وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چهل و یکمین شماره دوماهنامه توسعه مهندسی بازار منتشر شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

چهل و یکمین شماره دوماهنامه توسعه مهندسی بازار منتشر شد

 

چهل و یکمین شماره دوماهنامه توسعه مهندسی بازار منتشر شد. این شماره آخرین شماره مجله توسعه مهندسی بازار است که در سال 93 چاپ و منتشر شده است و با انتشار آن هشتمین سال انتشار منظم مجله توسعه مهندسی بازار به پایان می‌رسد و با شروع سال جدید وارد نهمین سال انتشار می‌شویم. متنی را که در ادامه می‌خوانید یادداشتی است که برای این شماره از مجله نوشته‌ام:

 

 

ميزگرد تجربه‌ي مديران توسعه بازار، خانه تكاني در تبليغات خلاق، و پرورش ايده‌هاي خلاقانه
با چاپ اين شماره‌ي نشريه، در آستانه‌ي نهمين سال انتشار "توسعه مهندسي بازار" هستيم. توسعه مهندسي بازار به‌عنوان تنها نشريه‌ي كاربردي بازاريابي ايران، كوشيده است تازه‌ترين موضوعات بازاريابي را تقديم مديران، بويژه مديرعاملان و مديران بازاريابي و فروش كند.
در اين شماره نيز يك موضوع محوري داريم به نام "توسعه بازار" و يك "رويداد بزرگ" داريم به نام حلول سال جديد 1394‌.
 
موضوع محوري: توسعه بازار
"توسعه بازار" در اين شماره، موضوع محوري نشريه است. از اين رو، سرمقاله، ميزگرد، دو گفت‌وگو، و يك مقاله آمده است با عنوان "توسعه بازار"، و نقش و وظايف مديران توسعه بازار.
•    سرمقاله: سرمقاله‌ي اين شماره را دكتر امير خانلري، عضو هيأت علمي دانشكده‌ي مديريت دانشگاه تهران، تحرير كرده‌اند با عنوان: افزايش سهم بازار يا سهم ذهني مشتريان.
•    ميزگرد:‌ حاضران ميزگرد اين شماره، مديران توسعه بازار در 6 شركت صنعتي و مصرفي ايران، از فعاليتهاي خود گفتند، و اقداماتي كه بايد انجام دهند.
•    گفت‌وگوها: دو گفت‌وگو درباره‌ي "توسعه بازار" از مديران "توسعه بازار" شركتهاي خارجي مي‌خوانيد:
الف) گفت‌وگوي تلفني با مدير توسعه بازار شركت ولوو
ب) گفت‌وگو با مدير توسعه بازار شركت مخابراتي سنچري‌لينك
 
آينده‌پژوهي
سال 1393 رو به پايان است. بهتر است مديران، براي آينده‌ي خود و شركت خود دغدغه‌هاي تازه‌اي داشته باشند. به سراغ دو استاد آينده‌پژوه رفتيم:
1)    دكتر عباس ملكي، استاد دانشگاه صنعتي شريف
2)    پروفسور سهيل عنايت‌اله، آينده‌پژوه جهاني
به موازات اين دو گفت‌وگو، مطالعه‌ي يك مقاله جالب است با عنوان "مرگ ميز: معماري دفاتر كار آينده." اين مقاله، آينده‌ي سازمانها را از منظر "ميز" مي‌نگرد.
 
وظايف مديران در پايان سال 1393‌
مديران در روزهاي پاياني سال بهتر است هم "نگرش" خود را تازه كنند و هم وظايفي كه بر عهده دارند، به انجام رسانند. براي تغيير نگرش، بهتر است "خانه تكاني در تبليغات خلاق" را بخوانيد كه در صفحه‌ي 32 تا 33 آمده است.
راستي براي ارسال هداياي شركتي چه فكري كرده‌ايد؟ براي اطلاع از پاسخ اين پرسش، صفحات 28 تا 29 را بخوانيد كه با عنوان "هداياي شركتي براي سال نو" درج شده است.
از همه مهمتر آنكه، براي "ايجاد مهارتهاي مديريتي" چه انديشيده‌ايد؟ صفحات 50 تا 53 حاوي يك پرسشنامه‌ي 20 سؤالي است. به علاوه تفسير اين پرسشنامه ضميمه است تا بتوانيد خودتان را ارزيابي كنيد، و در صورت تمايل، مهارتهايتان را ارتقا بخشيد.
 
بازاريابي گردشگري
يك گفت‌وگو به همراه يك مقاله در اين شماره، به موضوع بازاريابي گردشگري پرداخته است؛
1) گفت‌وگو با لستر جانسون، استاد بازاريابي بين‌المللي كه به همراه همسرش به ايران سفر كرده بود با هدف ديدار از جاذبه‌هاي گردشگري ايران.
2) چگونه گردشگران را به كشور و شهرتان ترغيب كنيد.
فراتر از آنچه درباره‌ي مقالات عنوان شد، مجله حاوي موضوعات ديگري نيز هست، از جمله:
1) بازار دارويي ايران، واقعيتها، مشكلات، و موانع
2) بسته‌بندي: بسته‌اي از جنس خلاقيت
3) مهمترين اتفاقات بازاريابي جهان در سالي كه گذشت
4) بازار خبر (مهمترين اخبار بازاريابي، تبليغات و فروش شركتهاي جهاني5
5) درسهاي بازاريابي و نوآوري از موتسارت
 
فيلم آموزش بازاريابي از دانشگاه هاروارد (به زبان انگليسي با زيرنويس فارسي)
در اين شماره نيز همانند شماره‌هاي پيشين نشريه، يك فيلم آموزش بازاريابي از دانشگاه هاروارد به زبان انگليسي با زيرنويس فارسي تقديم مي‌شود. در اين شماره كِوين كُوين، استاد دانشكده‌ي مديريت، براي پرورش ايده‌هاي خلاقانه، ديدگاههاي اجرايي و كاربردي را عنوان كرده است.
تاكنون 35 عنوان فيلم آموزش بازاريابي از دانشگاه هاروارد (به زبان انگليسي با زيرنويس فارسي) از سوي مجله توليد و توزيع شده كه گنجينه‌اي است ارزشمند در حوزه‌هاي متنوع بازاريابي، فروش، تبليغات، مذاكره، منابع انساني، مديريت و رهبري، بسته‌بندي و...
اين فيلمها را مي‌توانيد از فروشگاه انتشارات بازاريابي به شماره تلفنهاي تهران 66408251و71 خريداري كنيد يا به نشاني اينترنتي www.marketingshop.ir برويد و سفارش خود را دستور دهيد.‌

 

اعضای میزگرد این شماره: مصطفی شکوریان، ماهان معصومی، هومن حسینیان‌فر، علیرضا چناری، مهدی فیضی، بهاره نادری‌وند، پویا جوشقانی، پرویز درگی
همکاران این شماره: دکتر عبدالحمید ابراهیمی، دکتر امیر خانلری، دکتر عباس ملکی، دکتر اکبر عبدالهی اصل، احمد محسنی، محمدرضا حسن‌زاده جوانیان، نیما شکوری، روح‌اله حیدری، فاطمه محسنی‌فر، بهاره راد، سهیل فروتن، سیداحسان گلپرور، علی خادم، زهرا جورابلو، امیرحسین اناری، باران مهربانی، سعید خیرآبادی
گفت‌وگو با استادان خارجی (این شماره): دیوید گرین، میشل جکسون، لستر جانسون، سهیل عنایت‌اله
خبرنگاران: احمد آخوندی، محسن جاویدمؤید
سرویس بین‌الملل: سیداحسان گلپرور، محمدرضا حسن‌زاده جوانیان، زهرا جورابلو
اشتراک: مرتضی امیرعباسی
با تشکر از: دکتر مسعود حیدری، استاد سینا قربانلو، دکتر بهرام خیری، دکتر کامبیز حیدرزاده، دکتر حمیدرضا ایرانی، دکتر رضا اکبری اصل، دکتر محمدعلی عبدالوند، دکتر شهباز براهویی، دکتر شهرزاد چیت‌ساز، دکتر فرشاد تجّاری، دکتر حمید قاسمی، دکتر محمدعلی قره، دکتر سارا کشکر، ابراهیم زارع‌پور.
با تشکر از: مرکز مطالعات بازاریابی ایران، دپارتمان نورومارکتینگ
با تشکر از ناشران بازاریابی: آوند دانش، حتمی، سیته، مبلغان، امیران، شکیب، آبانا، فوژان، آریانا قلم، طلیعه ظهور، بیهق کتاب، دنیای اقتصاد، بازاریابی

 

تلفن خرید:66408251 و 71                                             تلفن اشتراک:66423667-66434055


سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.