وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چگونه بیشترین بهره را از تعطیلات ببریم؟ 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه بیشترین بهره را از تعطیلات ببریم؟

یکی از مواردی که همیشه روی آن تأکید می‌کنم، این است که ترازوی زندگی ما باید متعادل باشد. یکی از عواملی که باعث به وجود آمدن این تعادل می‌شود، استفاده کردن از فرصت‌هایی است که در تقویم رسمی تعطیلات نامیده می‌شوند. متأسفانه بارها شاهد بوده‌ام که مدیران و کارمندان زمانی که از تعطیلات بازمی‌گردند به جای اینکه با روحیه‌ای تازه و شاد کار و فعالیت را از سر بگیرند، خسته‌تر از قبل از تعطیلات هستند و لازم است چند روز مرخصی بگیرند تا خستگی تعطیلات را از تن به در کنند! 

بعضی از مدیران نیز مرزبندی بین کار و تعطیلات را رعایت نمی‌کنند و زمانی که در کنار خانواده هستند، آنقدر از گوشی همراهشان استفاده می‌کنند، که هیچ تفاوتی با اینکه در دفتر کارشان باشند، ندارد. چگونه می‌توانیم بیشترین بهره را از تعطیلات‌مان ببریم تا هم اوقات خوشی را داشته باشیم و هم خود را برای فعالیت‌های پس از تعطیلات بازسازی روحی و روانی کنیم:

 

1) هر روز فقط سی دقیقه تلفن همراه

یکی از پیشنهادات به افرادی که دائماً درگیر کارشان هستند این است که زمانی که به تعطیلات می‌روند تکنولوژی را به کل کنار بگذارند و تنها از تلفن همراه آن هم حداقل 30 دقیقه در طول روز استفاده کنند.

 

2) دوربین به همراه خودتان ببرید

خوب یا بد، یکی از کاربردهای تلفن همراه برای ما استفاده از دوربین آن است. پس اگر دوربین به همراه خود داشته باشید، لازم نیست گوشی همراه‌تان همیشه در کنار شما باشد.

 

3) رمزهای عبور خود را تغییر دهید

یکی از مدیرعاملان تعریف می‌کرد زمانی که می‌خواهد به تعطیلات برود، از یکی از کارمندان قابل اعتماد خود می‌خواهد تمام رمزهای حساب‌های کاربری او در سازمان را تغییر دهد و فقط خود آن کارمند آنها را بداند و به او هم نگوید. این کار باعث می‌شود که شما نتوانید دائماً به ایمیل‌های خود سر بزنید، تا زمانی که تعطیلات به پایان برسد و به سازمان بازگردید.

 

4) کارمندان خود را آزمایش کنید

اگر مدیر ارشد یا حتی مدیر میانی سازمان هستید و چند روزی به تعطیلات رفته‌اید، از این فرصت برای آزمودن کارمندان خود استفاده کنید تا ببینید آیا آنها می‌توانند چند روز بدون حضور شما از پس کارها برآیند. کسی از آینده خبر ندارد. شاید برای شما موضوعی پیش بیاید که ناگزیر شوید چند روز در سازمان نباشید. باید افرادتان را به گونه‌ای آزمایش داده باشید که در زمان غیبت شما هیچ خللی به کار سازمان وارد نیاید.

 

5) یک روز قبل از پایان تعطیلات بازگردید

یکی از دلایل خستگی نیروها پس از تعطیلات این است که صبر می‌کنند تا آخرین لحظه به شهر خود بازگردند. مثلاً اگر 4 روز آخر هفته تعطیل بوده است، اغلب افراد جمعه شب از سفر بازمی‌گردند و شنبه صبح هم سر کار می‌روند. اگر مثلاً پنجشنبه یا جمعه صبح از سفر برگردیم، روز شنبه در محل کارمان خمیازه نخواهیم کشید.

 

6) صبح زود را به کار اختصاص دهید

اگر پستی که در سازمان دارید آنقدر حساس است که نمی‌توانید تحت هیچ شرایطی دور از کار باشید، صبح‌های زود زمانی که سایر اعضای خانواده خواب هستند، حدود یک ساعت را به کار اختصاص دهید و سپس کار را فراموش کنید و روی لذت بردن از تعطیلات تمرکز کنید.

 

سبز باشید

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.