وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

سی و سومین شماره دوماهنامه توسعه مهندسی بازار منتشر شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

سی و سومین شماره دوماهنامه توسعه مهندسی بازار منتشر شد

شماره جدید مجله توسعه مهندسی بازار امروز به دستم رسید.

متن زیر یادداشتی است که برای این شماره مجله نوشته ام:


"توسعه مهندسي بازار" در اين شماره همچون شماره‌هاي پيشين حاوي تنوعي وسيع و گوناگوني از ميزگردها، گفت‌و‌گوها، اخبار، كتابهاي بازاريابي، و آثار و مقالاتي است كه به احتمال براي برخي خوانندگان عجيب خواهد بود.


تنوع آثار در اين نشريه، دو پشتوانه‌ي تئوريك و نظري دارد كه عبارتند از:
الف) عصر ديجيتاليسم‌، و ب) مطالعات بين‌رشته‌اي توسعه مهندسي بازار.


•    الف)‌ عصر ديجيتاليسم:
پروفسور مايكل سولومون، به من و همكارانم آموخت كه در "عصر ديجيتاليسم" به سر مي‌بريم (توسعه مهندسي بازار، شماره‌ي 32، مرداد و شهريور 1392) / كتاب رفتار مصرف‌كننده (زير چاپ، انتشارات بازاريابي).
ديجيتاليسم ويژگيهايي دارد از جمله آنكه "شكيبايي"، "ظرفيت"، و "حوصله‌ي مخاطبان" را نشانه رفته است؛ پس بايد كم گفت و گزيده گفت چون دُر.


•    ب)‌ مطالعات بين‌رشته‌اي:
بازاريابي در پرتو دانش و علوم بشري، رشد و گسترش مي‌يابد. "توسعه مهندسي بازار" در اين شماره فراتر از علوم، چشمان خود را به ادبيات، فيلم و رمان گشود. نتيجه نيز آن شد كه پيش روي شما است.
اين دو پشتوانه‌ي تئوريك به ما مي‌گويد كه بايد طيف وسيعي از آثار، ميزگردها، گفت‌و‌گوها، كوتاه و گزيده در نشريه موج زند. آنچه با اين نگاه مهيا شد در طبق اخلاص نهاديم و تقديم مديران بويژه مديرعاملان، مديران بازاريابي و فروش، علاقه‌مندان، و اهالي بازاريابي است كه به مرورآن مي‌پردازم؛

1.    ميزگردها
دو ميزگرد را در اين شماره مي‌خوانيد؛ الف" )ميزگرد قيمت‌گذاري در ايران؛ راهكارها و توصيه‌ها"، و ب) ميزگرد "برند شهري."

•    الف) ميزگرد "قيمت‌گذاري در ايران؛ راهكارها و توصيه‌ها"
آقايان استاد منصور مجدم، دكتر محمود محمديان، مهندس نويد ايزدپناه، مهندس محمد اسماعيل قدس، دكتر نيما يزدان‌شناس، جعفر واعظي، رضا رامخو، و اينجانب (پرويز درگي)حاضران اين ميزگرد بودند كه در تركيبي از استادان دانشگاه و استادان بازار تشكيل شد.
6 صفحه‌ي بعدي نيز در 3 عنوان، گفت‌و‌گو، مطالعات موردي، و مقاله با محوريت "قيمت‌گذاري" آماده شده كه عبارتند از:
1. شيوه‌هاي قيمت‌گذاري براي فروش بليتهاي المپيك لندن (2012)
2. گفت‌و‌گوي اختصاصي با دكتر مارك استيوينگ (متخصص قيمت‌گذاري)
3. تكنيكهاي قيمت‌گذاري‌ در دوران ركود

•    ب) ميزگرد "برند شهري"
 "برند شهري"، عنوان ميزگردي است با حضور برجستگان جهاني: رابرت جونز، جاناتان گابي، مايكل هميلتون، و ماركوس ميچل.

2.    گفت‌وگو‌
5 گفت‌وگوي اختصاصي توسعه مهندسي بازار با 5 شخصيت نخبه‌ي بازاريابي جهان در اين شماره درج شده:
1. دكتر امين سيدي، استاد ايراني رشته‌ي بازاريابي (دانشگاه كاروليناي شمالي)
2. ديويد موري، مشاور كمپين‌هاي سياسي رؤساي جمهور (مؤلف كتاب بازاريابي  ‌يورشي).
3. دكتر پائول اسپارو، متخصص منابع انساني‌
4. دكتر كارل مارسي، پزشك و متخصص نوروماركتينگ‌
5. دكتر مارك استيوينگ، متخصص قيمت‌گذاري‌
البته گفت‌و‌گوهاي ديگري نيز در مجله آمده كه از منابع خارجي گرفته‌ايم نظير دكتر شريل كانلي، مدير آينده‌پژوهي فورد و...
همچنين به زندگي پروفسور مايكل آهرن، مدير گروه بازاريابي دانشگاه هيوستون، و دانيل آكرسون، رئيس هيأت مديره و مديرعامل فعلي جنرال‌موتورز نيز پرداخته‌ايم.
 
3.    بازاريابي در پرتو ادبيات، فيلم، و رمان
صفحات بعدي مجله پر است از نام بزرگاني همچون شكسپير و آموزه‌هايي كه او براي بازاريابان دارد، به سراغ خانواده‌ي كورليونه و فيلم پدرخوانده رفتيم كه حرفهاي زيادي براي بازاريابها دارند، تعجب خواهيد كرد كه چرا به كسب‌و‌كار قاچاقچيان موادمخدر رسيديم! دليلي ندارد بجز آنكه همگي مي‌دانيم فعاليت آنها غير قانوني است، امكان تبليغات ندارند، فروشگاه ندارند، شعبه نمي‌توانند بزنند، اما گردش ميليارد دلاري در سراسر جهان دارند!
 
4. معرفي كتابهاي بازاريابي، مُد، و كنفرانس فروش
1. كتاب "مسير رشد خود را بازاريابي كنيد (اثر فيليپ كاتلر، پدر بازاريابي مدرن، و برادرش ميلتون كاتلر)
2. كتاب "مديريت بازاريابي مد (تيم جكسون، ديويد شاو)
3. 14 كتاب بازاريابي، تبليغات، فروش كه در بازار ايران از سوي ناشران بازاريابي چاپ و توزيع شده
4. گزارشي از كنفرانس فروش جهاني در انگلستان با حضور 650 فروشنده‌ي حرفه‌اي.
 
5.    ساير آثار و مقالات و اخبار كه در صفحات اين نشريه خواهيد ديد
شايسته است از تمام بزرگان و صاحبنظراني كه با پيشنهادهايشان، مسير جديد نشريه را ياد دادند، تشكر و قدرداني كنم و همچنان از اهالي بازاريابي بخواهم كه ديدگاهها و پيشنهادهايي را براي انتشار هر چه بهتر نشريه‌ي "توسعه مهندسي بازار" عنوان كنند.‌

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.