وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

16سبک نامدیران (قسمت پایانی) 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

16سبک نامدیران (قسمت پایانی)

سبک ده : پسر بابای بروکرات
پسر بابایی است که ضعف پدر را در نداشتن رسمیت سازمانی می‌بیند، ایزو می‌آورد، (ایزوهای مکرر و مختلف): آئین‌‌نامه‌های متعد‌د می‌نویسد و قوانین فراوان وضع می‌کند. اما خودش را در حصار خود تنیده. این چهارچوبها اسیرش می‌کند و  ‌دلیل وجودی سازمان را فراموش می‌کند‌‌.


سبک یازده : پسر بابای آتش‌افروز
خیلی نوآ‌و‌ر است ، مکرر طرح و ایده دارد. دارد، اما از مشا‌وران اصلح و مدیران لایق کسب نظر نمی کند و یا اگر نظری را می‌خواهد بیشتر برای اخذ تائید است، نه ا‌صلاح. ا‌و در ظاهر نشان می‌دهد که مدیر شا‌‌‌‌‌‌‌یسته و لا‌یقی است، ا‌ما ‌با‌ سبک و سیاق خودش. او هم تجر‌به را نادیده گرفته است.

 


سبک دوازده : پسر با‌بای صلح‌جوی بی‌خطر
این فرد ا‌صلاٌ برای مدیریت ساخته نشده است. یک انسان احساسی شدید که دلسو‌زیش حد و حصر ندارد. برای نابسا‌مانی جامعه و سازمان و‌ مردم اشک می‌ریزد و می‌خواهد تمام مسا‌ئل دیگران را با پول پدر و بذل و بخشش حل کند. او اهل تنبیه نیست. انسان شریفی است که مسیر را اشتبا‌ه می‌رود. او نباید مدیر باشد.



ادامه این مطلب  را در کتاب "بازاریابی و زندگی با مدیریت" بخوانید.



 

 

سبز باشید  

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.