وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

تنها راهنمای ثروت که به آن نیاز داریم 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

تنها راهنمای ثروت که به آن نیاز داریم

 


"دارایی اصلی هرکس خودش است، پس خودت را بسیار بپروان"- وان بافت
 اولین سرمایه گذاری خود را در سن 11 سالگی انجام داد. به قول خودش پیش از آن عمرش را تلف كرده بود. مردی عجیب با ثروتی افسانه‌ای که تمام ثروت خود را وقف نیکوکاری کرد و خود بر فولکس قورباغه‌ای قدیمی‌اش سوار می‌شد.
وارن بافت کسب‌وکار خود را از دست فروشی روزنامه و نوشابه در کنار خیابان آغاز کرد و در نهایت به میلیاردری خودساخته تبدیل شد. نابغه‌ای که امروز در میان 100 مرد برتر تأثیرگذار جهان قرار دارد.
مدل ثروت وارن بافت مبتنی بر 5 اصل است:
 














 
1- مدیریت درآمد
"هرگز تنها به یک منبع درآمد اتکا نکنید، برای ایجاد منبع دومی سرمایه‌گذاری کنید."
شرایط متغیر و پیچیده اقتصادی لزوم ایجاد منابع جدید تولید درآمد را گوشزد می‌کند. در چنین شرايطی می‌بایست شناخت خود از بازار را بالا برد و با کسب مهارتهای لازم از فرصتهای موجود بهره برداری کرد. کسب‌وکار نیازمند افرادي صبور و نترس است. به یاد داشته باشید که بازار جای تن‌پرورها نیست و باید خاک کف بازار خورد تا به هدف مطلوب رسید.

2- مديريت هزينه
"چنانچه پول خود را خرج چيزهايي كنيد كه به آن نياز نداريد،به‌زودي ناگزير بايد چيزهايي را بفروشيد كه به آن نياز داريد."
مسیر اقتصادي توام با سختی ها و تنگناهاي بسيار است. اقتصاد خانواده جاده‌اي پرپيچ‌و‌خم است كه تنها راهکار عبور از آن اشراف و آگاهی درباره مدیریت صحیح هزینه هاست. هنر اقتصاد خانوار نيز به معنی برقراری تعادل میان منابع محدود درآمدی و مخارج است و مديريت هزينه مي‌تواند به بقاي هر نهادي كمك كند.

3- مديريت پس‌انداز
"آنچه که بعد از خرج کردن می‌ماند را پس انداز نکنید، آنچه را که بعد از پس انداز کردن می‌ماند خرج کنید."
مسیر مصرف نقدينگي را مي‌توان با استفاده از چند راهكار ساده تعیین و کنترل كرد. پرهيز از اسراف، خريد هوشيارانه و استفاده هوشمندانه از موقعيت‌هاي خريد، تخمين پيشاپيش هزينه‌ها، خودداري از خريدهاي بدون برنامه، برنامه‌ريزي منظم پس‌انداز، مديريت تعداد برداشت‌ها از حساب شخصي، مديريت دريافت وام، ... از جمله اين راهكارها است.

4- مديريت ريسك
" هرگز عمق یک رودخانه را با هر دو پا آزمایش نکنید. "
هرچند ريسك‌پذيري و كسب درآمد دو روي يك سكه هستند به اين معنا كه به هر میزان که سود بالقوه در حوزه ای که فعالیت خود را آغاز کرده اید بیشتر باشد، خطرات بالقوه بزرگتری نیز در این مسیر پیش روی شما قرار خواهد داشت؛ اما مديريت اين مخاطرات بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
کسب درآمد؛  نيازمند تحقيق و تحليل پيرامون نوسانات بازار، بهره‌گيري از نظرات كارشناسي مشاورين خبره، كمي بخت و اقبال، و شجاعت و قدرت خطر پذیری حساب‌شده است. 

5- مديريت سرمايه
" همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید. "
تنوع‌بخشي به سرمايه‌گذاري را از ياد نبريد، چرا كه اگر تمام سرمايه خود را در یک فرصت خاص بخوابانيم، در صورتی که ارزش این سرمایه گذاری کاهش پیدا کند، به همان میزان پول خود را از دست خواهيم داد.  صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک كه امروزه در بورس تهران نيز فعاليت دارند،  گونه‌ای نهاد مالی هستند که وجوه دریافتی از سرمایه‌گذاران را در یک مجموعه اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنند و هر سرمایه گذار به نسبت سهم خود در مجموعه، از سود و یا ضررهای حاصل از این سرمایه گذاری سهم می‌برد. اين صندوق‌ها ميزان ريسك سرمايه‌گذاران تازه‌كار را كاهش مي‌دهند.


سبز باشيد


 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.