وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

بیست نکته در مدیریت فروش در فروشگاه‌های ابزار‌فروشی 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

بیست نکته در مدیریت فروش در فروشگاه‌های ابزار‌فروشی

یادداشت زیر عنوان مقاله ای است  از اینجانب که در نشریه داخلی شرکت رونیکس با عنوان سلام همکار شماره چهارم پائیز و زمستان 1392 به چاپ رسیده است.

1-  باور کنیم که مدیریت یعنی اداره کردن و تصمیم‌گیری، پس مدیر فروشگاه لازم است با اتخاذ تصمیمات برتر در اداره هر چه مطلوب‌تر فروشگاه از جنبه‌های مختلف اقدام کند.


2- فروش، موتور محرکه هر کسب‌و‌کاری است و در صورت فروش بالا، سایر اقدامات معنادار خواهد بود. لذا مدیر فروشگاه هر‌کاری را که سبب افزایش زنگ‌خور و پاخور فروشگاه می‌شود که نتیجه آن فروش است را باید توسعه دهد و از هر کاری که به فروش صدمه می‌زند باید جلوگیری کند.


3- فروشگاهها نوک پیکان هر صنعتی هستند و چشم امید صاحبان شرکت‌های عرضه‌کننده ابزار پس از خدای باریتعالی، به عملیات فروشگاه‌هاست، پس مدیر فروشگاه برای اینکه بتواند رابطه مناسبی با شرکت‌ عرضه‌کننده داشته باشد، باید نسبت به فروش محصولات آن با جان و دل اقدام کند.


4- ابزار وسیله‌ای است که در کسب‌و‌کارهای مختلف چه در مرحله ساخت (نظیر ساخت مسکن – تولید محصولات در کارخانجات و ...) و چه در مرحله نگهداری (حفاظت از املاک و دستگاهها و تعمیرات...) مورد نیاز هستند. پس این محصولات در شرایط مختلف محیطی مورد نیاز هستند. لذا مدیر فروشگاه لازم است نسبت به مصارف مختلف ابزار در کسب‌وکارهای مختلف اشراف داشته باشد و از صنایع و کسب‌وکارهای مختلف اطلاعات لازم را داشته باشد.


5- مدیریت فروشگاه مسئول ارتقاء کیفیت و کمیت فروش برای دستیابی به بهره‌وری بالاتر با اداره کردن نیروهای فروش و مشتریان است.


6- منظور از کیفیت فروش این است، نیروهای مستقر در یک فروشگاه،  و مشتریان مراجعه کننده (تلفنی ا حضوری و ...) از اینکه با این فروشگاه در ارتباط هستند با رعایت کلیه اصول و موازین کسب‌وکار، از نحوه رفتار و کردار و دلسوزی همه‌جانبه مدیر فروشگاه کیف کنند.


7- منظور از کمیت فروش این است که هرچقدر میزان فروش افزایش یابد نسبت هزینه‌های فروشگاه کاهش یافته و میزان سود افزایش می‌یابد. لذا، مدیر فروشگاه با سفارش بیشتری که به شرکت عرضه‌کننده می‌دهد، می‌تواند از امتیازات و تخفیفات بیشتری برخوردار شده و با تولید بیشتر، ثروت برای خویش و همکاران و مشتریان باز هم نسبت به ارتقاء کیف ایشان اقدام کند.

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "بازاریابی و زندگی با فروش" بخوانید.


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.