وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

پنج کاری که مدیران باید وقت خود را صرف آن کنند 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

پنج کاری که مدیران باید وقت خود را صرف آن کنند

مدیرفروشی را تصور کنید که برای شما کار می‌کند و یک بار که جلسه‌ی مهمی با یک مشتری مهم دارد نگران است که قادر نخواهد بود قرارداد را امضاء کند. شما زمانی را برای آموزش به او در مورد اینکه چگونه محصول را ارائه کند اختصاص می‌دهید و او اعتماد به نفس بیشتری می‌یابد. با این حال، شما مطمئن نیستید که او کاملاً آماده است و نمی‌خواهید که در این معامله ریسک کنید، در نتیجه با او به جلسه می‌روید و او بدقت حرکات شما را زیر نظر می‌گیرد که چگونه این قرارداد را می‌بندید. زمانی که او شما را ترک کند متوجه خواهید شد که چقدر با این کار باعث رنجش او شده‌اید.
شاید در اوایل زندگی حرفه‌ای و مدیریتی این احساس را داشته باشید که خودتان باید همه‌ی مشکلات را حل کنید. اما صرف زمان خیلی زیاد برای حل مشکلات اعضای تیم این را برای شما غیرممکن خواهد ساخت که بر رشد شرکت متمرکز باشید و همچنین باعث ناامیدی اعضای تیم خود خواهید شد.
اگر می‌خواهید یک شرکت در حال رشد را مدیریت کنید و روحیه‌ی اعضاء و کارکنان خود را نیز حفظ کنید، باید بتوانید بخشی از اختیارات و وظایف خود را تفویض کنید. شما باید این اصل را که "همیشه افراد باهوش‌تر از خود را استخدام کنید" رعایت کنید تا بتوانید به آنها برای انجام کارها اعتماد کنید و وقت خود را صرف کارهایی کنید که فقط خودتان قادر به انجام آن هستید. هنگامی که با مشکلی روبه‌رو می‌شوید بجای اینکه به سراغ حل آن بروید اول از خود بپرسید که آیا شخص مناسب برای حل آن را دارید یا نه؟
نتایج نظرسنجی‌های متعددی که از مدیران بعمل آمده است، نشان می‌دهد که مدیران ارشد باید وقت خود را به انجام پنج کار اختصاص دهند:
استراتژی: اطمینان حاصل کنید که یک استراتژی منسجم در رابطه با دیگر اعضای تیم (البته، انجام این کار در خلاء خطرناک است) کسب وکاریتان ایجاد کرده‌اید.
ارتباطات: مطمئن شوید که این استراتژی به وضوح به همه‌ی افراد در تیم مدیریت و در سراسر سازمان ابلاغ شده است. همه‌ی افراد باید بدانند که استراتژیهای شرکت چیست و در چه مرحله‌ای از اجرای استراتژی قرار دارند.
استخدام: قرار دادن افراد مناسب در محل مناسب.
راهنمایی: حذف همه‌ی موانع به طوری که تیم بتواند کارهایی را که در انجام آنها مهارت دارد با موفقیت انجام دهد.
تأمین مالی: اطمینان از وجود سرمایه‌ی کافی برای رسیدن به اهداف (و استفاده از این بودجه در جای مناسب).
این به این معنی نیست که مسئولیت همه بخشها را تفویض کرده و فقط به دریافت گزارشات بسنده کنید. باید به طور مستقیم با قسمتهای مختلف به طور روزانه در ارتباط باشید تا آنها را در جهت درست راهنمایی کنید. بنابراین به‌جز شرایطی که معتقدید مدیران در حال انجام اشتباهات فاحش (که به ندرت اتفاق می افتد) هستند، به آنها اجازه دهید که پیش بروند و فقط زمانی که مجبور شدید دستور مجدد خود را اجرایی کنید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.