وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چهل و چهارمین شماره توسعه مهندسی بازار منتشر شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

چهل و چهارمین شماره توسعه مهندسی بازار منتشر شد

تازه‌ترین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار (سال نهم، شماره‌ی 44، مرداد و شهریور 1394) منتشر شد. این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی)

علاقه‌مندان برای خرید مجله و اشتراک می‌توانند با شماره‌های 66434055(021) و 66431863 (021) در تهران تماس حاصل کنند.

 

پروفسور پيتر استيدل (Prof. Peter Steidl)، سرمقاله‌ي اين شماره‌ي "توسعه مهندسي بازار" را تحرير كردند. شايسته است صميمانه از استيدل قدرداني و تشكر كنم.

استيدل، رئيس شوراي نوروماركتينگ آسيا و اقيانوسيه، در زمره‌ي نخبگان نوروماركتينگ جهان است با تخصص در حوزه‌ي نوروبرندينگ. وي در شهر وين زندگي مي‌كند، عروس او ايراني است، پسر و نوه‌اش نيز در كنار او در وين زندگي مي‌كنند.

تازه‌ترين ديدگاهها در حوزه‌ي نوروماركتينگ را در همين سرمقاله جستجو كنيد كه در صفحات 5 و 6 و 7 ترجمه‌ي آن آمده است (اصل مقاله به زبان انگليسي است كه در صفحات پاياني درج شده است.) استيدل در همين صفحات به‌طور موجز از پنج روندي مي‌گويد كه آينده‌ي تبليغات را شكل خواهند داد. از "ديدگاه دوپامين" مي‌گويد كه بسياري از پژوهشهاي كنوني با اين گرايش و متدولوژي صورت گرفته و در حال انجام است.

سرمقاله‌ي پروفسور استيدل، همكارانم را برانگيخت خلاف رويه‌هاي پيشين، سمت و سوي بخش عمده‌ي گفت‌وگوها و مقالات مجله را به تبليغات اختصاص دهند. با اين توجه مروري خواهم داشت به آنچه در اين شماره‌ي نشريه‌ي توسعه مهندسي بازار (شماره‌ي 44، سال نهم، مرداد - شهريور 1394) چاپ و منتشر شده است.

 

الف - گفت‌وگوها

5 گفت‌وگو در اين شماره با بزرگان تبليغات و بازاريابي آمده است كه عمدتاً اختصاصي است، يعني همكارانم براي اين شماره‌ي مجله با اين بزرگان گفت‌وگو كرده‌اند:

1ـ گفت‌وگو با اليزابت روشن‌ضمير، استاد تبليغات دانشگاه جورجيا‌

2ـ گفت‌وگو با مديران آژانس تبليغاتي ساچي‌اند‌ساچي: كوين رابرتس (مديرعامل)، رابرت سنيور (مدير ارشد اجرايي)، پابلو دل‌كامبو (مدير خلاقيت)

3ـ گفت‌وگو با مديران ارشد انجمن بين‌المللي تبليغات (IAA) فاريس ابوحمد 

(رئيس هيأت مديره و رئيس جهاني)، مايكل لي (مديرعامل)

4ـ گفت‌وگو با دكتر پيتر بيشاپ، آينده‌پژوه جهاني

5ـ گفت‌وگو با مترجمان كتاب "پنجاه متفكر برجسته‌ي مديريت و بازاريابي جهان:" ريحانه بحري‌نژاد، هانيه لشگري‌

 

آثار و مقالات تبليغات

فراتر از گفت‌وگوها در حوزه‌ي تبليغات، مقالات متنوعي در اين شماره‌ي نشريه درج 

شده است كه "تبليغات" موضوع اصلي آن است. اين آثار و مقالات عبارتند از:

1ـ چارچوبي براي درك واكنش مصرف‌كننده به تبليغات‌

2ـ مغز چگونه به تبليغات موادغذايي پاسخ مي‌دهد؟‌

3ـ تبليغات نوآورانه و خلاق دنياي پوشاك

 

نوروماركتينگ

چهار عنوان در اين شماره‌ي نشريه به نوروماركتينگ اختصاص دارد:

1ـ رديابي چشمي در نوروماركتينگ؛ دستور كار تحقيقات براي مطالعات بازاريابي‌

2ـ كاربرد نوروماركتينگ در سياست‌

3ـ رويكردي نوين در سنجش احساسات مصرف‌كنندگان‌

4ـ در فروشگاه، كدام نور چه اشخاصي را برمي‌انگيزد بيشتر بخرند.

 

فروش

مشتريان خود را همانند اف‌بي‌آي (FBI) تعقيب كنيد، مقاله‌ي جالبي است. با نگاهي به روشهاي اف‌بي‌آي مي‌توانيد مشتريان بيشتري را جذب كنيد. صفحات 32 و 33 به اين موضوع پرداخته است.

"مانند باراك اوباما نفروشيد"، مقاله‌ي ديگري است كه روشهاي شكست‌خورده‌ي اوباما را مطرح مي‌كند. اگر تمايل داريد فروش‌تان را از دست ندهيد، از روشهاي اوباما آگاه شويد.

 

مديريت و منابع انساني + فيلم آموزش بازاريابي دانشگاه هاروارد

سه عنوان مقاله در حوزه‌ي مديريت و منابع انساني در اين شماره آمده است. "پرسشنامه‌ي فرسودگي شغلي" يكي از اين آثار است. "سكوت سازماني" حرفهاي زيادي براي مديران دارد. بخشي از "فرسودگي شغلي" كاركنان ناشي از "سكوت سازماني" است كه گاه در قالب يك رويه‌ي ثابت در سازمانها جاري است.

"نقش كاركنان در پايداري شركتهاي برتر" آخرين مقاله است. مي‌توانيد فيلم گفت‌وگوي ادم رباك، كارآفرين و نويسنده‌ي خلاق را از مجله خريداري كنيد. اين فيلم به زبان انگليسي است از مجموعه فيلمهاي آموزش بازاريابي دانشگاه هاروارد. اين فيلم را همكارانم با زيرنويس فارسي ترجمه و تكثير كرده‌اند. براي خريد آن مي‌توانيد با شماره تلفنهاي 71 و66408251(021) فروشگاه انتشارات بازاريابي تماس بگيريد يا به صورت آنلاين از فروشگاه اينترنتي انتشارات بازاريابي خريداري كنيد: .www.marketingshop.ir

 

همكاران اين شماره: دکتر عبدالحمید ابراهیمی، پروفسور پیتر استیدل، سید احسان گلپرور، محمدرضا حسن‌زاده جوانیان، زهرا جورابلو، سهیل فروتن، مهدی فرزین، روح‌اله حیدری، بهاره راد، علی خادم، احمد محسنی، بهنام کبیری، فریده حفیظی حسینی، محسن تهرانی، مهندس فرزان تبریزی، مهندس فرهاد تبریزی، ابراهیم زارع‌پور، فاطمه محسنی‌فر، سعید خیرآبادی:

 

همکاران ویژه این شماره: پروفسور استیدل (رئیس شورای نورومارکتینگ آسیا ـ اقانوسیه)، دکتر علی بشارت (دانشگاه دنور ـ امریکا)، دکتر الیزابت لستر روشن‌ضمیر (استاد تبلیغات دانشگاه جورجیا)، دکتر پیتر سی. بیشاپ (آینده‌پژوه جهانی)، دکتر مسعود نصرت‌آبادی، ریحانه بحری‌نژاد، هانیه لشگری.

 

 

گفت‌وگو با استادان خارجي و مدیران خارجی تبلیغات و بازاریابی (این شماره): کوین رابرتس، رابرت سنیور، و پابلو کامبو (آژانس تبلیغاتی ساچی‌اندساچی)، فاریس ابوحمد و مایکل لی (انجمن بین‌المللی تبلیغات ـ IAA)، ادم رباک (دانشگاه هاروارد، مؤلف کتاب "امروز عمل کنید و بعد عذرخواهی کنید").

 

خبرنگاران: احمد آخوندی، محسن جاویدمؤید

 

سرويس بين‌الملل: سیداحسان گلپرنور، محمدرضا حسن‌زاده جوانیان، زهرا جورابلو

 

اشتراك: مهديه خوشبخت

 

با تشكر از: دكتر مسعود حيدري، استاد سينا قربانلو، دكتر حسین ظیفه‌دوست، دکتر حمیدرضا ایرانی، دکتر رضا اکبری‌اصل، دکتر محمدعلی عبدالوند، دکتر شهباز برآهویی، دکتر شهرزاد چیت‌ساز، دکتر فرشاد تجّاری، دکتر حمید قاسمی، دکتر محمدعلی قره، دکتر سارا کشکر، دکتر کامبیز حیدرزاده، دکتر بهرام خیری.

 

با تشكر از: مركز مطالعات بازاريابي ايران، دپارتمان نوروماركتينگ.

 

با تشكر از ناشران بازاريابي: رسا، سازمان مدیریت صنعتی، تیسا، بهمن برنا، آریانا قلم، چشمه، آینده‌پژوه، سیته، سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، فوژان، مرندیز، بازاریابی.

 

شایسته‌ی یادآوری است برای سفارش آگهی، خرید یا اشتراک مجله توسعه مهندسی بازار می‌توانید به نشانی www.marketingshop.ir  مراجعه کنید یا با شماره تلفنهای 66434055(021) و 66431863 (021) تماس بگیرید.

 

سبز باشید

 

 

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.