وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

5 اکتشاف برتر عصب شناسی در سال 2014 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

5 اکتشاف برتر عصب شناسی در سال 2014

در سال 2014 علم عصب‌شناسی رفته رفته از کنج آزمایشگاههای تحقیقاتی خارج شد و به یک بخش جدایی‌ناپذیر از چگونگی نگرش درباره‌ی کسب‌وکار و دانشی کاربردی در حوزه علوم تجارت تبدیل شد. عصب‌شناسان در سال گذشته به اکتشافات و بینشهایی در حیطه کسب و کار دست یافتند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند:
1- چگونه در مواقعی که تحت فشار قرار دارید آرامش خود را حفظ کنید
ذهن شما از کلمات، برای تفسیر وقایع و تحلیل آن استفاده می‌کند. بنابراین واژگانی که به احساساتتان ضمیمه می‌کنید، نشان می‌دهد که شما چگونه آن احساسات را تجربه می‌کنید. کلمات دارای قدرت بوده و بر افکار و اعمالمان تاثیرگذارند. کلمات با بار منفی می توانند وضعیت حرفه‌ای، زندگی و دیدگاه ما را تغییر دهند. کلمات قدرت شفا، ویرانی و تغییر دنیای ما را دارند.
اگر از واژگان با بار منفی نظیر (تنفر، استرس، ترس، غیره) استفاده می‌کنید، چگونگی احساس شما در موقعیتهای چالش‌برانگیز را بیان می‌دارد، شما واکنشی جنگی/گریزی را تشدید می‌کنید که در کسب‌وکار بی‌اثر نیست و می‌تواند آن را دچار چالش کند.
احساسات خود را با واژگان شیرین و مطلوب و یا مثبت توصیف کنید.  کم کردن واکنش جنگ/گریز باعث می‌شود که شما در تنگناها آرام‌تر باشید.

2- چگونه واضح‌تر و روشن‌تر بی‌اندیشید
مجدداً به این دلیل که مغز شما از واژگان برای تفسیر رویدادها استفاده میکند، واژگان مبهم تفکرات مبهم ایجاد می‌کنند و بالعکس.
با آموزش خود برای استفاده از کلمات کوتاه‌تر و ساده‌تری که ابهامات کمتری دارند، مغز خود را قادر می‌سازید تا موقعیت‌ها را با دقت بیشتری توصیف کنند و در نتیجه با تدبیر مؤثر عکس العمل نشان می‌دهید.

3- چگونه ارائه بهتری داشته باشید
دانشمندان علم عصب‌شناسی مطالعات گسترده‌ای را در رابطه با چگونگی واکنش مغز انسان با تجربیات بینایی، شنوایی و لامسه داشته‌اند. ترکیب درست این تجربیات میزان اطلاعاتی را که مخاطبان جذب و حفظ می‌کنند را افزایش می‌دهد. بنابراین در ارائه‌های خود بویژه در ارائه های مرتبط با فروش، تلاش کنید تا حواس چندگانه مخاطبانتان را به کمک تصاویر، فیلم، متن،... جلب کنید.

4- چگونه یک رئیس بهتر باشید
مغز بشر شامل نرون‌های آینه‌ای است که تمایل به تقلید از فرایندهای رفتاری و افکاری دیگران دارد. نورون‎های آیینه‎ای، سلول‎های پیچیده‎ای هستند که قادرند از نیات و احساسات دیگران تقلید کنند. مغز انسان حاوی تعداد زیادی از نورون‎های آیینه‎ای است که نه تنها در درک و پیش‎بینی رفتار سایر افراد مؤثر هستند بلکه به ما در فهم نیات و اهداف آن‎ها، و نیز الهام‌بخشی به ایشان کمک می‎کنند.
رهبران بزرگ جهت الهام بخشیدن به پیروان خود راهی می‌یابند تا آنها را به این باور برسانند که استراتژی‌ها و تاکتیک‌های آنها، عملی و نتیجه‌بخش خواهد بود.

5- چرا رهبران خوش‌بین رهبران بهتری هستند
نگفته پیداست که مردم بیشتر تمایل دارند تا رهبری یک شخص خوش‌بین را دنبال کنند، کسی که مثبت را به منفی ترجیح می‌دهد، شخصی که از منفی‌بافی هراس دارد.
علم عصب‌شناسی اکنون می‌تواند چرایی صحت این ادعا را توضیح دهد: اشخاص خوش‌بین کنترل بیشتری روی فرایندهای افکار خود دارند و کمتر دچار اضطراب و تشویش می‌شوند. می‌توان گفت که افراد خوش بین در مقایسه با اشخاص بدبین ، در بیشتر شئون زندگی پیشرفت بهتری دارند. ایشان در موقعیتهای نامشخص، احتمال وقوع بهترین واقعه را می‌دهند. به‌علاوه توانایی افراد خوش‌بین در کنترل و مقابله با استرس و تنش‌های روانی، موجب می‌شود آنها بهتر می‌توانند با مشکلات زندگی حرفه‌ای و استرس‌های فراوان آن، مقابله کنند.

منبع:

http://www.inc.com/geoffrey-james/top-5-neuroscience-discoveries-of-2014.html

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.