کتاب قدرت فروش مثبت از انتشارات بازاریابی منتشر شد
کتاب قدرت فروش مثبت، ترجمه ارزشمند استاد بزرگوار جناب آقای دکتر احمد روستا، و جهانبخش رحیمی باغملک دومین کتابی بود که امروز به دستم رسید. همکارانم در انتشارات بازاریابی مراحل چاپ و انتشار این کتاب را به انجام رساندند.
متن زیر را که اینجانب در ابتدای این کتاب نوشته ام با هم بخوانیم:
شیفمن، مؤلف این کتاب، برای اهالی بازاریابی ایران بویژه حرفهایها شناخته شده است. به نظرم نخستین کتابی که از او در ایران ترجمه و توزیع شد، "فنون بازاریابی تلفنی" بود؛ کتابی کاربردی و تکنیکی که اهالی بازار را مجذوب خود کرد.
بعدها بتدریج کتابهای دیگری از شیفمن در ایران چاپ و منتشر شد که نام او را پرآوازه کرد نظیر 25 روش خطرناک در فروشندگی، 25 عادتی که منجر به فروش بیشتر میشود، 101 استراتژی برای فروش موفق، و... کتابهایی که عمدتاً کاربردی و تکنیکی هستند.
اما کتاب "قدرت فروش مثبت"؛ یعنی همین کتابی که در دست دارید، افزون بر کاربردی بودن و تکنیکی بودن، با دیدگاه، باور، و نگرشی کاملاً متفاوت به سراغ "فروش" رفته است. آیا میدانید این دیدگاه، باور، و نگرش چیست؟
برنده – برنده هدف مقدس فروش است
"قدرت فروش مثبت" از نگاه مؤلف آن، یادگیری یک فن خاص و یا ایجاد واکنش نسبت به یک چالش خاص نیست، فروش یک فلسفه و یک نگرش است. به گفتهی شیفمن، فروش، باوری است که شما به مشتری پیشنهاد و معرفی میکنید و این اعتقاد برای مشتری اهمیت دارد.
شیفمن با یک عبارت ناب، خودش را از مجموعهی فروشندگان حرفهای متمایز میکند که باور راسخ دارند با یادگیری و اجرای تکنیکها و تاکتیکهای فروش، میتوان به "فروش" دست یافت. عبارت ناب و باور شیفمن چنین است: برنده – برنده هدف مقدس فروش است.
واژگان "هدف مقدس فروش" زاویهی دید و پهنای فکری فروشنده را تغییر خواهد داد. شما بهعنوان فروشنده درمییابید "حقههای فروش"، تکنیکها و تاکتیکهای فروش، نمیتواند نتیجهی برنده – برنده را به بار آورد. پس باید دیدگاه خود را بهسرعت تغییر دهید؛ بهگونهایکه حقیقتاً شما و مشتری، برنده – برنده شوید.
حصار محدود و بستهی تکنیکها و تاکتیکهای فروش قادرند تا حدودی موفقیت شما را بهعنوان فروشنده تضمین کنند. اگر سودای بالاتری دارید تا به "هدف مقدس فروش" دست یابید، ناگزیرید باور خود را تصحیح کنید، نگرش خود را تغییر دهید، به گفتهی بچههای تیز بازار بالاترین کلک در بازار، صداقت و روراستی است. در این صورت است که به فلسفهی فروش فکر خواهید کرد و نه بهسرعت در اجرایی کردن تکنیکها و تاکتیکهای فروش.
با این نگرش، از جناب آقای دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی ایران، بهخاطر انتخاب و گزینش این کتاب برای ترجمهی آن قدردانی میکنم. چنین کتاب یا کتابهایی میتواند از اساس دیدگاه ما را بهعنوان فروشندگان حرفهای تغییر دهد. همچنین ضروری است از آقای جهانبخش رحیمی باغملک، دانشجوی دکتری ایشان سپاسگزاری کنم که جناب دکتر روستا را برای این ترجمه همراهی کردند.
شایستهی عنوان است انتشارات بازاریابی علاقهمند است و افتخار میکند میزبانی کتابهایی را از صاحبنظران و دانشجویان خوشذوق و اهالی بازار چاپ و منتشر کند که پارادایمهای ذهنی ما را در حوزههای وسیع و گستردهی بازاریابی و فروش تغییر دهد، بهگونهایکه در بند حصارهای کلیشهای نیفتیم و تنها به "هدف مقدس فروش" فکر کنیم.
از همکارانم احمد آخوندی، مدیر انتشارات بازاریابی، و محسن جاویدمؤید، سردبیر نشریهی توسعه مهندسی بازار ممنونم که افزون بر ویرایش این کتاب، مساعی خویش را بهکار بردند تا این کتاب بهسرعت چاپ و منتشر شود.
تقاضا ميكنم توصيهها و نظرات خودتان را براي در نظر گرفتن جهت چاپهاي بعدي كتاب از طرق زير به ما ابلاغ فرماييد:
سايت شخصي پرويز درگي: dargi.ir
نشاني اينترنتي: info@tmba.ir
سايت انتشارات بازاريابي:www.marketingpublisher.ir
نشاني اينترنتي: info@marketingpublisher.ir
نشاني انتشارات بازاريابي: تهران، خيابان آزادي (شرق به غرب)، بعد از خوش شمالي، كوچه نمايندگي، پلاك 1، واحد 10
با شمارهي تلفكس: 66431461 (021)
با شمارهي تلفنهاي: 66423667(021) و 66434055 (021)
با شمارهي تلفن همراه شخصيام: 09121994281
گر بخواهيد در اين يك دم عمر نيك جوياي حقايق باشيد
و به چشم همه نيكان جهان بس برازنده و لايق باشيد
هدفي ناب بيابيد و در راه وصال عالم عامل عاشق باشيد
سبز باشید
پرویز درگی