وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

متخصص بازاريابي بودن فقط به كراوات نيست 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

متخصص بازاريابي بودن فقط به كراوات نيست

وقتي با افرادي مواجه مي شوم كه از ابتدايي ترين ويژگي ها و مهارتهاي لازم براي موفقيت در اين حرفه برخوردار نيستند و فقط به دو جنبه تيپ و چرب زباني چسبيده اند، ناراحت مي شوم.

 

بازاريابي يك پازل است كه بايد تمام ابزارهاي آن در كنار يكديگر قرار بگيرند تا تصوير زيبا و آرماني براي مشتري مهيا شود.

 

در حرفه بازاريابي و فروش، ويژگي هايي چون:

 

عزت نفس- صداقت- كيفيت محصول- كيفيت ارائه- داشتن وجوه تمايز- ( فردي- محصول- شركت) - مهارت يادگيري - قدرت سخنوري - تيپ ظاهري - تيپ باطني - آمادگي براي فعاليت هاي سخت - الگوبرداري آگاهانه (و نه تقليد كوركورانه ) - مديريت اطلاعات مشتريان - مديريت سؤالات مشتريان - مديريت اعتراضات مشتريان - سعه صدر - قدرت ارتباطات و ....

 

اينها همگي با هم لازم هستند. پس خودمان را به ويژگي هاي تمام نشدني براي توفيق در اين حرفه ي علمي وعملي كه هم علم است و هم هنر، مجهز سازيم.

 

سبز باشید

 

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.