد از مدتی از مشکلات فرا روي خود تعجب می‌کنند.اگر شما هنوز کسب و کار اختصاصی ندارید الان بهترین زمان است که به یادگیری بپردازید و آمادگیهای لازم را کسب کنید تا در زمان شروع کار، بدانید چه می‌کنید. اگر در حال حاضر کسب‌وکاری دارید و هنوز به ثروت‌آفرینی نرسیده‌اید قطعاً نقصی در این میان وجود دارد چیزی هست که شما از آن آگاهی ندارید. کسب دانش کنید. قوانین و روشها را یادبگیرید و در ادامه رشد برق‌آساي درآمد خود را به نظاره بنشیند. این، تمام کاری است که من انجام دادم و به سعادت رسیدم. همانطور که می‌بینید من اعتقاد زیادی به آموزش دارم. دوستانه باید بگویم که: "اگر فكر می‌کنید، آموزش، پرهزینه است همان بهتر که در جهالت، باقی بمانید." اگر می‌خواهید تا سر حد کمال، موفق شوید سهنوع آموزش وجود دارد تا نیازهای شما را پوشش دهد. نخست، دانش "عمومی کسب‌وکار" است که بازاریابی، فنون مذاکره، مالی و غیره را در برمی‌گیرد. نوع بعدی آموزش، دانش " ویژه کسب‌وکار" است و جزئیات مربوط به کسب و کار خاصی را آموزش می‌دهد. سومین و مهمترین نوع آموزش، دانش "رشد فردی" نام دارد. این نوع آموزشها، شما را قادر می‌سازد تا از دو نوع آموزش قبلی بیشترین استفاده را ببرید. حقیقت این است که شما می‌توانید بهترین "ابزارها" را در جهان در اختیار خود بگیرید اما اگر در "جعبه ابزار" شما نقصی وجود داشته باشد، با مشکل مواجه خواهید شد. به طور خلاصه طبق تجربه‌ی من، عناصری همچون خود شما، طرز تفکر، اعتقادات، عادات، ویژگیها و صفات و میزان اعتماد به نفس شما، هم بر موفقیت و هم بر خوشبختی و سعادت شما تأثیر شگفت انگیزی می‌گذارند. من شعاری دارم: "درآمد شما تا جایی می‌تواند رشد کند که خودتان رشد کنید." می‌توان چنین نتیجه گیری کرد که "خودتان را رشد دهید، زیرا به تبع آن، موفقیت به طور طبیعی و ناخودآگاه بیشتر خواهد شد.

با کمال ارادت
تي  هارو. اکر

 

سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.