وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

پنج درس رهبری از آرسن ونگر 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

پنج درس رهبری از آرسن ونگر

آرسن ونگر چهارده سال متوالی سرمربی تیم آرسنال بوده است. در واقع، سر الکس فرگوسن تنها سرمربی در لیگ جزیره است که مدت طولانی‌تری از ونگر در باشگاه خود باقی مانده بود.
1.    طوری عمل کنید که نامتان مترادف برندتان باشد
هم‌اکنون این ونگر است که آرسنال را تعریف می‌کند. او به این باشگاه یک چشم‌انداز قاره‌ای داد و سبک بازی باشگاه را به بازی تهاجمی تغییر داد. طرفداران زیر بیست سال این تیم، این باشگاه را بدون نام او نمی‌شناسند، و ارتباط او با برند آرسنال آنقدر قوی است که حتی عدم موفقیتهای اخیر او باعث تهدید آن نشده است. اگر شما نیز بتوانید به این سطح از شناسایی شخصی با یک برند دست یابید، موقعیت شما نیز به همین اندازه تزلزل‌ناپذیرخواهد شد.


2.    یک بازی زیبا از یک کارنامه‌ی زیبا کم‌اهمیت‌تر نیست
آرسنال معمولاً از تمام تیمهای لیگ جزیره زیباتر بازی می‌کند اما به لحاظ نتیجه‌گیری و تعداد عناوین قهرمانی از منچستریونایتد و چلسی عقب‌تر است. با این وجود هیئت مدیره همچنان از عملکرد ونگر راضی است. هنگامی که چهار سال پیش استن کرانک، میلیاردر امریکایی قسمت بزرگی از سهام این تیم را خریداری کرد، بسیاری از افراد تصور می‌کردند که او احتمالاً فرد دیگری را جایگزین ونگر خواهد کرد. از نظر مالی او باید چنین کاری را انجام می‌داد. یک سرمایه‌گذار بدنبال سود است اما فوتبال انگلیس نمی‌توانست انتخاب بهتری از ونگر داشته باشد.


3.    روی جوانان سرمایه‌گذاری کنید اما از آنها انتظار وفاداری نداشته باشید
نیکلاس آنلکا، پاتریک ویرا، کولو توره، سسک فابرگاس و رابین ون پرسی، همه در سنین بسیار کم وارد تیم آرسنال شدند. این بازیکنان همراه با بازیکنانی مانند تیری هانری، قسمت عمده‌ی زندگی حرفه‌ای خود را مدیون اعتماد و تربیت ونگر هستند و البته او نیز از سیاست هدف قرار دادن بازیکنان جوان بهره‌مند می‌شود. شناسایی استعدادهای جوان بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از تلاش برای بدست آوردن بازیکنان بزرگ است، به ویژه زمانی که رقبا می‌توانند از شما پول بیشتری خرج کنند.

 

 

ادامه این مطلب را در کتاب "بازاریابی و زندگی با ورزش" بخوانید.

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.