وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

شش اتفاقی که نشان می‌دهد شما رئیس خوبی نیستید 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

شش اتفاقی که نشان می‌دهد شما رئیس خوبی نیستید

در خبرها داشتیم که شرکت تحقیقاتی 24/7 وال استریت به تازگی فهرستی از منفورترین مدیرعاملان در امریکا را منتشر کرده است که در میان آنها افراد بزرگی مانند خانم اورسولا برنز (Ursula Burns)، مدیرعامل شرکت زیراکس نیز قرار دارد. بخش زیادی از موفقیت در مدیریت یک کسب‌وکار به میزان توانایی مدیر در برقراری ارتباط با کارمندانش بستگی دارد. بیشتر مدیران گمان می‌کنند ارتباط خوبی با کارمندان خود برقرار کرده‌اند اما با این وجود کارمندان معمولاً به دلیل ترس از دست دادن شغل‌شان و یا به هر دلیل دیگر احساس نارضایتی خود نسبت به مدیر را پنهان می‌کنند. با این حال اگر یک یا چند نشانه از نشانه‌های زیر را در محیط کاری مشاهده کردید، بدانید که به احتمال زیاد شما از نظر کارمندان خود رئیس خوبی نیستید.
1. کسی با شما شوخی نمی‌کند:
اگر کارمندان یک شرکت حاضر نیستند با شما شوخی کنند، این به هیچ وجه رویداد مثبتی به شمار نمی‌رود، زیرا بیانگر این موضوع است که کارمندان از شما وحشت دارند و گمان می‌برند در صورت مزاح، شما آنها را نقره‌داغ خواهید نمود. طبیعتاً در محیطی که بین کارفرما و کارمندان فضای وحشت حاکم باشد، بخشی از ظرفیت‌های نیروی کار فلج خواهد شد.
2. پس از ورود شما به اتاق کارمندان، سکوت حکم‌فرما می‌شود:
اگر پس از ورود شما به اتاق کارمندان، همگی به ناگاه سکوت اختیار کردند، این لزوماً بدین معنا نیست که آنها در حال بدگویی از رئیس‌شان بودند؛ سکوت کارمندان ممکن است بیانگر این موضوع باشد که آنها با شما احساس راحتی نمی‌کنند و این فضا به شدت برای محیط‌های کسب‌و‌کار مضر است.
3. کارمندان با تمامی نظرات شما موافق هستند:
اگر در هنگام سخنرانی‌های شما، کارمندان تنها لبخند می‌زنند و به نشانه‌ی موافقت سر تکان می‌دهند، این احتمالاً به این معناست که لبخند زدن و سکوت را به عواقب احتمالی ناشی از مخالفت کردن با نظرات شما ترجیح می‌دهند....

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "بازاریابی و زندگی با مدیریت" بخوانید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.