وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

نقش عقل و دل در توفیق انسان 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

نقش عقل و دل در توفیق انسان

عقل برای این است که اندیشه صحیح داشته باشیم . با مهندسی توفیق و مهندسی شکست ، نقاط قوت و نقاط
ضعف مان را بشناسیم تا خوبیها را تقویت کنیم و کاستی ها را برطرف سازیم . اما دل برای این است که خودمان را در دل دیگران که مشتری ما هستند جا کنیم . آنها را عاشقانه دوست بداریم ، از زندگی مان لذت ببریم ، مشتری مان را با نهایت راستی و دوستی نوازش کنیم . و از رفتارهای نامناسب بپرهیزیم .


پس عقل و دل مکمل هم هستند و هیچیک جای یکدیگر را نمی گیرند.
مجتبی کاشانی چه نیکو گفت :

عقل تنها چیست ؟ ماشین حساب .

 

عشق اما چیست ؟ یک جام شراب

 

آن یکی اندیشه را می گسترد

 

این یکی انگیزه را می پرورد

 

تند بادی گروزد در این میان

 

عقل لنگر ، عشق همچون بادبان



آری عقل لنگراست و امنیت خاطر ایجاد می کند، اما عشق انگیزه ساز است و به زندگی و حرکت انسان شور و شوق
می دهد .


اگر خودمان ، مشتری مان و شغل مان را دوست داشته باشیم ،مورد پذیرش قرار می گیریم . حتی اعضاء خانواده هم مشتری انسان هستند ، آنها مشتری مهر و محبت ما هستند و به قول بلانچارد:
 باید بتوانیم ترازوی زندگی مان که یک طرف آن کار و طرف دیگر خانواده است را متعادل سازیم .

انشاء ا…. که همه در زندگی شخصی و زندگی سازمانی شان خوشبخت باشند. اما بپذیریم که خوشبختی نیز موهبتی آسمانی نیست که نصیب بعضی شود و بعضی از آن بی بهره بمانند.
و ذخیره انبار نیست که اگر از آن زیاد برداریم، تمام شود . ما خودمان هستیم که تصمیم می گیریم خوشبخت باشیم یا نه . اینقدر دنبال مقصر در دنیای خارج از وجود خودمان نگردیم ، مسئولیت زندگی مان را بپذیریم ، برای خوشبختی برنامه ریزی کنیم و اقدام کنیم تا خوشبخت باشیم.

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.