وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

خرده‌فروشیها در سال 2025 چه شکلی خواهند بود؟ 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

خرده‌فروشیها در سال 2025 چه شکلی خواهند بود؟

یک فروشگاه مواد غذایی را با دیوارهای متحرک در نظر بگیرید که قابلیت تبدیل به یک رستوران در شب و یک بازار روز میوه‌فروشی در صبح روزهای تعطیل را داشته باشد. آیا خیلی دور از ذهن است؟ براساس نمایشگاهی که به دنبال پیش‌بینی روند خرده‌فروشی موادغذایی در 10 سال آینده برگزار شده است، این اتفاق در سال 2025 خواهد افتاد.
این پیش‌بینیها براساس تحقیقات موسسه بازاریابی موادغذایی می‌باشد که حدود 40 هزار فروشگاه را در ایالات‌متحده، دربرمی‌گیرد.
اگر پیش‌بینیها درست باشد، خریداران به زودی با فروشگاه‌هایي دارای موارد زیر روبرو خواهند شد:
محيط، الهام بخش خريداران خواهد بود:
محيط‌هاي پيراموني مراكز خريد آينده، از اهميت بسيار بالايي برخوردار خواهند بود و به زودي مراكز خريد، متخصصيني را به عنوان متصديان حفظ،  پردازش و ارتقاي  قابليت‌هاي موجود در محيط‌هاي پيراموني به كار خواهند گرفت، تا اين امكانات در راستاي افزايش حس «لذت خريد» از سوي مشتريان بكار روند. بنابراين مهم است كه فروشگاه شما در كجا واقع شده، و لذا همچنان نيز مهم‌ترين عامل در رونق يك خرده فروشي، مختصات جغرافيايي آن خواهد بود، هرچند كه امكانات و فناوريهاي فضاي مجازي اعم از امكان خريد اينترنتي و سفارش آنلاين مي‌تواند چنين ديدگاهي را به چالش بكشد اما بازاريابي مبتني بر مكان، همچنان عاملي اساسي در رونق خرده‌فروشيهاي آينده خواهد بود.

خروجیهای متفاوت:
 پیش‌بینی می‌شود که خروجیها کاملا متفاوت از شکل امروزی خود باشند و افراد  به سادگی و به راحتی، پس از خرید خود از فروشگاه خارج شوند و پرداخت به صورت خودکار انجام ‌شود. البته در این مورد برای برندها و خرده‌فروشان این پرسش مهم پیش می‌آید که چه چیزی جایگزین تبلیغات و محصولات در راهروها و صندوقهای خروجی خواهد شد؟


خرده- شخصی‌سازی:
فنآوریهایی مانند ارتباطات از نزدیک و تشخیص چهره اجازه خواهند داد که خرده فروشان طبقه‌بندی محصولات را در لحظه برای مشتریان شخصی‌سازی کنند، به طوری که آنها را براساس سابقه خرید مشتریان طراحی کنند.


مشاوره سبک زندگی:
کارکنان فروشگاه‌ها به راهروها و صندوقهای خروجی محدود نخواهند شد، بلکه تبدیل به " مشاورانی برای سبک زندگی" خواهند شد که به مردم در خرید کردن کمک می‌کنند.


فرا قفسه‌ها:
 یک برنامه گوشیهای هوشمند را در نظر بگیرید که در رابطه با یک صفحه نمایش کار می‌کند و شما به تعدادی سوال در مورد نوع، برای مثال شکلاتی که می‌خواهید پاسخ می‌دهید و شکلاتی که متناسب با نیازهای شما است در قفسه ظاهر می شود.


فروشگاه‌های متغیر:
فروشگاه‌ها از لحاظ فیزیکی تغییر خواهند کرد تا خدمات مختلفی را در زمانهای مختلف روز، فصل و براساس ترافیک تقاضا ارائه دهند.

 

سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.