وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

100 سؤال مهم که مدیران باید از خودشان پرسند (قسمت آخر) 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

100 سؤال مهم که مدیران باید از خودشان پرسند (قسمت آخر)

66)    ترجیح می‌دهید به مشتریانی که دانش و اطلاعات دارند، بفروشید یا مشترانی که دانش و اطلاعاتی ندارند؟
دان پپرز، مؤسس گروه Peppers and Rogers
67)    کامپیوترهای مک (Mac)، PC را به چالش کشیدند و داو با محصولات خود تهدیدی برای Beauty Myth ایجاد کرد. ما چه چیزی را به چالش می‌کشیم؟
مارک بارون، مؤسس eatbigfish
68)    هواپیمایی ویرجین تعریف جدیدی از پرواز کردن ارائه داد. ما چگونه می‌توانیم معیار انتخاب را در صنعتی که فعالیت می‌کنیم، بازتعریف کنیم؟
مارک بارون
69)    در سال گذشته چه کار کردیم (یا می‌توانستیم بکنیم) که درک دقیق درباره‌ی شرکت/برند را به‌عنوان شرکتی/برندی اخلاق‌‌مدار و صادق افزایش داد؟
رابرت چیالدینی
70)    به چه کسی ارزش می‌افزایید؟
دیو اولریش و نُرم اسمال‌وود، مؤسسان گروه The RBL
71)    چرا مردم باید به شما گوش دهند؟
دیو اولریش و نرم اسمال‌وود
72)    اگر قرار باشد از شرکت‌هایی خارج از مجموعه‌ی خود کمک نگیرید، روابط‌عمومی، بازاریابی و رسانه‌ی اجتماعی‌تان چگونه تغییر می‌کند؟
گای کاوازاکی، نویسنده
73)    آخرین آزمایشی که انجام دادیم، چه بود؟
اسکات برکان، نویسنده
74)    مشتریان شما پپسی می‌خورند یا کوکاکولا؟
مارسی ماسورا
ماسورا توضیح می‌دهد: "این یک سؤال نمادین است و منظور از آن، این است که چقدر درباره‌ی مشتریان هدف‌تان تحقیق کرده‌اید."
75)    بهترین آلترناتیو شما برای توافق در یک مذاکره چیست؟
راجر فیشر و ویلیام اوری، متخصصان مذاکره
76)    در عصر پساصنعتی که مدل دستوری و کنترلی دیگر کاربردی ندارد، بهترین چارچوب برای یک سازمان چیست؟
تریسی فنتون، مدیرعامل Worldblu
77)    آیا می‌توانم چهار نفر را نام ببرم که توانسته‌ام مسیر شغلی آنها را ارتقاء دهم؟
آلکس گورسکی، مدیرعامل جانسون اند جانسون
78)    چگونه می‌توانیم خودمان را از عادت‌های دست‌وپاگیر رها کنیم؟
شین اسنو، مؤسس Contently
79)    صدای چه کسی را در سازمان خود نشنیده‌اید و چگونه می‌توانید با تکثیر آن صدا، آن را به محرک مثبتی برای پیشرفت کاروکسب خود تبدیل کنید؟
جین هیون و آدری‌لی، شرکای Hyun & Associates
80)    اگر به عقب نگاه کنیم، دوست داریم کدام پروژه‌ها را باز هم انجام دهیم و چند درصد از پروژه‌ها هستند که دیگر هیچ وقت نمی‌خواهیم به سراغ‌شان برویم؟
ران آدنر
81)    آیا شما به‌عنوان یک رهبر، خیلی سریع متوجه کمبودها می‌شوید؟
باب روزن
82)    دنیا می‌خواهد ما چه کسی باشیم؟
جفری مور، مشاور
83)    چطور می‌توانیم شرکتی را بسازیم که حداقل 100 سال عمر کند؟
فیل لیبین، مدیرعامل Evernote
84)    امروز چه کارهای موفقی را انجام می‌دهیم که ممکن است چشمان ما را به روی فرصت‌های جدید برای رشد کردن ببندد؟
اسکات آنتونی، مشاور
85)    اگر می‌توانستیم به 5 سال گذشته برگردیم، چه تصمیمات متفاوتی می‌گرفتیم؟ به نظر خودتان 5 سال آینده از کدام‌یک از تصمیمات امروزتان پشیمان خواهید شد؟
پاتریک لنسیونی
86)    احمقانه‌ترین قانونی که همین الآن باید در سازمان‌مان آن را بکُشیم، چیست؟
لیسا بودل، مدیرعامل Future Think
87)    چه روندهایی به صورت بالقوه در بازار وجود دارند که ممکن است مدل کاروکسب ما را از رقابت خارج کنند؟
مایکل کاسامانو، استاد دانشگاه MIT
88)    داشتن چه اطلاعاتی برای سازمان ما ضروری است اما مدیران ما از آنها غفلت می‌کنند؟
مکس بازرمن، استاد دانشگاه هاروارد
89)    برای محافظت از کاروکسب خود در برابر نفوذ رقبا چه کارهایی انجام داده‌ایم؟
تام استمبرگ، مشاور
90)    اگر قرار باشد سازمان خود را مجدداً بسازید و هیچکدام از مزیت‌های رقابتی سابق را نیز نداشه باشید، افرادتان با چه نگرشی سر کار می‌آیند و برای فراهم کردن شرایط موفقیت چگونه با هم همکاری می‌کنند؟
جسی ساسترین، مؤسس گروه مشاوره‌ی ساسترین
91)    صنعتی که من در آن فعالیت می‌کنم، تحت چه قوانین و فرضیاتی عمل می‌کند؟ اگر عکس این قوانین درست بود، چه می‌شد؟
فیل مک کینی، متخصص نوآوری
92)    آیا تصمیماتی که ما امروز می‌گیریم، فردا به مردم و سیاره‌مان کمک می‌کند؟
کوین کلی‌یری، رئیس Clif Bar
93)    تئوری شما درباره‌ی انگیزه‌ی انسانها چیست و پرداختی شما به نیروهای‌تان چه تناسبی با این دیدگاه دارد؟
دی آری‌یلی، استاد دانشگاه دوک
94)    چگونه افراد را تشویق می‌کنید که کنترل و مسئولیت کارها را به عهده بگیرند؟
دن آری‌یلی
95)    ما می‌خواهیم مشتریان‌مان، تبدیل به چه افرادی شوند؟
مایکل شراژ، استاد دانشگاه MIT
96)    چگونه به خودم انگیزه می‌دهم؟
پل بنت، مدیر ارشد خلاقیت، IDEO
97)    آیا متوجه هستم دارم چه‌کار می‌کنم؟ اگر متوجه نباشم، به چه‌کسی زنگ می‌زنم؟
ارین پولی، ژورنالیست
98)    آیا مردم واقعاً از محصولات ما استفاده می‌کنند؟
هاوارد تالمن، مدیرعامل 1871
99)    سؤال ما چیست؟
دو پتنایک، مدیرعامل Jump Associates
100)    دنیای کسب‌وکار سال آینده چگونه خواهد بود؟ چرا؟
توماس استیوارت، مدیر ارشد مرکز ملی Middle Market


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.