وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

100 سؤال مهم که مدیران باید از خودشان بپرسند (قسمت دوم) 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

100 سؤال مهم که مدیران باید از خودشان بپرسند (قسمت دوم)

31)    آیا می‌توانم دلیلی پیدا کنم که مرا متقاعد کند خلاف آنچه اکنون فکر می‌کنم، بیندیشم؟
چیپ و دن هیث، اساتید دانشگاههای استنفورد و دوک
32)    آیا ما از شرکت‌هایی هستیم که به تجربه‌ی مشتری کم اهمیت می‌دهیم؟
مت دیکسون، نویسنده
33)    در میان کارمندان قوی ما، چند نفر هستند که سه سال آینده‌ی کاری‌شان را در این شرکت می‌بینند؟ چند نفر هستند که اگر شرکت دیگری 10 درصد بیشتر به آنها حقوق بدهد، شرکت ما را ترک خواهند کرد؟
جاناتان رزنبرگ، مشاور مدیر گوگل
34)    در بدترین مصاحبه‌ی استخدامی که داشتیم، به چه نکته‌ای توجه نکردیم؟
آلبرتو پرلمن، مدیرعامل زومبا فیت‌نس
35)    آیا افراد درستی را سوار اتوبوس کرده‌ایم؟
جیم کالینز، نویسنده
36)    چه شرایطی باید وجود داشته باشد تا گزینه‌ای که روز میز قرار دارد به بهترین انتخاب تبدیل شود؟
راجر مارتین، استاد دانشکده‌ی کاروکسب راتمن
37)    آیا شکست این دفعه‌ی من با دفعات پیش تفاوت دارد؟
دیوید کلی، مؤسس IDEO
38)    وقتی که اطلاعات همه‌جا در دسترس است، ارتباطات حهانی مسیر شده است، منابع کامپیوتری نامحدود هستند، و ناممکن‌ها نه تنها ممکن شده‌اند بلکه در حال اتفاق افتادن هستند، این تغییرات چه شرایطی برای کاروکسب ما به وجود می‌آورند؟
جاناتان رزنبرگ
39)    آیا ما برای تشویق و ارتقاء افرادی که بیشترین تأثیر را روی خلق بهترین محصولات دارند، به اندازه‌ی کافی تلاش می‌کنیم؟
جاناتان رزنبرگ
40)    هدف بزرگ و جسورانه‌ی ما چیست؟
جیم کالینز
منظور کالینز از هدف بزرگ و جسورانه (BHAG) یک بیانیه‌ی استراتژیک برای کاروکسب (چیزی شبیه بیانیه‌ی چشم‌انداز) است.
41)    آیا استراتژی، استراتژی ما را به جلو می‌برد یا روش اختصاص بودجه استراتژی ما را به پیش می‌برد؟
مارک جانسون، مؤسس Innosight
جانسون توضیح می‌دهد: "ممکن است فکر کنید برنامه‌ی استراتژیکی دارید اما افراد شما درگیر کارهای روزانه باشند و به برنامه‌ی استراتژیک توجهی نکنند. مهم است که همه‌ی افراد سازمان به استراتژی آن اعتقاد داشته باشند تا با تصمیم‌گیری‌های روزانه‌ی خواد از آن حمایت کنند."
42)    نحوه‌ی تفکر شما و روش پردازش اطلاعات‌تان به‌عنوان یک رهبر، چه تأثیری روی فرهنگ سازمانی دارد؟
آری وینزویگ، فعال صنعت
43)    چرا مشتریان، ما را دوست ندارند؟
جیمز چمپی
44)    چگونه می‌توانیم همزمان بیشتر از تکنولوژی استفاده کنیم، و ارتباطات‌مان با مشتریان را نیز در سطح بالایی حفظ کنیم؟
جیمز چمپی
45)    نیاز داریم چه کاری را شروع کنیم؟
جک برگ استرند، مدیرعامل Brad Velocity
46)    در میان همکاران ما، به چه کسی اعتماد دارید؟ چرا؟
چارلز هَندی
47)    آیا از سِمتی که هم‌اکنون دارید، راضی هستید؟ اگر پاسخ منفی است، چه کمبودی احساس می‌کنید؟
چارلز هَندی
48)    آیا خود را مقید کرده‌اید که 50% از زمان‌تان را اصلاً برنامه‌ریزی نکنید؟
داو فرومن، نویسنده
49)    اگر دوست من با چنین مشکلی روبه‌رو شود، چه توصیه‌هایی به او می‌کنم؟
چیپ و دن هیث
50)    فردی که می‌خواهیم استخدام کنیم، باید چه جرمی مرتکب شده باشد، که نه تنها او را به فردی نامناسب تبدیل نکند بلکه نشان دهد که او فرد کاملاً مناسبی است؟
پت لنسیونی
51)    اگر مشتری من، مادربزرگم بود آیا به او توصیه می‌کردم که آنچه را که ما می‌فروشیم، بخرد؟
دنیل پینک، نویسنده
52)    اگر شرکت ما همین فردا ورشکسته شود، آیا این مسئله برای افرادی که با کار می‌کنند، اهمیتی دارد؟
دنیل پینک
53)    چه چیزی وجود دارد که شما به آن اعتقاد دارید اما تقریباً هیچ‌کس با شما موافق نیست؟
پیتر تیل، شریک Founders Funa
54)    آیا ما تعصب پنهانی نسبت به سرمایه‌گذاری‌های مالی در مقابل سرمایه‌گذاری روی افراد داریم؟
تام پیترز
55)    آیا ما مشتریان عجیب و غریبی در پورتفولیوی خود داریم که هر روز کاسه‌ی صبرمان را لبریز کنند؟
تام پیترز
56)    چه کسانی را می‌خواهید از دنیای کاروکسب بیرون کنید و چرا؟
بِرد فِلد، مدیر گروه Foundry
57)    اگر افراد این شرکت شکست بخورند، چه بلایی سر شرکت می‌آید؟
باب ساتون و خب پی‌فیفر، اساتید دانشگاه استنفورد
58)    فرض کنید مدیر یک رستوران هستید. چگونه به افرادی که ظرف‌ها را می‌شویند، انگیزه می‌دهید؟
بیل کنیا، مشاور
کنیا معتقد است که اگر فرد مصاحبه شونده بگوید: "آستین‌هایم را بالا می‌زنم و به آنها کمک می‌کنم، جواب قابل قبولی داده است.
59)    آیا کارمندان شما این فرصت را دارند که هر روز بهترین عملکرد خود را داشته باشند؟
مارکوس باکینگهام، نویسنده
60)    پِتری دیش ما کجاست؟
تیم اوگیلوی، مدیرعامل Peer Insight
توضیح: پتری دیش ظرفی است که زیست‌شناسان از آن برای کشت سلول یا خزه‌های ریز استفاده می‌کنند.
61)    مایکروسافت چگونه از یک شرکت نرم‌افزاری کوچک به یک غول تکنولوژی تبدیل شد؟
پل گراهام
62)    آیا بدون هیچ دلیلی به مشتریانمان "نه" می‌گوییم؟
مت دیکسون
63)    به جای اینکه برای ایده‌های جدید دنبال افراد جدید بگردیم، چرا به سراغ افراد قدیمی که قبلاً با آنها کار می‌کردیم، نمی‌رویم؟ اگر بخواهیم دنبال یکی از قدیمی‌ها برویم، این فرد چه کسی خواهد بود؟
آدام گرانت
64)    آیا شما در افراد پتانسیل بیشتری از آنچه خودشان فکر می‌کنند، می‌بینید؟
آدام گرانت
65)    آیا شرکت‌تان را در مسیر بهتر و پردرآمدتر هدایت می‌کنید یا در مسیر پرخرج‌تر؟
مایکل رینور، مدیر Deloitte Services LP

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.