وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

آزمون اثر بخشی مهارتهای کار تیمی 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

آزمون اثر بخشی مهارتهای کار تیمی

روشن است که کار تیمی به شرط رعایت اصول آن، می‌تواند تاثیرات شگرفی بر عملکرد سازمان داشته باشد. یک تیم اثر بخش می‌تواند دست یاری‌گر سازمان در دستیابی به نتایج و چشم‌انداز مطلوب آن باشد. در مقابل تیم‌های ناکارآمد و یا عدم بهره‌گیری از توان تیمی و هم‌افزایی ناشی از آن می‌تواند به شکست استراتژیک سازمان‌ها بینجامد. زندگی بشر از بدو حیات خود بگونه‌ای بوده که نمی‌توانسته بدون عضویت در تیم‌ها، حتی نیازهای پایه‌ای خود را تامین کند. از این‌رو شناسایی نقاط قوت و ضعف در زمینه‌ی کار تیمی و ارزیابی آنها اهمیت فراوانی در پیشرفت شخصی و حرفه‌ای افراد خواهد داشت. آزمونی که در ادامه می‌خوانیم در سلسله یادداشتهایم در خصوص آزمونهای مهارت سنجی و با هدف کشف مسائل رایج در کار تیمی که تمامی ما آنها را تجربه کرده‌ایم و از سوی کارشناسان زبده‌ی موسسه‌ی مایندتولز طراحی شده است. پس از تکمیل این آزمون تفسیر نمرات و راهکارهایی برای چگونگی استفاده از ابزارهای کار تیمی ارائه  می‌شود.

 

 

آزمون مهارتهای کار تیمی:

 

جواب پرسش‌های 15 گانه مهارتهای کار تیمی با کلمات 

هرگز

به ندرت

گاهی

اغلب

همیشه

1. تیم تحت مدیریت من در خصوص مراحل مورد انتظار برای پیشرفت تیم‌های کاری آگاه است و می‌داند که باید رو به کدامین سو حرکت کند. 

 

2. اعضای تیم براساس عملکرد خود، به تناوب بازخورد می‌گیرند. 

 

3. اعضای تیم تشویق می‌شوند تا در جهت مصالح عمومی سازمان و چشم‌انداز آن حرکت کنند. 

 

4. شکایتهای بسیاری در خصوص عملکرد تیم من وجود دارد و روحیه تیم در سطح پایینی قرار دارد. 

 

5. اعضای تیم تصمیمات اخذ شده را درک نمی‌کنند و یا بر آن توافقی ندارند 

 

6. پرسنل تشویق به تیم‌سازی و ایجاد روابط شایسته و سازنده در تیم می‌شوند. 

 

7. فرصت رشد , بالندگی در پیش پای کلیه‌ی اعضای تیم قرار دارد. 

 

8. جلسات از کارایی لازم برخوردار نبوده و نقش افراد گاه با هم تداخل دارد. 

 

9. اعضای تیم تشویق به تعهد به چشم‌انداز تیم می‌شوند و رهبران تیم به اعضا کمک می‌کنند تا نقش خود را با ‌چشم انداز سازمان تطبیق دهند. 

 

10. اعضای تیم اغلب فرصت آن را می‌یابند تا عهده‌دار وظایف جالب توجه و جذاب شوند و از این طریق دامنه دانایی و قابلیتهای خود را گسترش دهند. 

 

11. تیم نسبت به ملزومات پیشرفت و موفقیت واقف است و منابع لازم برای توفیق را در اختیار دارد. 

 

12. تعارض و تفاهم میان اعضای تیم مساله‌ای فراگیر است که به نظر می‌رسد بنای بهبود نداشته باشد 

 

13. احساس اعضای تیم این است که عملکرد خوب آنها مشمول پاداش و تشویق نمی‌شود و به علاوه آنها از انتظارات مجموعه نسبت به خود بی اطلاعند. 

 

14. اعضای تیم نیازهای فردی خود به استقلال را با مزایای ناشی از تعامل و وابستگی مشترک تطبیق می‌دهند و میان این دو مهم توازن برقرار می‌کنند. 

 

15. روابط کارا بین واحدها یا عملکردها ضعیف بوده و تیم دچار نقص در تعامل و تشریک مساعی است. 

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "بازاریابی و زندگی با مدیریت" بخوانید.

 

سبز باشید

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.