وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

انتشارات بازاریابی منتشر کرد: "میزگردهای بازاریابی ایران" 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

انتشارات بازاریابی منتشر کرد: "میزگردهای بازاریابی ایران"

کتاب "میزگردهای بازاریابی ایران" آخرین کتاب سال 1392 است که همکاران توانا و پرتلاشم در انتشارات بازاریابی آماده و روانه بازار کرده اند. این کتاب تألیف آقایان احمد آخوندي، محسن جاويدمؤيد، محمدرضا حسن‌زاده جوانيان، و مرتضي اميرعباسي است.

متن زیر پیشگفتاری است که برای این کتاب نوشته ام :

پيشگفتار:
"ميزگردهاي بازاريابي ايران " - كتابي كه پيش ‌رو داريد - حاصل 15 ميزگردي است كه با حضور 55 "‌استاد دانشگاه" و "‌استاد بازار" در نشريه‌ي "توسعه مهندسي بازار" از بهار سال 1386 تا پايان سال 1392 چاپ و درج شد. اين ميزگردها همچنان تداوم دارد. ميزگردهاي جديد را در شماره‌هاي بعدي نشريه (شماره‌ي 36 سال 1393 به بعد) دنبال كنيد.
"توسعه مهندسي بازار" به عنوان تنها نشريه‌‌ي كاربردي در حوزه‌ي بازاريابي ايران، از بهار سال 1386 تاكنون به صاحب امتيازي و مدير‌مسئولي اينجانب (پرويز درگي‌) چاپ و منتشر مي‌شود؛ "مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 124/400، شماره‌ي شناسه‌ي بين‌المللي ISSN2251-9793".
پيش از اين كتابي با عنوان "توسعه مهندسي بازار با بزرگان بازاريابي و تبليغات جهان" چاپ و منتشر شد كه به نوعي مكمل و پشتيبان اين كتاب (ميزگردهاي بازاريابي ايران) است. گفت‌وگو با بزرگان بازاريابي و تبليغات جهان، طرح ديدگاههاي 16 استاد برتر جهاني است، و "ميزگردهاي بازاريابي ايران" طرح ديدگاههاي ايراني است از 55 تن از "استادان بازار" و" استادان دانشگاه"  در كشور پهناورمان ايران.
 
ميزگردهاي توسعه مهندسي بازار
"توسعه مهندسي بازار" از آغاز انتشار آن كه در بهار 1386 بود، صفحاتي را براي ميزگردها اختصاص داد.
برگزاري ميزگردها در دفتر نشريه‌ي "توسعه مهندسي بازار" يك ضرورت اجتناب‌ناپذير بود؛ چرا‌ كه "بازاريابي" همانند بسياري از علوم، علمي است كه در كشورهاي توسعه‌يافته‌ي غرب رشد چشمگيري داشته و بسياري از آموزه‌هاي آن با حفظ اصول، نياز به بازنگري براي تبديل شدن به نسخه‌ي عملي و اجرايي در ايران و بنگاههاي اقتصادي آن دارد. مديران، بويژه مديرعامل، مديران بازاريابي و فروش كه مخاطبان اصلي اين نشريه هستند، فراتر از اصول و تكنيكهاي بازاريابي انتظار دارند تا بنا به مقتضاي "بازار ايران"، نسخه‌هايي با توجه به بازار ايران در دست داشته باشند.
در پاسخ به اين انتظار بجا، "توسعه مهندسي بازار" از همان شماره‌ي نخست، به عنوان يك نشريه‌ي خاص بازاريابي در ايران بايد اين فضاي سنگين برآمده از مباحث و موضوعات بازاريابي با ماهيت غربي را مي‌شكست و "نگرش بازار ايران" را پررنگ مي‌ساخت و چنين كرد.
"نگرش بازار ايران" امضاي اينجانب در بسياري از كتابهايم است، نظير "مباحث و موضوعات بازاريابي با نگرش بازار ايران"، "بازاريابي و فروش تلفني با نگرش بازار ايران"، "تكنيكهاي فرصت‌يابي در بازاريابي و فروش با نگرش بازار ايران"، و... پيش از اين بارها در نوشته‌هايم آورده‌ام كه "تئوريها" اصول هستند و آنچه در شركتها و بنگاههاي ايران به آن نياز داريم، نسخه است. "ميزگردهاي بازاريابي ايران" در حكم همان نسخه‌ها است.
 به سهم خودم به عنوان صاحب‌امتياز و مديرمسئول نشريه‌ي "توسعه مهندسي بازار" بر آن شدم براي تأمين اين هدف يعني "به‌كارگيري اصول بازاريابي بر پايه‌ي مقتضيات بازار ايران"، ميزگردهايي در دفتر نشريه برگزار شود تا تئوريهاي بازاريابي به عنوان "وحي منزل" تلقي نشود. به‌علاوه، در به‌كارگيري آن تئوريها، شرايط و روح جامعه‌ي ايراني را فراموش نكنيم.
متن 15 ميزگردي كه در اين كتاب آمده است، حاصل حضور بزرگوارانه‌ي "استادان دانشگاه" و "استادان بازار" است كه پرلطف و با محبت، دعوت نشريه را پذيرفتند. خوشبختانه افزون بر صميمتي كه بين بزرگان در اين ميزگردها پديد آمد، تعامل آنان سبب شد تا ديدگاههاي متفاوت، مكمل و گاه متناقض و متضاد عنوان شود؛ و اين رويداد نيكي است كه به خواننده‌ي تيزبين اجازه مي‌دهد همواره در جستجوي پاسخهاي متعدد باشد كه ضرورت جدانشدني كسب‌وكارها در ايران است.
 
شيوه‌ي مطالعه‌ي ميزگردهاي بازاريابي ايران
"توسعه مهندسي بازار" در تمامي اين ميزگردها (بجز ميزگرد نخست كه در دفتر مؤسسه‌ي مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني برگزار شد)، ميزبان "استادان دانشگاه" و "استادان بازار" بود كه در انبوه اشتغالات فراوان، در دفتر نشريه حضور يافتند.
ميزگردها، ديدگاه حاضراني است كه بر پايه‌ي دانش، مطالعه، و تجربه‌هاي فراوان، نقطه‌نظرات خود را بيان كردند. طرح اين ديدگاهها مي‌تواند نقطه‌ي آغازين ديدگاهها و نظريه‌پردازي "استادان دانشگاه" و "استادان بازار" و اهالي بازاريابي باشد و در آينده به انتشار كتابهايي با "نگرش بازار ايران" بينجامد كه اهتمام بسياري از بزرگان و صاحبنظران بازاريابي و از جمله استاداني است كه در اين ميزگردها حضور يافتند.
ديدگاههاي تكميلي، متفاوت، متناقض و يا متضاد با آنچه در اين "ميزگردهاي بازاريابي ايران" مي‌خوانيد، مورد توجه نشريه‌ي "توسعه مهندسي بازار" است. "توسعه مهندسي بازار" آماده‌ي درج اين ديدگاهها است. علاقه‌مندان مي‌توانند به نشاني اينترنتي info@MarketingMag.ir ديدگاههاي خود را ارسال كنند يا با شماره تلفنهاي 66434055 (021) و 66423667 (021) تماس بگيرند.
علاقه‌مندان به موضوعات تازه مي‌توانند پيشنهادات خود را براي برگزاري ميزگردهايي مبتني بر سليقه و علائق خود به دفتر نشريه ارسال كنند.
شايسته است همين‌جا نام 55 عزيزي كه در اين ميزگردها حضوري صميمانه و پرلطف داشتند، به تناسب تقدم و تأخر ميزگردها بيايد. گو آنكه نيازي نيست تا مطالعه‌ي ميزگردها از آغاز تا پايان باشد. كافي است به موضوعي علاقه‌مند باشيد، پس مطالعه‌ي آن موضوع مي‌تواند در اولويت باشد.
 
اسامي 55 "استاد دانشگاه" و"استاد بازار" در ميزگردهاي توسعه مهندسي بازار
دكتر احمد روستا، دكتر عبدالحميد ابراهيمي، دكتر ميراحمد اميرشاهي، دكتر حسن قاسمي، دكتر وحيد ناصحي‌فر، دكتر منصور صمدي، دكتر محمود محمديان، دكتر حسين‌ وظيفه‌دوست، دكتر كامبيز حيدرزاده، دكتر بهرام ‌خيري، دكتر زهره دهدشتي شاهرخ، مهندس سعيد جارودي، مهندس اميرحسين سرفرازيان، دكتر محمود دهقان ‌طزرجاني، شهرزاد اسفرجاني، شاهين تركمن، دكتر فرزاد مقدم، ابوالقاسم حكيميان، دكتر احمد يحيايي ايله‌اي، امير بختايي، دكتر رضا اكبري‌اصل، دكتر جواد نوفرستي، استاد سينا قربانلو، دكتر محمد حقيقي، دكتر محمدعلي عبدالوند، دكتر محمد‌قلي ميناوند، دكتر آرام طاعتي، جعفر شمسي، محمداسماعيل قدس، ابوالقاسم حاجي‌نظري، سيدمحمد مدرس‌نيا، دكتر عليرضا دولتمند، دكتر نيما يزدان‌شناس، دكتر شادي گلچين‌فر، استاد منصور مجدم، نويد ايزدپناه، محمدرضا رامخو، جعفر واعظي، دكتر رئوف رابطي، دكتر امير خانلري، حجت‌الله فرهنگيان، پريسا سپهري، دكتر محمد بلوريان تهراني، حسين صبوري، محمدرضا جعفرزاده، فرزين عطائي، مهندس مقصود نصيرزاده، احد حيدري، طاهر محمدنژاد، احسان فاطميان، حميدرضا ايراني، دكتر غزاله طاهري، علي فرقاني، فرزانه عسگري، و پرويز درگي.
در پايان شايسته است از همكاران دانا و توانمند خودم جناب آقايان احمد آخوندي، محسن جاويدمؤيد، محمدرضا حسن‌زاده جوانيان، و مرتضي اميرعباسي كه در گردآوري و آماده‌سازي اين اثر تلاش درخور تحسين داشتند، تشكر كنم.
خواهشمندم از نظرات خويش در ادامه‌ي راه براي بازاريابي ايران سربلند، خادمان خودتان را در گروه TMBA ‌مطلع سازيد، راههاي ارتباطي ما عبارتند از:


سايت شخصي پرويز درگي: dargi.ir
نشاني اينترنتي: ‌‌info@tmba.ir
سايت انتشارات بازاريابي:www.marketingpublisher.ir
نشاني اينترنتي: info@marketingpublisher.ir
نشاني انتشارات بازاريابي: تهران، خيابان آزادي (شرق به غرب)، بعد از خوش شمالي، كوچه نمايندگي، پلاك 1، واحد 10‌
با شماره‌ي تلفكس: 66431461‌‌ (021)
با شماره‌ي تلفنهاي: 66423667‌(021) و 66434055‌ (021)
با شماره‌ي تلفن همراه شخصي‌ام: 09121994281‌

يكي از دانشجويان خوش ذوق دانشگاه علامه‌طباطبايي به نام سركار خانم مجدمي به عنوان هديه‌ي روز معلم اين شعر را براي اينجانب فرستادند كه به زيبايي، دعاي هميشگي من يعني عالم عامل عاشق باشيد را در يك شعر آورده‌اند:

 گر بخواهيد در اين يكدم عمر ‌
نيك جوياي حقايق باشيد
و به چشم همه نيكان جهان
بس برازنده و لايق باشيد
هدفي ناب بيابيد و در راه وصال
عالم عامل عاشق باشيد


 سبز باشيد



درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.