وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

اهمیت گوشه طلایی بازار 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

اهمیت گوشه طلایی بازار

دکتر سعید معید فر، جامعه‌شناس می‌گوید:
" اگر فروشگاهی مخصوص چپ‌دست‌‌ها در کشور وجود ندارد، به دلیل مشکل کارآفرینی است... افرادی که می‌خواهند در این امور سرمایه‌گذاری کنند باید احساس منفعت بکنند و بدانند که چقدر سود برایشان دارد، خود افراد چپ‌دست باید نیاز خودشان را علنی کنند تا سرمایه‌گذار هم این امر را به صرفه ببیند و فرصت شغلی ایجاد کند."


سایت تابناک
دنیایی که برای چپ دستان وارونه ساخته شده
کد خبر 393664


گفته‌های دکتر معید فر، جامعه‌شناس با آنچه در بازاریابی به عنوان "بخش‌بندی" مطرح است، همسان است. بازاریاب‌های هوشمند به جای پرداختن به "کل بازار" ، گوشهء طلایی از بازار را جستجو می‌کنند تا بتوانند سود سرشار از این گوشه طلایی را نصیب خود سازند.
در ایران، بویژه این سالهای اخیر با مجموعه‌ای از فروشگاههای زنجیره‌ای روبه‌روئیم که کمتر به "چپ‌دست‌ها" یا به اصطلاح دقیق‌تر "چپ‌برترها" پرداخته‌اند. تقریباً فروشگاهها و محصولات و کالاهای آن برای "همه"، "عموم"، و"اکثریت"مناسب است. غافل از آنکه، گاه کافی است شما "گوشه‌ای از بازار" را هدف قرار دهید، درمی یابید که همین "گوشه بازار" تا چه حد طلایی است.
به تازگی دوست دانشمندم دکتر فرزاد مقدم که اخیراً از سفر به ترکیه بازگشته بودند، برخی تجربیات ارزنده‌اش را بازگو می‌کردند که به نظرم برای برخی علاقه مندان به ویژه "اهالی بازاریابی" سودمند است.

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "بازاریابی و زندگی با فروش" بخوانید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.