وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

وایبر خوب است یا بد است 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

وایبر خوب است یا بد است

وایبر خوب است یا بد است:زمانی که محصل بودیم در خیلی از سالها موضوع انشاءمان این بود علم بهتر است یا ثروت؟ و تقریباً همه پاسخ یکسانی داشتند که علم بهتر است و در راستای اثبات آن یک یا دو صفحه قلم فرسایی می‌کردیم. اما وقتی بزرگتر شدیم فهمیدیم قاچاقچیان مواد مخدر با بهره‌گیری از علوم مختلف به توفیقات عظیمی دست یافته‌اند و به نحوی که شاید قویترین توزیع مویرگی مربوط به مواد مخدر باشد. راستی آیا بدون بهره‌گیری از علم می‌شود از افغانستان کاروان مواد مخدر را به اروپا انتقال داد و نسبت به پخش مواد مخدر در اقصی نقاط کره زمین اقدام کرد، حال آیا علم خوب است یا بد است؟
اما ثروت، ثروتی که آن را رد می‌کردیم. مگر بیل‌گیتس که یکی از ثروتمندترین انسانهای روی کره زمین است بزرگترین موسسه خیریه جهان را ایجاد نکرده است؟ مگر کارآفرین‌های ثروتمند در اقصی نقاط جهان منشاء اشتغال زایی انسانهای زیادی نشده‌اند. حال سوال این است ثروت خوب است یا بد؟
مثال قدیمی چاقو است. چاقو می‌تواند در دست جراح حاذقی باشد که با شکافتن بدن انسان او را از توموری کشنده نجات می‌دهد، یا می‌تواند در دست آشپزی ماهر باشد که با خرد کردن مواد غذایی و ترکیب آنها غذایی خوشمزه را به ما می‌دهد یا می‌تواند در دست انسان شروری باشد که با آن انسانی دیگر را به سرای دیگر بفرستد. حال چاقو خوب است یا بد است؟
اینترنت فرصت بی‌نظیر قرن ماست. اینترنت و فضای مجازی ایجاد شده به معنای واقعی کلمه دهکده جهانی را شکل داده‌اند. دیگر ارتباطات به مرزها محدود نمیشود. کسب و کار، آموزش، بازی و ..... بر بستر ارتباطات مجازی منظری جهانی یافته‌اند. و ابزارهایی نظیر وایبر با ارزان بودن یا رایگان بودن خودشان به سرعت به گستره ارتباطات بیش از گذشته دامن زده‌اند. حال سوال این است اینترنت، وایبر، و... خوب هستند یا نه؟
اینها می‌توانند در دست انسان دانایی باشند که یک نکته علمی یا کلیپ آموزشی یا پیامی مثبت را به دیگران برساند یا می‌تواند ابزاری باشند که یک شایعه بی اساسی  را با زمان بسیار بسیار کوتاه در گستره زیادی بگسترانند...

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "بازاریابی و زندگی با خاطره" بخوانید.

 


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.