منتشر شد : سی و پنجمین شماره دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
سی و پنجمین شماره دوماهنامه توسعه مهندسی بازار امروز به دستم رسید. این آخرین شماره از این مجله در سال 1392 است و متن زیر یادداشتی است که برای این شماره از مجله نوشته ام:
یادداشت:
به استقبال بهار 1393 ميرويم. هفت سال بيوقفه دوماهنامهي "توسعه مهندسي بازار" چاپ شد؛ اولين نشريهي كاربردي بازاريابي ايران با شعار "نشريهاي براي افزايش مهارت فروش و بازاريابي."
مديرعاملان، مديران بازاريابي و فروش، مخاطب اصلي "توسعه مهندسي بازار" هستند. گاه منتقدان خرده گرفتند كه چرا نشريهاي براي ديگر مخاطبان بازاريابي چاپ نميكنيد و عنوان كردند نشريهاي براي بازاريابها، فروشندهها، و ويزيتورها.
آن انتقاد بجا، سبب شد تا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درخواست كنيم. به راهنمايي معاونت مطبوعاتي، فرمهايي تكميل و پيگيريهايي صورت گرفت و در نهايت به صدور مجوز اين نشريه به صاحبامتيازي و مديرمسئولي اينجانب انجاميد. همينجا قدردان محبت، ابراز لطف، و همراهي عزيزان معاونت مطبوعاتي هستيم كه با احساس نياز، اين مجوز در اولويت قرار گرفت كه يك ضرورت براي بازار ايران بود.
"بازارياب بازارساز"، ماهنامهاي است اختصاصي براي ويزيتورها، بازاريابها، و فروشندههاي حرفهاي كه انشاءا... شمارهي نخست آن در بهار 1393 چاپ و توزيع خواهد شد. آرزومنديم با حمايت اهالي بازاريابي بويژه مديران پخش و توزيع بتوانيم به سهم خود با توانمندسازي اين عزيزان، به رونق هرچه بيشتر كسبوكارها و بنگاههاي ايران بيفزاييم كه سوداي همگان در كشور پهناور و پرقدرت ايران است.
با اين خبر، شمارهاي كه پيش رو داريد، با تنوعي از موضوعات بويژه در حوزهي تبليغات، مذاكره، و كسبوكار معرفي ميشود.
سرمقاله
دكتر ميراحمد اميرشاهي، عضو هيأت علمي دانشگاه الزهرا (س)، سرمقالهي اين شماره را بر عهده دارند كه در صفحهي روبهرو ميخوانيد با عنوان "مهندسي فروش، راهگشاي مديران فروش شركتهاي موفق."
ميزگرد
دو ميزگرد در اين شماره آمده است:
1- مهندسي فروش در ايران با رويكرد آيندهي فروش
2- تحقيقات بازار؛ در 5 سال آينده چه خبر است؟
گفتوگوها
گفتوگوهاي توسعه مهندسي بازار عبارتند از:
1- گفتوگو با دكتر كيهان تاجالديني، استاد بازاريابي دانشگاههاي سوئد و سوئيس
2- گفتوگو با دكتر جيمز هميلتون پيرامون تبليغات اثربخش
3- گفتوگو با جو فوآ دربارهي ساخت تبليغات متمايز
4- گفتوگو با كيت ديني، مدير مركز برندسازي كشور (انگلستان) دربارهي برند شهري
معرفي كتاب
دو كتاب ارزشمند در اين شماره آمده است:
1- مهندسي بازاريابي، كمّي كردن تصميمهاي كيفي بازاريابي و تبليغات شركتها
2- بازاريابي دادهمحور؛ 15 چارچوبي كه هر كسي در بازاريابي بايد آنها را بداند
فيلم آموزش بازاريابي: آن طرف نوآوري چه خبر است؟
ويجي گوينداراژان، استاد جهاني حوزهي بازاريابي است كه در زمرهي 50 متفكر برتر بازاريابي جهان قرار دارد. او در فيلم آموزش بازاريابي از دانشگاه هاروارد، بين "خلاقيت" و "نوآوري"، تمايز قائل شده است. اين فيلم به زبان انگليسي است با ترجمه و زيرنويس فارسي و براي علاقهمندان بازاريابي، قابل خريداري است: 71 و 66408251.
آيندهپژوهي
بخشي از موضوعات با آيندهپژوهي در ارتباط است:
1- در سال آينده دنبال چه مشاغلي برويد؟ دنبال چه مشاغلي نرويد؟
2- آيندهپژوهي صنعت لاستيك در آسيا
3- تحقيقات بازار؛ در 5 سال آينده چه خبر است؟
آثار متنوع
شمارهي پاياني سال با تنوعي از موضوعات همراه است تا به سليقهي بيشتري از خوانندگان نزديك شويم:
1- براي كالاهاي لوكس، اصول بازاريابي را به دور بيندازيد.
2- مديريت و رهبري كسب وكارها به سبك وينستون چرچيل
3- نوآوريهاي برتر تبليغاتي در سال 2013
4- كمپينهاي برتر تبليغاتي سال 2013
5- تبليغات شركتهاي برتر چه حس و حالي دارد؟
6- اشتباهات متداول كسبوكارهاي كوچك در حوزهي منابع انساني
7- "بازي بزرگان" كسبوكار در سر ميز مذاكره
8- تلهي بازدارنده در كمين مديران بازاريابي و فروش
9- بازاريابي در روز احمقها و سادهلوحان
10- و...
چشمانتظار پيشنهادها، ديدگاهها، و انتقادها بويژه از سوي اهالي بازاريابي هستيم.
همكاران اين شماره: دكتر عبدالحميد ابراهيمي، دكتر ميراحمد اميرشاهي، دكتر محمد بلوريان تهراني، حسين صبوري، محمدرضا جعفرزاده، ابوالقاسم حاجينظري، فرزين عطايي، سيداحسان گلپرور، الياس لعل كاظميان، احسان بهزادي، هادي حسنزاده جوانيان، فاطمه گويا، منصوره ابهر زنجاني،احمد محسني، الياس نقيپور، آتنا فقيهنيا، فرشيد نوروزي روشناوند، علي خادم، زهرا جورابلو، منيره لطفي، فريبرز خداياري رستمآباد، سعيد خيرآبادي
گفتوگو با استادان خارجي (اين شماره:) دكتر كيهان تاجالديني، دكتر جيمز هميلتون، دكتر جو فوآ، دكتر كيت ديني
با تشكر از: دكتر مسعود حيدري، استاد سينا قربانلو، دكتر بهرام خيري، دكتر محمد طالقاني، دكتر ابراهيم چيراني، دكتر شهرام گيلانينيا، دكتر آذر كفاشپور، دكتر كامبيز حيدرزاده، مهندس امير توفيقي، دكتر محمد ابراهيم محجوب، دكتر رضا اكبرياصل، دكتر محمدعلي عبدالوند، دكتر قلي پورسليماني، دكتر غلامرضا خاكي، دكتر شهباز برآهويي.
با تشكر از: مركز مطالعات بازاريابي ايران، دپارتمان نوروماركتينگ
با تشكر از ناشران بازاريابي: نگاه دانش، آثار فكر، مهربان نشر، نشر ني، جاجرمي، سيته، سازمان مديريت صنعتي، آموخته، اميران، مبلغان، نشر علم، بازاريابي
سبز باشید