وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

مهارتهایی که از شما یک رهبر درجه یک برای سازمان‌تان می‌سازد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

مهارتهایی که از شما یک رهبر درجه یک برای سازمان‌تان می‌سازد

مشکلات مدیریت همیشه به مشکلات مردم تبدیل می شود . ( پیتر دراکر )

برای موفقیت، نه تنها باید کسب‌کار بدانیم بلکه باید رهبری را نیز درک کرده و راه و رسم آن را بلد باشیم. رهبری مفهومی وسیع‌تر به نسبت مدیریت دارد و در معنای ساده به معنای راهنمایی‌کردن زیردستان و توانایی نفوذ در قلب ایشان است. مولفین و محققین بسیاری به مطالعه ویژگی‌های  رهبران موفق پرداخته‌اند که همگی آنها در نقاطی دارای فصل مشترک هستند. این افراد، رهبرانی تحول‌گرا هستند که احساس تفاوت داشته، درحین خدمت به توسعه و یادگیری همت می‌کنند، حسی از اشتراک در کار دارند و از کارکردن لذت می‌برند. این افراد از محیط سازمان درس می‌گیرند و آینده‌ای فکورانه و جذاب برای سازمان خود ترسیم می‌کند. منظور ما رهبری واقعی است، نه کپی‌برداری از نسخه‌ای که همه شرکتها از آن استفاده می‌کنند. در اینجا پنج مهارت را که بیش از همه به آنها نیاز دارید را باهم میبینیم:
1.    مهارت خودآگاهی
موفقیت از درون آغاز می‌شود. هنگامی که درک کنید چه کسی هستید، این شناخت شما را دعوت می‌کند تا کاری درمورد آن انجام دهید. داشتن خودآگاهی شما را به موفقیتهای بیشتر و بهتری می‌رساند. هرچقدر خود را بهتر بشناسید، می‌توانید به بودنِ آنچه که می‌خواهید باشید، نزدیکتر بشوید.


2.    مهارت فراست در کسب‌و‌کار
موفقیت زمانی آغاز می‌شود که در درک و روبرویی با شرایط کسب‌وکار، تند و تیز و باشتاب عمل کنیم و شیوه‌ای را پیش بگیریم که به احتمال زیاد منجر به یک نتیجه خوب می‌شود. در محیط رقابتی کسب‌وکار، بهترین بودن در آنچه انجام می‌دهید خوب است، اتخاذ تصمیمات خوب نیز فوق‌العاده است، اما داشتن درک روشن و جامع از محیط کسب‌و‌کاری که در آن کار می‌کنید، بسیار ارزشمندتر است.


3.    مهارت ارتباط‌سازی
ایجاد روابط پایدار، سنگ بنای موفقیت هر کسب‌وکاری است، و احترام در قلب ایجاد روابط کسب‌وکاری است. این روابط چسبی است که عملکرد تیم، مشارکت و روابط مدیریتی را بهم متصل نگه می‌دارد. حتی با داشتن بهترین محصولات و شیوه‌های کسب‌وکار، شما هنوز هم برای موفقیت به روابط قوی نیاز دارید.


4.    توانایی ایجاد یک فرهنگ الهام‌بخش
یک فرهنگ الهام‌بخش و انگیزه‌بخش، دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند. یکی از مهمترین دارایی‌های هر شرکت و هر کسب‌وکاری، کارکنان و فرهنگ آن است. آنها به همراه هم، یک سیستم مشترک از علاقه و تعهد را ایجاد می‌کنند که باعث ایجاد محیطی می‌شود که استعداد، رشد، توسعه و خلاقیت را توسعه و تشویق می‌کند.


5.    مهارت چابکی و سازگاری
سازگاری با تغییر نیازمند آمادگی برای مدیریت تغییر و پذیرای ایده‌های جدید بودن است، به این معنا که با شرایط جدید سازگار باشیم، به خواسته‌ها و تقاضاهایی غیرمنتظره با اعتماد بنفس پاسخ دهیم و در هر لحظه آماده تغییر مسیر باشیم. برای پیش رفتن و ماندگار شدن در تغییرات باید بیاموزیم که سازگار و چابک باشیم.

منبع:
http://www.inc.com/lolly-daskal/the-must-have-leadership-skills-to-succeed.html

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.