وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

فیلم رفتار مصرف کننده با سخنان مایکل آر.سولومون منتشر و توزیع شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

فیلم رفتار مصرف کننده با سخنان مایکل آر.سولومون منتشر و توزیع شد

"رفتار مصرف‌کننده" عنوان مجموعه فیلم‌هایی است از مایکل آر. سولومون، استاد ممتاز رفتار مصرف‌کننده جهان.
این فیلم‌ها به زبان انگلیسی است با زیرنویس فارسی. دیدن این فیلم‌ها هم برای مدیران بویژه مدیرعاملان، مدیران بازاریابی و فروش سودمند است، هم برای دانش‌پژوهان بویژه استادان و دانشجویانی  که علاقه‌مندند افزون بر دانایی، برای شرکت‌ها و بنگاه‌ها، مشاوره بازاریابی بدهند.
نوید دیگر آنکه، کتاب رفتار مصرف‌کننده اثر مایکل سولومون را دوست دانشمندم آقای دکتر کامبیز حیدرزاده ترجمه کرده‌اند و از سوی انتشارات بازاریابی در 800 صفحه زیر چاپ است. پیشگفتاری نزدیک به 30 صفحه از اینجانب در کتاب "‌رفتار مصرف‌کننده" درج شده است که به تنهایی تابلویی است از 17 فصل. به یاری حق تا پایان دی ماه این کتاب آماده عرضه خواهد بود.
آنها که کتاب سولومون را می‌خوانند، با دیدن این فیلم‌ها، با چهره و تصویر مایکل سولومون بیشتر آشنا می‌شوند، و قطعاً در هنگام مطالعه‌ی کتاب از کتاب مصرف‌کننده بهتر لذت می‌برند. آنها که فیلم‌های سولومون را می‌بینند ، به احتمال اشتیاق بیشتر برای خواندن کتاب "رفتار مصرف‌کننده‌" پیدا خواهند کرد.
تا زمان چاپ و توزیع کتاب رفتار مصرف‌کننده، علاقه‌مندم مروری داشته باشم بر این مجموعه فیلم‌های مایکل آر. سولومون که همکارانم در شرکت TMBA آماده و روانه بازار کرده‌اند.


راز طلایی؛ برقراری ارتباط با مصرف‌کننده
مایکل آر. سولومون، کتابی دارد به نام "آنچه مشتریان می‌خواهند"؛ در این فیلم سولومون، حقایقی را درباره مشتریان می‌گوید. حقیقت اول: مشتری شما خواهان یک ارتباط است نه یک برخورد موقت.
این حقیقت را ما بازاریاب‌ها همگی می‌دانیم. اما سولومون با مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید، این حقیقت را تبیین و تشریح می‌کند. اگر 3 دقیقه وقت دارید، صبحت‌های سولومون را بشنوید و ببینید.


فروش با " مشتری" آغاز می‌شود
 در این فیلم یک دقیقه و 12 ثانیه‌ای، سولومون به سرعت یک" خطای فاحش در رفتار مصرف‌کننده" را می‌آموزد. سولومون می‌گوید مشتری نمی‌خواهد احساس کند که طعمه‌ی فروشنده است؛ مشتری علاقه‌مند است در فرایند فروش، شریک فروشنده باشد.


درس بازاریابی : تفاوت بین خواسته و نیاز
اساس درس بازاریابی، تفاوت بین خواسته و نیاز است. سولومون به عنوان یک استاد حرفه‌ای، الزامی است این دو واژه را تعریف کند و سپس تفاوت بین آن دو را تشریح کند.
در این فیلم دو دقیقه و 45 ثانیه‌ای، سولومون با نقبی به فرهنگ‌های ملل مختلف هند و چین، این تفکیک را با مثال توضیح می‌دهد.
سولومون به "بازاریاب‌ها" در این فیلم می‌آموزد که وظیفه اساسی آنها  این است که "نیازها" را به "خواسته‌ها" تبدیل کنند.
سولومون در این فیلم فوق‌العاده می‌درخشد؛ چرا که باز هم از "خطاها و اشتباهات بازاریاب‌ها" می‌گوید که گاه تصور می‌کنند، آنچه نیاز و خواسته خودشان است، همان هم‌نیاز و خواسته مشتری است. سایر اشتباهات و البته " تفاوت‌های فرهنگی " را سولومون در این فیلم کوتاه معرفی کرده است.


در فروش شرکتی، احساسات نیز نقش دارد
سولومون در 2 دقیقه و44 ثانیه  به ما می‌آموزد که خطا نکنیم. اگر با فروش به مصرف‌کننده (B2C) و فروش شرکتی B2B آشنائید، بیشتر به نگاه عمیق سولومون پی می‌برید.
خطاست اگر تصور کنیم وقتی پای فروش شرکت به شرکت، یا فروش شرکتی پدید می‌آید، شما با مجموعه‌ای از افراد منطقی و فنی روبه‌روئید. درست به عکس، همچنان شما با افراد یا فرد تصمیم‌گیرنده‌ای رو‌به‌روئید که احساسات او در سرنوشت فروش شما اثرگذار است. اگر نتوانید این پارامتر اصلی یعنی " احساسات" را در نظر بگیرید، فروش را از دست می‌دهید!


ورود به عصر دیجیتالیسم
"‌عصر دیجیتالیسم" واژه‌ای است که سولومون به "زیبایی" و "سنجیدگی" آن را به کار می‌برد. از سولومون بسیار آموختم و این واژه او برایم دریچه بزرگی گشود تا جایی که برخی از آثار اخیرم را مرهون این واژه اویم.

برای مثال به عناوین کتاب اخیرم بنگرید:

1) چهل گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب کار
2) چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش
3) چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی
4) چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای شخصی در کسب وکار
5) چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای مشتری‌نوازی
                                                       
 همچنین با صراحت اعلام می‌کنم مرهون دیدگاه سولومون هستم که به ما آموخت در عصر دیجیتالیسم، مشتریان حوصله و شکیبایی ندارند. پس باید کم گفت و گزیده گفت چون در. کتاب‌های اخیرم به همین دلیل به صورت گفتار به گفتار آمده است، مجموعاً در 5 کتاب چهل گفتار شما با دوره‌ای از درسهای بازاریابی آشنا  می‌شوید که در 200 گفتار مجزا آمده است.
سولومون در این فیلم 5 دقیقه‌ای از راه  و روش شرکت‌های بزرگ دنیا می‌گوید که چگونه با صرف هزینه‌های  خاص، کارکنانشان را با "‌دنیای مجازی" آشتی می‌دهند تا جایی که "دنیای مجازی" برایشان فراتر از دنیای "واقعیت" معنادار است. در این دنیا، کارکنان می‌آموزند تمام فعالیت‌ها را به صورت مجازی انجام دهند. جالب است بدانید برای انطباق این کارکنان با دنیای مجازی، یک فرصت تفریحی  فوق‌العاده به کارکنان می‌دهند و آنها را به یک هتل فوق‌العاده شیک می‌فرستند وکارکنان حق ندارند در مدت یک هفته، هتل را ترک کنند. سایر توضیحات را از زبان مایکل آر. سولومون بشنوید.


در عصر دیجتیالیسم، شما وبرند ادغام شده‌اید
سولومون در این فیلم از "نورومارکتینگ" می‌گوید. او در این فیلم " از تصویربرداری مغز" و آنچه که می‌تواند به"بازاریاب‌ها" کمک کند، می‌گوید.
جالب است از "نفوذ دنیای برند" در زندگی واقعی" بدانیم. برندها، دنیای واقعی را تسخیر کرده‌اند و در روح  و روان آدمی تأثیر بسزایی گذاشتند تا جایی که سولومون نیز در امریکا، از این واقعیت کمتر اطلاع داشته و در سفر به ژاپن، درس‌های تازه‌ای می‌آموزد. برای شنیدن این درس‌ها به فیلم 8 دقیقه‌ای سولومون نگاه کنید.


مصرف‌کنندگان صاحب برند شما هستند، و نه شما
سولومون، استاد‌الاساتید است. به ساده‌ترین روش به مدیران عالی برندها می‌گوید که اصلی‌ترین صاحبان برند، مصرف‌کنندگان هستند.
هر برندی که بتواند بیشترین مشارکت مصرف‌کنندگان را داشته باشد، در دنیای امروز، پیروز میدان است.


رفتار مصرف ‌کنندگان در دنیای مجازی
"دنیای مجازی" روز‌به‌روز در حال گسترش بیشتر و بیشتر است. در سال 2008 به گفته‌ی سولومون، بیش از یک میلیارد نفر در جهان عضو این دنیا هستند.
برای آشنایی بیشتر با سولومون، شما را به کتاب "رفتار مصرف‌کننده" بویژه پیشگفتارم ارجاع می‌دهم که با ریزترین جزئیات " رفتار مصرف کنندگان " را با انبوهی از مثال‌ها توضیح می‌دهد.
مزیت سولومون در این کتاب آن است که با نشر ساده  و روان این توضیحات را داده است. گرچه کتاب برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و مدیران پیشتاز سودمند است، اما آنها که علاقه‌مندند در "دنیای رقابتی" کار کنند، کمتر کتابی به این ارزشمندی خواهند یافت.
مجموعه فیلمهای سولومون با زیرنویس فارسی، 5 هزار تومان است؛ کتاب "‌رفتار مصرف کننده" از انتشارات بازاریابی، 75 هزار تومان است که این روزها در حال روانه شدن به بازار است.

همچنین می‌توانید به مصاحبه همکارانم با مایکل آر. سولومون مراجعه کنید که در نشریه توسعه مهندسی بازار – شماره 32  چاپ و منتشر شده با قیمت 8500 تومان
شماره تلفن‌های فروشگاه : 51 و 66408271(021) می‌باشد و سایت فروشگاه انتشارات www.marketingshop.ir است.
لطفاً با فروشگاه انتشارات بازاریابی تماس بگیرید و یا به سایت فروشگاه انتشارات بازاریابی مراجعه کنید و خرید کنید و ما را در خدمت‌رسانی بیشتر به اهالی شریف بازاریابی ایران کمک کنید.
صادقانه اعتراف می‌کنم، بزرگترین تبلیغ برای گروه ما، معرفی شما عزیزان به سایر دوستانتان بوده است. پس باز هم یاوری‌مان کنید. امیدوارم همه ما عالم عامل عاشق باشیم.


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.