وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

16سبک نامدیران (قسمت سوم) 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

16سبک نامدیران (قسمت سوم)

شانزده سبک نامدیران
سبک‌یک: نا‌مدیران ‌رابطه‌ای‌ نابجای ‌یکه‌بزن
این‌ نامدیران بدون‌ داشتن ‌صلاحیت لازم و صرفاً به جهت داشتن‌ روابط ‌قوی، پارتی و لابی‌گری نا‌صحیح به این پست دست‌یافته‌اند، اما انسان‌هایی هستند که در سازمان زیاد وقت می‌گذارند. می‌توا‌نیم بگو‌ئیم ایشان کار‌ایی بالایی دارند، اما چون اثربخشی مطلو‌بی ندارند، لذا بهره‌وری نا‌مناسبی خواهند داشت.


سبک دو: نامدیران رابطه‌ای نابجا‌ی برو‌کرات
این  مدیران را در سازمانهای دولتی و شبه دولتی بیشتر می‌بینیم. افرادی که صرفاٌ ضابطه‌گرا هستند و تأکید فرا‌‌و‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌نی بر رعایت تمام مقررا‌ت و ضوا‌بط‌ و چهار‌چوب‌ها دارند، حتی اگر اصل کار از بین برود از ضوابط کوتاه نمی‌آیند. اینا‌ن نیز با تأکید بر روابط قوی خویش به این سمت دست یافته‌اند نه با‌ صلاحیت و شایستگی .

سبک سه : را‌بطه‌ای نابجای‌آتش‌افروز
نامدیران آتش‌افروزی که با رابطه به این مقام رسیده‌اند، مرتب فرمان می‌دهند، هنوز دستور‌ قبل‌‌شان بجایی نرسیده  ا‌‌‌‌ست، دستور جدید صادر می‌کنند، روزهای شنبه بدترین روزکاری زیر‌دستان ایشان است. چون در روز تعطیل به تنهایی یا با همسرشان نشسته‌اند و فکر کرده‌اند و حال اول هفته دستورات فراوان خویش را ابلاغ می‌کنند.

 

 


ادامه این مطلب  را در کتاب "بازاریابی و زندگی با مدیریت" بخوانید.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.