وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

درسهاي كوتاه بازاریابی و زندگی از فیلم شبگرد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

درسهاي كوتاه بازاریابی و زندگی از فیلم شبگرد

شبگرد (NightCrawler) فیلمی هیجان انگیز و جنایی درباره‌ی فعالیت های زیر پوستی در لس آنجلس  به نویسندگی و کارگردانی دن گيلروي و با نقش‌آفريني ستارگانی چون جيك گيلينهال است. این فیلم روايت‌گر داستانی هیجان‌انگیز با محوريت جواني ماجراجو و پرتلاش به نام لو بلوم است.
لو بلوم مردی است که از کار بیکار شده و پس از این اتفاق تصمیم میگیرد به محل جنایت‌هایی که در شهر لس آنجلس آمریکا رخ می دهد برود و به عنوان خبرنگاری مستقل فعالیت کند تا بتواند نامی برای خود دست و پا کند. او در اين مسير وارد دنياي خشن و بيرحم و بازار داغ خبرنگاری جنایی لس آنجلس مي‌شود.  گروهی شامل فیلمبردان آزاد، که از تصادفات، قتل ها، ضرب و شتم ها و جنايات شهر فیلمبرداری و گزارش تهيه مي‌كنند. شبگرد اثري تند و تيز و انتقادي است كه نكات آموزنده بسياري را به خواننده منتقل مي‌سازد كه در ادامه مروري اجمالي بر نكات آن ميكنم:


1.    هیچ گاه فکر نکنید که تمامی شرکای کاری، قلباً طالب مفعت شما هستند. انتخاب نادرست شركاي تجاري، موجب مي‌شود تا در بسیاری از موارد اهداف‌ با هم مشترک نباشد و منافع فردی بر منافع گروه ترجیح يابد. 

  
2.    هنگامی که یک تازه کار به شما نزدیک می شود تا از شما کاری که انجام داده‌اید را بیاموزد، هرگز او را مأیوس نکنید. اجازه دهید تا زیر نظر شما آموزش ببیند، اگر رشد کرد و روزی تبدیل به یکی از رقبای شما شد، می‌توانید وی را پیش بینی کنید. کنار گذاشتن وی به عنوان یک تازه کار می‌تواند وی را به رقیب غیرقابل پیش بینیِ فردا تبدیل کند.


3.    "چانه زنی یک هنر است، تسلط بر آن شما را مجهز به اهرم بزرگی برای معاملات تجاری میکند.


4.    مردم را در هنگام صحبت کردن و فعالیت تماشا کنید، حرکت راه مطمئنی برای درک قالب افکار آنها و پیش بینی حرکت بعدی آنها است، که به این امر تجزیه تحلیل داده‌های رفتاری بشر گفته می‌شود.


5.    راه بهتری برای یادگیری درباره‌ی یک شغل وجود ندارد، بجز تماشای اشخاصی که آن را در زمان واقعی انجام می‌دهند و الگوبرداري از بهترين‌ها در هر رشته. مشاهده‌ی یک چیز خاص همانگونه که در حال انجام شدن است، دانش بیشتری را در ما ایجاد می‌کند تا اینکه در مورد آن در کتابها بخوانیم.


6.    کلید کسب و کار موفق و شاد، یافتن پاسخ درست به برخی از این سؤالات است؛ من چه مزیتی دارم و چه کاری را بهتر انجام می‌دهم؟  دوست دارم که چه کاری را انجام دهم؟ من در چه کاری خوب نیستم؟ من چگونه نقاط ضعفم را تقویت می‌کنم و توسعه می‌دهم؟


7.    قدرت "ترغیب و اقناع"، یک هنر و مهارت كاربردي محسوب می‌شود که فعالين كار و كسب نیاز دارند که بر آن تسلط پیدا کنند، این هم یکی دیگر از عوامل کلیدی در معاملات هر روزه‌ی ما به حساب می‌آید.


8.    هیچگاه رقابت و رقباي هرچند كم‌توان خود رادست كم نگيريد.


9.    یا برنده می‌شوید و یا بازنده، حد وسط وجود ندارد.


10.    زندگي يك بازي بي‌رحم است. برنده بازی زندگی، افرادي هستند كه هوش بالاتري نسبت به محيط پيراموني خود داشته باشند.

 

سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.