آیندهی صنعت بستهبندی بطری
امروزه بستهبندی بطری صرفاً بکارگیری یک محفظهی زیبا برای نگهداری از مایع نیست بلکه این فرایند شامل طراحی بستهبندی جذابی است که مصرفکنندگان را به استفاده و لذت بردن از محصول ترغیب کرده و فرایند برندسازی را تقویت میکند. آشنایی با گرایشهای امروزی بستهبندی بطری، چه برای بطریهای پلاستیکی و چه شیشهای، شما را با ایدههایی آشنا میکند که بازار هدفتان را برای خرید نوشیدنی شما مشتاق خواهد کرد.
کودکپسند
امروزه طراحی بطریهای رنگی بیش از هر زمان دیگری، کودکان و قوای تخیل آنها را جذب میکند. شرکت اپی درینکز (Appy Drinks) در بستهبندی یکی از بطریهای خود، به منظور جلب توجه کودکان، از شخصیتهای معروف شبکه تلویزیونی نیکلودئون استفاده کرده است. این بطری توسط تلفنهای همراه هوشمند قابل اسکن است؛ به این ترتیب کودکان میتوانند شخصیتهای نیکلودئون را دانلود کرده و از آنها در تصاویری که با تلفنهای خود میاندازند، استفاده کنند. یکی دیگر از روندهای بستهبندی کودکپسند، تولید بطری با سایز کوچک است تا کودکان بتوانند این بطریهای را به راحتی در دستان خود جای دهند.
یک تیر و دو نشان
تولید بطری متناسب با دو کاربری، روند جدیدی در صنعت بستهبندی بطری است. برای نمونه، یک شرکت آمریکایی، به تازگی بطریهایی را طراحی کرده است که شامل دو بخش بوده و بخش خارجی بطری به سادگی به عنوان لیوان مورد استفاده قرار میگیرد. این بطری پلاستیکی بیشتر مناسب ورزشگاهها و کنسرتها است که با توجه به ازدحام جمعیت نمیتوان از لیوانهای شیشهای استفاده کرد. یکی دیگر از گرایشهای رو به رشد، تولید بطریهای آب معدنی به گونهای است که بتوان بعد از نوشیدن آب، بطری را تا کرده و آن را در داخل کیف قرار داد. این بطریها میتوانند دوباره مورد استفاده قرار گرفته و با مایعات مختلف پر شوند، به این ترتیب با مشاهده این بطری و لوگوی آن توسط سایر افراد، فرصتی برای تبلیغ در اختیار تولیدکننده قرار میگیرد.
بستهبندی پایدار
امروزه شرکتها برای تولید بطری از چسب پلاستیک کمتری استفاده میکنند. برای تولید بطریهای آب معدنی، در کنار پلاستیک از کاغذ استفاده میشود، تا میزان پلاستیک به حداقل برسد. این گرایش به صورت خاص در زمینه فروش بطریهای آب اهمیت مییابد، از آنجایی که مشتریان در زمان خرید بطریهای پلاستیکی با بستهبندی مناسب محیط زیست، کمتر احساس گناه میکنند. به گزارش وب سایت بِوِریجدیلی، شرکتهای دیگر نیز به دنبال بکارگیری بستهبندیهایی هستند که ارگانیک بوده و در عین حال از لحاظ اقتصادی به صرفه باشند. برای مثال، شرکت پپسی برای تولید یکی از بطریهای جدید خود به صورت کامل از محصولات گیاهی استفاده کرده است.
تولید بطری با برچسب کمتر
حذف لیبل و برچسب از بطریها و حک کردن ترکیبات و ارزش غذایی محصول گرایش جدیدی در بستهبندی بطری است. یک شرکت فرانسوی اولین بطری آب معدنی را تولید کرده است که به جای استفاده از برچسب کاغذی، اطلاعات محصول را روی بطری حک کرده است. صرف نظر از شیوه برچسبزنی متفاوت، شکل ظاهری این بطری مثلث شکل است و در قفسه فروشگاهها از سایر بطریها متمایز است.
منبع: http://smallbusiness.chron.com
سبز باشيد