وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

منتشر شد: چهارمین شماره‌ی ماهنامه‌‌ی بازاریاب بازارساز 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

منتشر شد: چهارمین شماره‌ی ماهنامه‌‌ی بازاریاب بازارساز

چهارمین شماره‌ی ماهنامه‌ی بازاریاب بازارساز امروز منتشر شد.
برای این شماره از این ماهنامه‌ی کاربردی در حوزه‌ی فروش، بازاریابی و توزیع یادداشتی نوشته‌ام که در ادامه می‌خوانید. لازم به ذکر می‌دانم که علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اشتراک مجله با دفتر نشریه به شماره‌ی 66431863 در تهران تماس حاصل نمایند.


یادداشت مدیرمسئول
آیا ویزیتوری واقعاً هدر دادن جوانی است؟ این سؤالی است که یکی از مقالات این شماره مطرح کرده و با دلایل متعدد نشان داده است که نه تنها ویزیتوری هدر دادن جوانی نیست بلکه نقطه‌ی آغاز بسیاری از افراد بوده است که امروزه در دنیای کسب‌وکار ما برای‌شان احترام زیادی قائل هستیم. خواندن این مقاله بدون شک دید ویزیتورها نسبت به شغل‌شان را تغییر خواهد داد.
در شماره‌ی چهارم ماهنامه‌ی بازاریاب بازارساز میزگردی با حضور تعدادی از بزرگان بازار برگزار شده است که می‌تواند دربردارنده‌ی نکات آموزشی فراوانی برای ویزیتورها و فروشندگان جوان باشد. این عزیزان علاوه بر مباحث مطرح شده در میزگرد، خاطراتی را از بزرگانی همچون حاج ایوب پایداری (بنیانگذار میهن) و حاج آقای گرامی (بنیانگذار گلستان) نقل می‌کنند که شنیدن آنها بسیار جالب و آموزنده است. امیدوارم بتوانیم در شماره‌های آتی نیز میزبان دیگر عزیزان باشیم تا خوانندگان مجله از دانش و تجربه‌ی آنها بهره‌مند شوند. علاوه براین میزگرد دو گفتگوی ویژه نیز داریم که با یکی از مدیران فروش شرکت تاژ و یکی از ویزیتورهای برتر شرکت گلستان انجام شده است.
سرمقاله‌ی این شماره به قلم استاد سعید جارودی، رئیس محترم هیئت مدیره‌ی مهرام، نوشته شده است. جناب آقای جارودی در این سرمقاله به نکته‌ی مهمی اشاره کرده‌اند و آن ارتباط میان استعداد ذاتی و نقش آموزش در شغل فروشندگی است. ایشان همچنین توصیه‌هایی را به فروشندگان کرده‌اند که حاصل سال‌ها تجربه در حوزه‌ی پخش و فروش است و به همین دلیل کاملاً کاربردی و عملیاتی است.
بازاریاب بازارساز سعی کرده تا در این شماره بسته‌ی کاملی از مطالب کاربردی متنوع را در اختیار خوانندگان عزیز قرار دهد. فروشندگان و ویزیتورها باید برای هر لحظه از مذاکره‌ی خود با مشتری برنامه داشته باشند و هیچ چیز را به امید شانس و احتمال رها نکنند. به همین دلیل یکی از مطالب این شماره تکنیک‌هایی را برای مدیریت 5 دقیقه‌ی اول ملاقات با مشتری به فروشندگان آموزش می‌دهد. یکی دیگر از مطالب خواندنی این شماره مقاله‌ای است که توصیه‌هایی را برای فروش بهتر به افراد درون‌گرا ارائه می‌دهد. برخلاف تصور عمومی که افراد درون‌گرا نمی‌توانند فروشندگان موفقی شوند، این مقاله عنوان می‌کند اگر این افراد راه و روش درستی را پیش بگیرند می‌توانند در این حرفه موفق شوند. همچنین اگر می‌خواهید با 10 اشتباه بزرگ فروشندگان آشنا شوید و آنها را تکرار نکنید، پیشنهاد می‌کنم مطلب 10 گاف بزرگ فروشندگان را حتماً بخوانید.
بخش زیادی از موفقیت فروشنده به این نکته بستگی دارد که بتواند در مواجهه با مشتریان شاکی، اوضاع را مدیریت کند و مشتری شاکی را به مشتری وفادار تبدیل کند. وجود مشتریان شاکی مسئله‌ای است که هم فروشندگان سیار (رونده) و هم فروشندگان ثابت (فروشگاهی) با آن دیگر هستند. مدیریت کردن ارتباط با این دسته از مشتریان نیازمند آشنایی با مهارت‌های ارتباطی است و به همین دلیل در دو مقاله‌ی مجزا، این مهارت‌ها در اختیار فروشندگان عزیز قرار گرفته‌اند.
از آنجا که سال‌ها است مسئولیت استخدام نیرو برای شرکت‌های مختلف را به عهده دارم، شاهد آن هستم که متأسفانه نه تنها فروشندگان بلکه افرادی که برای پست‌های مدیریت فروش و مدیریت بازاریابی متقاضی هستند، نمی‌توانند یک رزومه‌ی مناسب به شرکت‌ها ارائه دهند. بسیاری از رزومه‌ها غیراستاندارد هستند و بنده شخصاً حاضر نیستم کسی را که نمی‌تواند یک رزومه‌ی ساده و استاندارد برای خودش بنویسد، مسئول انجام کاری کنم و او را استخدام کنم. در این شماره به پنج اشتباه بزرگ در رزومه‌نویسی اشاره شده و پس از آن دو نمونه رزومه‌ی استاندارد آورده شده است.
اخبار بازار، دانستنی‌های بازار، حکایت، پرسش و پاسخ و چندین و چند مقاله‌ی دیگر علاوه بر آنچه اشاره شد، بخش‌های مختلف این شماره را تشکیل می‌دهند. امیدوارم سازمان‌های محترم پخش و فروش با تهیه کردن این مجله برای ویزیتورها و فروشندگان‌شان یک سرمایه‌گذاری آموزشی باارزش را انجام دهند.
در پایان  برای تمامی همراهان آرزوی سلامتی و سربلندی دارم و امیدوارم همه‌ی ما "عالم عامل عاشق" باشیم.


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.