وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

منتشر شد: سومین شماره‌ی ماهنامه‌ی بازاریاب بازارساز 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

منتشر شد: سومین شماره‌ی ماهنامه‌ی بازاریاب بازارساز

سومین شماره‌ی ماهنامه‌ی بازاریاب بازارساز منتشر شد و از چاپخانه به دستمان رسید. در ادامه یادداشتی را که برای این شماره نوشته‌ام، می‌خوانیم.


یادداشت مدیرمسئول:
به یاری حق بازاریاب بازارساز به ایستگاه سوم رسید. این نشریه سعی دارد تا با زبانی ساده، نکات علمی و کاربردی برای توفیق در بازار را آموزش دهد. در کنار مطالب کاربردی، این ماهنامه دربردارنده‌ی تجربیات بزرگان و خاطرات و موفقیت‌های آنان است که در اختیار مخاطبان آن که ویزیتورها، موزعان، انیماتورها و کارشناسان و سرپرستان بازاریابی و فروش هستند، قرار می‌گیرد. مدیران محترم کسب‌وکارها می‌توانند این نشریه را به عنوان یک سرمایه‌گذاری آموزشی و کاربردی برای کارکنان عزیز در سمت‌هایی که ذکر شد، تهیه کنند.
سرمقاله‌ی این شماره به قلم دکتر فرهاد بدیع نوشته شده است. دکتر بدیع در این مقاله، بزرگ‌ترین تغییر در کسب‌وکارهای قرن بیست‌ویکم را تغییر در مجاری توزیع می‌دانند. ایشان همچنین به این نکته اشاره می‌کنند که در مقوله‌ی توزیع درون‌محلی، کشور ما رتبه‌ی نخست را در جهان دارد زیرا به ازای حدود هر 38 نفر، یک واحد خرده‌فروشی در ایران وجود دارد. متأسفانه میان بخش تولید و کانال‌های توزیع در ایران جوّ بی‌اعتمادی وجود دارد ولی با این وجود هم فرصت‌های زیادی در بازار ایران برای ویزیتورها وجود دارد که باعث می‌شود پخش و فروش در کشور ما فرصت‌های بسیار زیادی را برای بازاریابان بازارساز متجلی سازد.


گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و آینده‌ی ویزیتوری
یکی از مهم‌ترین مسائلی که در حوزه‌ی فروش اخیراً با آن روبه‌رو شده‌ایم، افزایش خیره‌کننده‌ی تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تخفیفی است. به قول یکی از نویسندگان عزیز در روزنامه‌ی فرصت امروز، «حتی کبابی محله‌ی ما هم زنجیره‌ای شده است». این مسئله را باید جدی گرفت و نباید ساده از کنار آن عبور کرد. زیاد شدن تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای تأثیر مستقیمی روی فعالیت شرکت‌های پخش دارد زیرا مدیر یک فروشگاه بزرگ می‌تواند با یک تماس برای تمام شعباتش محصول موردنظر را خریداری کند بدون آنکه به شرکت پخش و ویزیتور نیازی داشته باشد. گسترش این فروشگاه‌ها به تدریج باعث کاهش تعداد سوپرمارکت‌ها خواهد شد و این اتفاق خوشایندی برای قشر ویزیتور نیست. حال سؤال اینجا است که آینده‌ی ویزیتوری به چه شکلی خواهد بود؟ آیا رانندگان و موزعان مانند گذشته به کار خود ادامه خواهند داد؟ آیا فروشندگان رونده (سیّار) به فروشندگان ثابت تبدیل خواهند شد؟ اینها و چندین و چند سؤال دیگر مسائلی هستند که ذهن رده‌های مختلف در سازمان‌های فروش را به خود مشغول کرده‌اند و به همین دلیل ما سعی کرده‌ایم بحث درباره‌ی گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم. البته این تغییر آنچنان بزرگ است که باید بسیار درباره‌ی آن گفت و شنید. (در آینده میزگردی با حضور مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواهیم داشت)
همان‌طور که عنوان شد، سعی کرده‌ایم در این نشریه تجربیات بزرگان بازار و افراد موفق را برای همراهان عزیز نقل کنم. در این شماره گفتگوهایی با آقایان کاوه‌ای، قائم مقام مدیرعامل پخش کالاوران پاکبان، آقایی، مدیر خدمات پس از فروش آسان‌موتور و رابوکی، ویزیتور شرکت لبنی رامک انجام شده است که می‌تواند نکاتی خواندنی برای خوانندگان مجله داشته باشد.
در بخش پرسش و پاسخ، از میان سؤال‌هایی که به دست‌مان رسید، سؤال یکی از خوانندگان عزیز درباره‌ی قیمت را پاسخ داده‌ام زیرا قیمت یکی از عوامل تأثیرگذار در بازار ایران است و لازم است توجه زیادی به آن کرد. به امید حق سعی دارم در هر شماره به دیگر سؤالاتی که برای‌مان ارسال شده و در آینده فرستاده خواهد شد، پاسخ دهم زیرا معتقدم مطالب نشریه باید به دغدغه‌های اصلی مخاطبان بپردازند و به سؤالات این قشر عزیز پاسخ دهند.
اخبار بازار، رازهای موفقیت در فروش بیمه‌ی عمر، نکاتی برای یک فروش تلفنی موفق، اشتباهات رایج در مذاکرات فروش و مطالب خواندنی دیگر، سومین بسته‌ی تقدیمی ما به اهالی محترم بازاریابی، فروش و توزیع را تشکیل می‌دهند. در پایان برای تمامی عزیزان همراه آرزوی موفقیت و سربلندی می‌کنم و امیدوارم همه‌ی ما "عالم عامل عاشق" باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن دفتر نشریه به شماره ی 66431863 در تهران تماس حاصل فرمایید.


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.