کتاب عصر بازاریابی از انتشارات بازاریابی منتشر شد
کتاب عصر بازاریابی، ترجمه ارزشمند استاد بزرگوار جناب آقای دکتر احمد روستا، و فرانک صالحی امروز به دستم رسید. همکارانم در انتشارات بازاریابی مراحل چاپ و انتشار این کتاب را به انجام رساندند.
متن زیر را که اینجانب در ابتدای این کتاب نوشته ام با هم بخوانیم:
تدوين كتابهاي آموزشي با هدف "تربيت و پرورش بازارياب حرفهاي" مستلزم داناييهاي وسيع، تجربههاي فراوان، هنر كار تيمي، و داشتن چشماندازي روشن از آيندهي بازاريابي است؛ يعني آنچه در اين كتاب به زيبايي و شكوه، حضوري كاملاً پررنگ دارد تا جاييكه مسئولان به آن فخر ميفروشند. انصافاً و صد البته نيز افتخارآميز، و قابل تحسين است.
مؤسسهي بازاريابي انگلستان، پس از يكصد سال فعاليت آموزشي و پرورش بازارياب حرفهاي و صدور گواهينامههاي معتبر، در سال 2011 كتابي را تدوين و منتشر كرد كه در آن زبدگان دانش و حرفهايهاي نامآور بازاريابي، انديشههاي خود را در آميزهاي با تجارب مستمر ساليان متمادي، در صفحاتي محدود تحرير كردند. خواننده با مطالعهي يك كتاب به پيكرهاي از دانش بازاريابي دست مييابد كه گاه با صد كتاب دستيابي به آن شدني نيست.
كتاب يا كتابهايي از اين نوع در ايران كم داريم و با تسامح ميتوان گفت كه اصلاً نداريم. دليل آن نيز پرواضح است؛ چراكه پس از سالها تجربه به همراه هوشمنديها و خردورزيها، ميتوان به اين دريافت رسيد كه بهتر است كتابي آمادهسازي كرد كه صد كتاب در يك كتاب باشد.
ما در شركت TMBA پس از يك دهه آموزش بازاريابي و صدور گواهينامه، هنوز اندر خم يك كوچهايم. گزينش كتابهاي آموزشي به تشخيص خود استادان درس است، و يا جزوه و جزواتي بنا به تجربههاي شخصي استادان تدوين ميشود. از اين رو، گزينش و انتخاب اين كتاب از سوي جناب آقاي دكتر احمد روستا، پدر بازاريابي ايران، براي جامعهي بازاريابي يك فرصت مغتنم است كه شايسته است قدردان ايشان باشيم. همچنين از سركار خانم فرانك صالحي، دانشجوي دكتري تشكر ميكنيم كه دكتر روستا را در ترجمهي اين كتاب همراهي كردند.
بنا به ضرورتهاي حرفهاي در شركت TMBA و نيازمندي فراوان دورههاي آموزشي بازاريابي كه عهدهدار آن هستيم، انتشار چنين كتابهايي را با افتخار در اولويتهاي انتشارات بازاريابي قرار دادهايم؛ به اين اميد كه تا رسيدن به استانداردها براي تأليف و ترجمهي چنين كتابهايي، ضروري است با الگوگيري از كتابهايي نظير اين كتاب، در پيشبرد بازاريابي ايران بكوشيم.
از همكارانم احمد آخوندي، مدير انتشارات بازاريابي، و محسن جاويدمؤيد، سردبير نشريهي "توسعه مهندسي بازار" ممنونم كه افزون بر ويرايش اين كتاب، مساعي خويش را بهكار بردند تا اين كتاب بهسرعت چاپ و منتشر شود.
تقاضا ميكنم توصيهها و نظرات خودتان را براي در نظر گرفتن جهت چاپهاي بعدي كتاب از طرق زير به ما برسانيد:
سايت شخصي پرويز درگي: dargi.ir
نشاني اينترنتي: info@tmba.ir
سايت انتشارات بازاريابي:www.marketingpublisher.ir
نشاني اينترنتي: info@marketingpublisher.ir
نشاني انتشارات بازاريابي: تهران، خيابان آزادي (شرق به غرب)، بعد از خوش شمالي، كوچه نمايندگي، پلاك 1، واحد 10
با شمارهي تلفكس: 66431461 (021)
با شمارهي تلفنهاي: 66423667(021) و 66434055 (021)
با شمارهي تلفن همراه شخصيام: 09121994281
گر بخواهيد در اين يك دم عمر
نيك جوياي حقايق باشيد
و به چشم همه نيكان جهان
بس برازنده و لايق باشيد
هدفي ناب بيابيد و در راه وصال
عالم عامل عاشق باشيد
سبز باشید
پرویز درگی