مراقب باشید مربای شیرین تولید نکنید
آشنایی با مهارتهای ارتباط با مشتریان شاکی یکی از نیازهای مهم سازمانهای فروش است. متأسفانه عدم تسلط بر این مهارتها باعث میشود که شرکتها دچار اشتباهات مخربی در برخورد با مشتریان ناراضی خود شوند و با چالشهای متعددی مواجه شوند. مشتری شاکی و معترض یک نعمت است زیرا تعداد افرادی که نارضایتی خود را به زبان میآورند و در مورد کسبوکار ما شکایت میکنند بسیار کمتر از مشتریان شاکی خاموش است؛ مشتریان شاکی خاموش به راحتی ارتباطشان را با کسبوکار ما قطع میکنند و در مواردی سفیران مخربی برای برند ما میشوند در حالی که مشتریانی که اعتراضشان را مطرح میکنند، برای ادامهی ارتباطشان با ما ارزش قائل هستند.
ادامه این مطلب را در کتاب بازاریابی و زندگی با سینما میخوانید.