وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

سه درس از بازی فینال جام‌جهانی 2014: رهبری، استعداد و شخصیت 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

سه درس از بازی فینال جام‌جهانی 2014: رهبری، استعداد و شخصیت

جام جهانی برزیل با تمام فراز و نشیبها و لحظات تلخ و شیرینش به پایان رسید. آلمانها به عنوان اولین تیم اروپایی موفق شدند در امریکای جنوبی به قهرمانی برسند و جام را به خانه ببرند. دنیای ورزشهای رقابتی که فوتبال نقطه‌‌ی اوج آن است، همواره اکوسیستم خوبی را برای آزمایش کردن فرضیاتمان در مورد رهبری، استعداد و شخصیت ارائه کرده است. رویارویی آرژانتین و آلمان در بازی فینال سه درس مهم برای رهبران کسب‌وکار داشت که با هم آنها را مرور می‌کنیم:
1.    رهبری یعنی توانایی ساختن یک تیم برنده:
 لوو ( سرمربی آلمان) سرمربی کلیشه‌ای نیست. او انسان جدی است. و بیشتر بر روی تیم خود متمرکز است. تا جلب توجه رسانه‌ها. در واقع، کیفیتی که بهترین رهبران را تعریف می‌کند، توانایی آنها برای ساخت یک تیم برنده است. سرمربی آلمان با نظمی آهنین و برنامه‌ریزی بلند مدت تیم قدرتمند و یکپارچه‌ای را ساخت.

2.    هنگامی که تیمها سطح‌بندی می‌شوند، استعداد، تفاوتها را مشخص می‌کند:
بازی فینال جام‌جهانی 2014 مانند بازی شطرنج بود. اما تمام حوادث بحرانی، با تفاوتهای قابل‌پیش‌بینی در استعداد مشخص شد. هیگواین و پالاسیو خیلی قبل از گل آلمان می‌توانستند بازی را ببرند، اما آنها فاقد تکنیک و کلاس بازی گوتزه بودند، که فقط نیمی از شانس آنها را برای بردن بازی نیاز داشت. به همین دلیل، همه انتظار داشتند که آلمان، آرژانتین را در ضربات پنالتی شکست دهد، که در آن نویر واقعاً نشان داد که یکی از بهترین دروازه‌بانان جهان است. البته او واقعاً خوش‌شانس بود که بعد از خطایی که روی هیگواین انجام داد باز هم توانست در بازی باقی بماند.


ادامه این مطلب را در کتاب "بازاریابی و زندگی با ورزش" بخوانید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.