100 توصیهی الهامبخش کسبوکاری از رهبران صنعت (قسمت آخر)
بهرهوری
59) ترجیح میدهم یک درصد از تلاشهای صد نفر را داشته باشم تا 100 درصد از تلاشهای خودم. پل گتی
60) داشتن برنامهای دقیق مهم نیست. زندگی شخصی و حرفهای هفت روز هفته و هر روز 24 ساعت هستند. مهم این است که زمان درستی را به هر یک اختصاص دهیم و قبول کنیم هر روز با روز دیگر متفاوت است. الن کولمن، مدیرعامل Dupont
61) شما برای پیروز شدن به دنیا آمدهاید اما باید برای پیروزی برنامهریزی داشته باشید، خودتان را آماده کنید و انتظار آن را بکشید. زیگ زیگلار، نویسنده و سخنران
62) آماتورها مینشینند و منتظر الهامات میشوند. مابقی ما بلند میشویم و میرویم سر کار. استفن کینگ
63) بهتر است دهانتان را ببندید و اجازه دهید مردم فکر کنند شما احمق هستید تا اینکه دهانتان را باز کنید و شک آنها را تبدیل به یقین کنید. مارک تواین
64) بهرهوری اتفاقی نیست بلکه نتیجهی تعهد به تعالی، برنامهریزی هوشمندانه و تلاش متمرکز است. پل میر
مقابله با شکست
65) جان سالم به در بردن از شکست به شما اعتمادبهنفس بیشتری میدهد. شکست ابزار یادگیری بسیار خوبی است اما باید تعداد آن را به حداقل رساند. جفری ایملت، مدیرعامل جنرال الکتریک
66) من یاد گرفتهام که موفقیت را خیلی بیشتر از شکست زیر سؤال ببرم. کت کول، مدیرعامل Cinnabon
67) اگر فکر میکنید طراحی خوب گران است باید به هزینهی طراحی بد توجه کنید. رلف اسپت، مدیرعامل جگوار
68) اگر میخواهید موفق شوید، نرخ شکستهایتان را دو برابر کنید. توماس واتسون
69) اگر میخواهید موفق شوید، میلتان به موفقیت باید بیشتر از ترستان از شکست باشد. بیل کاسبی
70) من بیش از 9 هزار پرتاب را از دست دادهام. تقریباً در 300 بازی بازنده بودهام. 26 مرتبه میتوانستم با پرتابم نتیجهی بازی را عوض کنیم ولی نتوانستم. من بارها، بارها و بارها در زندگیام شکست خوردهام و به همین دلیل است که موفق شدهام. مایکل جردن، اسطورهی بسکتبال
71) با خواندن قواعد، راه رفتن را یاد نمیگیرید بلکه با زمین خوردن یاد میگیرید که چگونه راه بروید. ریچارد برانسون
72) دربارهی شکست خوردن نگران نباشید. کافی است تنها یک بار موفق شوید. درو هاستون، مدیرعامل Dropbox
73) زیاد شکست بخورید تا زودتر موفق شوید. تام کلی
74) موانع چیزهای ترسناکی هستند که وقتی چشمتان را از هدفتان بردارید، آنها را میبینید. هنری فورد
بازاریابی و ترویج
75) محتوا، حکمفرماست. تنها شکل و ارزش آن تغییر میکند. کریس پارادایس، مدیرعامل پارادایس
76) به تازگی متوجه بیمیلی مدیران بازاریابی برای تصمیم گرفتن شدهام. آنها بیش از حد به تحقیقات اتکا میکنند. تحقیقات به جای اینکه مانند چراغی راه را به آنها نشان دهد، مانند تیر چراغ برقی است که به آن تکیه دادهاند. دیوید اوگیلوی
77) بازاریابی خوب باعث میشود شرکت، هوشمند به نظر برسد. بازاریابی عالی باعث میشود که مشتری حس هوشمندی کند. جو چرنوف
78) برای داشتن یک کمپین اجتماعی کارآمد، یک برند باید به اصول اولیهی بازاریابی یعنی تعریف برند و داستانگویی مستمر توجه کند. سیمون مین وارینگ
79) بازاریابان خوب مشتریان را انسانهای کاملی میبینند که دارای تمام ابعاد یک انسان واقعی هستند. جونا ساچ
80) مسیر به دفتر مدیرعامل نباید از طریق دفتر مدیرعامل یا دپارتمان بازاریابی باشد؛ بلکه باید از طریق مهندسی و طراحی این کار انجام شود. الون ماسک، مخترع
81) داده بر احساسات پیروز میشود. شان رد، مؤسس آدلی و تنیدر
پیشرفت کسبوکار
82) آنچه در کسبوکار خطرناک است، تکامل نیافتن است. جف بزوس
83) انتظارات والا راه رسیدن به هر چیزی هستند. سام والتون، مدیرعامل وال مارت
84) دغدغهتان مشتری بعدی باشد، نه مشتریانی که هماکنون با آنها کار میکنید. جرمی کاتش
85) هیچ چیز بهتر از ارتقاء محصول برای شما کار نمیکند. ویکتوریا رنسام
86) زمانبندی درست، پشتکار و 10 سال تلاش کردن در نهایت باعث میشود که به نظر برسد یک شبه موفق شدهاید. بیز استون، مؤسس توئیتر
مدیریت ستارهها
87) من برای انجام کاری سخت سراغ یک فرد تنبل میروم چون این فرد راه آسانتری برای انجام دادن آن کار پیدا میکند. بیل گیتس
88) کاری کنید که تیمتان احترام، قدرت و هیجان را در مورد مأموریت شرکت حس کند. تیم وسترگن، مؤسس پاندورا
89) همیشه با کارمندانتان طوری رفتار کنید که از آنها میخواهید با بهترین مشتریانتان رفتار کنند. استفن کاوی
90) کوچک بودن اشکالی ندارد. میتوانید با یک تیم کوچک کارهای بزرگی بکنید. جیسون فرید
تفکر کمالطلب
91) دردنیای امروز که کسبوکار و تکنولوژی به سرعت در حال تغییر کردن هستند، رهبران/شرکتها باید یاد بگیرند که نوآوری کنند، اولویتبندی کنند و به سرعت دست به اجرا بزنند. جان چمبرز، مدیرعامل سیسکو
92) وقتی در حال مردن باشم، میخواهم به گذشته نگاه کنم و بگویم "وای، عجب ماجراجوییای!" نه اینکه بگویم "وای چقدر زندگی بیریسکی داشتم." تام پرستون ورنر، مؤسس Github
93) دنیا به سرعت در حال تغییر کردن است. بزرگها، کوچکها را شکست نمیدهند بلکه سریعها، آهستهها را شکست میدهند. فیل لیبین، مدیرعامل Evernote
94) هیچوقت فراموش نکنید که تنها ماهی مرده در جریان آب شنا میکند. دیوید سبل، مدیر عامل Y&R
95) قانون اول، هیچوقت پول را از دست ندهید. قانون دوم: هیچوقت قانون اول را فراموش نکنید. وارن بافت
96) کامپیوتر چیز بیهودهای است زیرا فقط جوابها را به شما میگوید. پابلو پیکاسو
97) اگر میخواهید فردی را راضی کنید که اشتباه میکند، شما درست عمل کنید. خیلی دنبال راضی کردن دیگران نباشید. انسانها آنچه را میبینند، باور میکنند. به آنها اجازه دهید ببینند. هنری دیوید تارو، شاعر و نویسنده.
98) از مردن نمیترسم، از تلاش نکردن میترسم. جی زد، موسیقیدان
99) همیشه چیزی بیش از آنچه از شما انتظار میرود، ارائه دهید. لری پیج، مؤسس گوگل
100) بهترین زمان برای کاشتن یک درخت 20 سال پیش بود. دومین زمان خوب همین الآن است. ضربالمثل چینی
سبز باشيد