وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

کارهای مدیران موفق قبل از خواب 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

کارهای مدیران موفق قبل از خواب

آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که برخی از مدیرانی که با آنها کار کرده‌اید در ابتدای روز کاری چقدر سرحال و پرانرژی هستند در حالیکه دیگران خود را به زور از تخت‌شان بیرون کشیده‌اند تا وارد دنیای بهره‌وری شوند؟ شاید نتوان همه چیز را به مسائل ژنتیک یا ذهنیت مثبت آنها ربط داد. بیشتر مدیران موفقی که می‌شناسم افرادی هستند که از همان دقیقه اول روز کاری به فکر تلاش و پیشرفت هستند. برای این دسته از مدیران هر ثانیه از شبانه‌روز فوق‌العاده باارزش است و جای تعجب نیست که حتی برای قبل از خواب خود هم ساختار و برنامه دارند. این افراد سعی می‌کنند با استفاده از یک ساختار مفید قبل از خواب، صبح روز بعد با انرژی خانه را به سمت محل کار ترک کنند.

1) برنامه‌ریزی برای فردا

خیلی ساده و ابتدایی به نظر می‌رسد اما افراد خیلی کمی آن را انجام می‌دهند. حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که لباس‌های خود را برای فردا آماده کنید. وقتی این بار را از روی دوش خود برمی‌دارید با ذهن آرام‌تری استراحت خواهید کرد و صبح روز بعد سرحال‌تر خواهید بود.

2) تخلیه ذهن

وقتی که روز کاری به پایان می‌رسد چیزهای زیادی هستند که ذهن یک مدیر را مشغول کرده‌اند: عملکرد ضعیف برخی از کارمندان، فاصله داشتن با اهداف تعیین شده، مشکلات و اعتراض مشتریان و ... . برای اینکه ذهن خود را از این دغدغه‌ها پاک کنید، کتاب بخوانید یا فیلم مورد علاقه‌تان را ببینید و با این کار به ذهن خود قدری استراحت و آرامش بدهید.

3) تصویرسازی یک آینده دلخواه

در طول روز اتفاقات مختلف آنقدر تمرکز شما را به هم می‌زنند که گاهی اوقات هدف نهایی خود را فراموش می‌کنید. برای خودتان فضای ذهنی ایجاد کنید و به این فکر کنید که شرایط شما چگونه است و چگونه باید باشد. تصویری از خودتان به صورت یک انسان شاد و موفق بسازید و قبل از خوابیدن مدام به آن تصویر فکر کنید.

4) خودتان را ببخشید

هیچ کس بی‌عیب و نقص نیست و افراد جاه‌طلب معمولاً خیلی به خودشان سخت می‌گیرند چون انتظار بالایی از خود دارند. بخشیدن فقط منحصر به دیگران نیست بلکه در مواقعی لازم است خودتان را نیز ببخشید. به خودتان به خاطر تمام تلاش‌هایی که می‌کنید افتخار کنید و اگر نتوانسته‌اید در آن روز به اهداف موردنظرتان برسید خودتان را ببخشید.

5) کمی احساسات خرج کنید

در طول روز معمولاً مدیران مجبور هستند خشک و مکانیکی باشند. زمانی که به خانه می‌آیید به اعضاب خانواده عشق بورزید. با فرزندان و همسر خود تعامل خوب و شادی داشته باشید و یادتان باشد شما هم انسان هستید و هر انسانی به محبت کردن و محبت دیدن نیاز دارد.

6) از جهان هستی تشکر کنید

هیچ انسانی بدون حمایت و پشتیبانی دیگران به موفقیت نمی‌رسد. از جهان هستی سپاسگزار باشید که انسان‌هایی را در اطراف شما قرار داده که موجبات شادی و موفقیت‌تان را فراهم کرده‌اند. از خداوند تشکر کنید که گاه کمک‌هایی به شما می‌کند که فراتر از درک بشری است.

7) ذهن خود را صاف و شفاف کنید

خواب خوب نیاز به ذهن شفاف و سالم دارد. نفس عمیق بکشید و با هر بازدم نگرانی‌ها و اضطراب‌ها را از بدن خود بیرون کنید. یک صبح دل‌انگیز و یک روز پرانرژی انتظار شما را می‌کشد.

 

سبز باشید

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.