کتاب "بازاریابی و زندگی با ورزش" منتشر شد
"بازاریابی و زندگی با ورزش"، عنوان تازه ترین کتاب اینجانب است که امروز از چاپخانه به دستم رسید. این کتاب را به جناب آقای حمیدرضا صدر، مفسر دانای ورزش ایران تقدیم کردم. یک صفحه با عکس این استاد بزرگ در آغازین صفحات کتاب زینت بخش است. متن زیر پیشگفتاری است که برای آن نوشته ام:
پيشگفتار
"الكس فرگوسن، سرمربي سابق باشگاه منچستريونايتد، صاحب كرسي طولانيمدت استادي در دانشگاه هاروارد شد." همين خبر كوتاه سبب شد تا گرايش و رويكردم را به "بازاريابي از منظر ورزش" پررنگ سازم؛ چرا كه در ادامهي خبر آمده بود كه فرگوسن درس جديدي را با عنوان "تجارت سرگرمي، ورزش، و رسانه" از اوايل ماه مي ميلادي در آيوي ليگ آغاز خواهد كرد و بهعنوان عضوي از دانشگاه هاروارد شناخته خواهد شد.
من معلم بازاريابيام، دانشجوي هميشگي بازار، و از علاقهمندان به ورزش فوتبال كه هر روز خبرهاي ورزشي را دنبال ميكنم. هر روز يك روزنامهي ورزشي ميخرم و تا پايان صفحات آن را ميخوانم. با حضور ايران در مسابقات جامجهاني فوتبال 2014 برزيل، احساس كردم تب فوتبال بشدت افزايش صعودي يافت؛ اتفاقي كه جهان را نيز درگير ساخت - اعم از سياستمداران جهاني نظير آنجلا مركل، صدراعظم آلمان، ولاديمير پوتين، رئيسجمهور روسيه تا مردم كوچه و بازار در سراسر جهان.
به عنوان يك "معلم بازاريابي" كوشيدم از اين فرصت طلايي حداكثر استفاده را ببرم و آن انتقال دانش و مهارت بازاريابي و كسبوكار بود بر پايهي اخبار ورزشي، اطلاعات و دانش ورزشي، و زندگي حرفهاي ستارگان جهاني ورزش، و قدرت تيمهاي بزرگ جهاني نظير تيمهاي منچستريونايتد، و تيمهاي ملي فوتبال آلمان، هلند، اسپانيا، و برزيل.
ساختار كتاب "بازاريابي و زندگي با ورزش"
"بازاريابي و زندگي با ورزش" در سه فصل تدوين شده است:
1- ستارهها چه درسهايي براي كسبوكارها دارند؟
2- ورزشها چه درسهايي براي كسبوكارها دارند؟
3- رويدادهاي ورزشي چه درسهايي براي كسبوكارها دارند؟
در فصل اول، شما با مجموعهاي از ستارههاي ورزشي بويژه ستارههاي فوتبال جهاني روبهروييد؛ از مورينيو، فرگوسن، بكهام، راجرز، آرسن ونگر، و... تا راجر فدرر تنيسباز، تايگر وودز گلفباز، و باركهپ اسكيباز. هر يك از اين بزرگان براي پيروزي خود، راه و روشي دارند كه با انعطاف ميتوان آن راه و روش را در بازارها و كسبوكار به كار برد تا شاهد موفقيتهاي جهاني بود.
در فصل دوم ما بهعنوان مديري كهنهكار يا مديري تازهكار درسهايي را از تيمهاي فوتبال، واليبال، بسكتبال، و... ميآموزيم كه قطعاً در رونق كسبوكارهايمان مؤثر است.
و در نهايت، در فصل سوم كه فصل پاياني است، ميآموزيم كه رويدادهاي ورزشي چه درسهايي براي كسبوكارها دارند؟
كساني كه تمايل دارند دربارهي بازاريابي و فروش اطلاعات بيشتري كسب كنند، ميتوانند همچنان به وبلاگام (به نشانيwww.dargi.ir ) مراجعه كنند، چرا كه تمامي مطالب اين كتاب، نخست در وبلاگام قرار گرفت و پس از استقبال خوانندگان، پيشنهاد شد كه در قالب يك كتاب چاپ و توزيع شود.
شايان ذكر است كه پيش از اين نيز دو مجموعه از آثارم در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است كه كموبيش با زباني ساده، موضوعات "كسبوكار" را براي "اهالي بازار" تشريح ميكنند. اين دو مجموعه عبارتند از:
الف) دلگفتهها و دلنوشتههاي معلم بازاريابي، شامل 3 عنوان كتاب:
1- دلگفتهها و دلنوشتههاي معلم بازاريابي
2- يادداشتهاي معلم بازاريابي
3- دلنكتههاي معلم بازاريابي
ب) مجموعه كتابهاي چهل گفتار، شامل 5 عنوان كتاب:
1- چهل گفتار پيرامون مديريت و رهبري در كسبوكار
2- چهل گفتار پيرامون ارتقاي مهارتهاي فروش
3- چهل گفتار پيرامون ارتقاي مهارتهاي بازاريابي
4- چهل گفتار پيرامون ارتقاي مهارتهاي شخصي در كسبوكار
5- چهل گفتار پيرامون ارتقاي مهارتهاي مشترينوازي
شايسته است از پشتيباني همكارانم در خانوادهيTMBA، صميمانه تشكر كنم؛ مرتضي اميرعباسي و محمدرضا حسنزاده جوانيان زحمات ارزشمندي را در گردآوري اين كتاب متحمل شدند. همچنين تلاشهاي آقايان احمد آخوندي و محسن جاويدمؤيد، در تنظيم و ويرايش اين كتاب ستودني است.
خواهشمندم از طرق زير، خانوادهي ما را از نظرات خويش در اصلاحات چاپ بعدي ياري فرماييد:
سايت شخصي پرويز درگي: www.dargi.ir
نشاني اينترنتي: info@TMBA.ir
سايت انتشارات بازاريابي: www.marketingPublisher.ir
نشاني اينترنتي: info@marketingPublisher.ir
نشاني انتشارات بازاريابي: تهران، خيابان آزادي (شرق به غرب)، بعد از خوش شمالي، كوچه نمايندگي، پلاك 1، واحد 10
با شمارهي تلفكس: 66431461(021)
با شمارهي تلفنهاي: 66423667(021) و 66434055(021)
با شمارهي تلفن همراه شخصيام: 091221994281
سبز باشيد
پرويز درگي