وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

سی و هشتمین شماره دوماهنامه توسعه مهندسی بازار منتشر شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

سی و هشتمین شماره دوماهنامه توسعه مهندسی بازار منتشر شد

شماره جدید دوماهنامه توسعه مهندسی بازار (سال هشتم، شماره سی‌و‌هشتم، مرداد و شهریور 1393) منتشر شد. متنی را که در ادامه می‌خوانید یادداشتی است که اینجانب برای این شماره از مجله نوشته‌ام:

 

"رفتار مصرف‌كننده"، "بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي"، و "تبليغات مدرن"، اصلي‌ترين محور اين شماره‌ي "توسعه مهندسي بازار" است.
دكتر فرزاد مقدم، دوست پرتلاش و آگاهم، سرمقاله‌ي اين شماره را تحرير كردند كه عنوان آن "اعتقاد به دانش؛ درسي كه بايد براي ورود به بازارهاي جهاني آموخته شود" است. دكتر مقدم، نويسنده، مترجم، و متخصص تبليغات است كه فعاليت اجرايي هم در تبليغات دارد. وي افزون بر "دانش" و "تجربه‌ي" فعاليتهاي تخصصي تبليغات در ايران، از نزديك با صاحبنظران و آژانسهاي تبليغاتي در تركيه همكاري دارد.
در ميزگرد اين شماره‌ي نشريه، براي "پرهيز از خودشيفتگي"، و "افتادن در دام غرور" درباره‌ي تجربياتي صحبت شده كه مضمون اصلي آن نه موفقيتها كه شكستها، ناكاميها، بي‌تجربگيها، و نداشتن اطلاعات درباره‌ي "حضور در بازارهاي بين‌المللي" است.
 
ميزگرد "تجربه‌ي ورود به بازارهاي بين‌المللي"
حاضران ميزگرد، خاطرات خود را از "ورود به بازارهاي بين‌المللي" تشريح كردند كه هم‌اينك مي‌تواند شركتها را از اتلاف منابع مادي و انساني برهاند، افزون بر آن، سودآوري آنها را نيز تضمين كند.
 
گفت‌وگو با استادان ايراني و خارجي درباره‌ي رفتار مصرف‌كننده و...
 4 گفت‌وگو در اين شماره با استادان و بزرگان بازاريابي ايران و جهان مي‌خوانيد كه سه گفت‌وگوي آن، حاصل ارتباط مستقيم همكارانم با اين بزرگان است.
1- گفت‌وگو با دكتر ابراهيم مظاهري/ رفتار مصرف‌كننده، بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي
2- گفت‌وگو با پروفسور جاناتان رابرت‌ايست، مؤلف كتاب "رفتار مصرف‌كننده: ايده‌هاي كاربردي در بازاريابي"
3- گفت‌وگو با دكتر مايكل راشتون/ قيمت‌گذاري و بازاريابي آثار هنري
4- گفت‌و‌گو با مارك گوبه، نويسنده‌ي كتاب "برندينگ عاطفي"

برخي از آثار و مقالات اين شماره نيز درباره‌ي رفتار مصرف‌كننده است، از جمله:

•    پايان جام‌‌جهاني فوتبال و تأثير آن بر رفتار خريد كشورهاي جهان
•    ويژگيها و رفتار مصرف‌‌كنندگان هزاره‌ي سوم
•    بازاريابي براي چپ‌دستها

برند/ تبليغات
افزون بر گفت‌وگو با مارگ گوبه، طراح، فيلمساز، و نويسنده‌ي كتاب "برندينگ عاطفي"، كه در صفحات 26 تا 29 درج شده، چند مطلب ديگر نيز درباره‌ي برند و تبليغات آمده است:

•    دندانهاي فوتبالي بر شانه‌هاي برندهاي جهاني (سوارز خوب يا بد)
•    پايان عصر تبليغات سنتي؛ 5 ويژگي براي موفقيت رسانه‌هاي ديجيتال جديد
•    برند كارفرما
•    تبليغات خلاق، راهي براي شگفت‌زدگي مشتريان
 
رهايي از خودشيفتگي در مديريت، برند كارفرما، و 6 كلاه مديريتي سه عنوان اين شماره از مجله، درباره‌ي "مديريت" است كه عبارتند از:
1- منِ مدير، بزرگتر و برتر از همه‌ي سيستم
2- 6 كلاهي كه هر مديرعاملي بايد بر سر بگذارد
3- برند كارفرما‌

موضوع اول درباره‌ي "خودشيفتگي" و ارتباط آن با تفكر سيستمي است. موضوع دوم، به نقشهاي متنوع مدير در محل كار، و شركت پرداخته است. ظاهراً مديراني كه قادر باشند اين 6 كلاه را بر سر بگذارند، و بدانند چه زماني هر كلاه را برداشته و كلاه بعدي را جايگزين كنند، هم به موفقيت كسب‌وكار دست مي‌يابند، و هم سودآوري شركت را تأمين خواهند كرد.
 
مقالات متنوع خرده‌فروشي، منابع انساني، درسهاي كسب‌وكاري از پيكاسو
پيكاسو، هنرمند برجسته‌ي اسپانيايي، براي خودش تعريفي از كسب‌وكار دارد، كه براي اطلاع بيشتر به صفحات 32 و 33 مراجعه كنيد.
آشنايي با هري گوردون‌سلفريج، مبدع خرده‌فروشي نوين در جهان، معرفي دو مجله‌ي "فست‌كامپني (fast company)" و "استورز" حاوي مقالات برجسته‌ي فروش و بازاريابي، معرفي ديدگاههاي بيل تيلور درباره‌ي منابع انساني، بخشهاي ديگري از مطالب اين شماره‌ي نشريه است.‌

 

اعضای میزگرد این شماره: حسین ایپچی‌حق، حجت‌اله مختاری، حمیدرضا آقائی‌فر، علی امیرطاهری، پرویز درگی

 

همکاران این شماره: دکتر عبدالحمید ‌‌ابراهیمی، دکتر فرزاد مقدم، محمدرضا حسن‌زاده جوانیان، فریبرز خدایاری، بهنام کبیری، فاطمه محسنی‌فر، سهیل فروتن، فاطمه شیرازی، سیداحسان گلپرور، علی خادم، نرگس صفرزاده، حمید کلامی، زهرا جورابلو، فاطمه گویا، احمد محسنی، سعید خیرآبادی

گفت‌و‌گو با استادان خارجی (این شماره): دکتر ابراهیم مظاهری، مارک گوبه، دکتر مایکل راشتون، پروفسور جاناتان رابرت ایست
 
خبرنگاران: احمد آخوندی، محسن جاوید‌مؤید

سرویس بین‌الملل: محمد‌رضا حسن‌زاده‌جوانیان، سیداحسان گلپرور، زهرا جورابلو، نرگس صفرزاده
 
اشتراک: مرتضی امیر‌عباسی

با تشکر از: دکتر مسعود‌ حیدری، استاد‌ سینا‌ قربانلو، دکتر بهرام خیری، دکتر محمد طالقانی، دکتر ابراهیم ‌چیرانی، دکتر شهرام گیلانی‌نیا، دکتر آذر کفاش‌پور، دکتر کامبیز حیدر‌زاده، مهندس‌ امیر‌ توفیقی، دکتر محمد‌ابراهیم‌ محجوب، دکتر رضا ‌اکبری‌اصل، دکتر محمد‌علی ‌عبدا‌لوند، دکتر قلی پور‌سلیمانی، دکتر غلامرضا‌ خاکی، دکتر شهباز بر‌آهویی.

با تشکر از: مرکز‌ مطالعات ‌بازاریابی ‌ایران، دپارتمان‌ نورو‌مارکتینگ

با تشکر از ناشران بازاریابی: مهکامه، پانا، آریاناقلم، نشر بازرگانی، نشر علم، آوین، اندیشه‌های گوهربار، سازمان مدیریت صنعتی، سیته، ذهن‌آویز، پوشش‌گستر، نص، بازاریابی

سبز باشيد

 

برای خرید و اشتراک "دوماهنامه توسعه مهندسی" بازار کلیک کنید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.