وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

آینده‌ی ماشین‌های فروش 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

آینده‌ی ماشین‌های فروش

ماشین‌های فروشی که امروزه در مکان‌های عمومی به چشم می‌خورند، در آستانه‌ی پیوند خوردن با فناوری‌های جدیدی مانند پرداخت بیومتریک، دانلود دیجیتال، وایرلس، و انرژی خورشیدی هستند. این امر باعث خواهد شد که عملکرد این ماشین‌ها به طرز قابل‌ملاحظه‌ای پیشرفت کند. ماشین‌های فروشی که به چنین فناوری‌هایی مجهز باشند، خدماتی فراتر از فروش مواد غذایی و نوشیدنی، لوازم الکترونیکی، و دارو ارائه خواهند کرد.
در ادامه، به 8 مورد از ماشین‌های فروش نوین که فرصت‌های تجاری جدیدی ایجاد خواهند کرد، اشاره خواهیم کرد.
1. دیجی‌تاج
شرکت کرفت‌فود با همکاری سامسونگ، ماشین فروش جدیدی راه‌اندازی کرده‌اند که امکانات و قابلیت‌های آن چشم‌انداز آینده‌ی ماشینهای فروش است. دیجی‌تاج شامل یک صفحه‌ی لمسی 46 اینچی سامسونگ و یک کامپیوتر متصل به اینترنت است. این ماشین فروش در زمانی که کار نمی‌کند، آگهی‌های تبلیغاتی نمایش می‌دهد. دیجی‌تاج تصاویر سه‌بعدی از کالاهای موردنظر مشتریان را نشان می‌دهد و نیز اطلاعات کاملی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی همه‌ی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. خریداران می‌توانند در یک لحظه، کالاهای متعددی را از طریق کارت اعتباری و یا پرداخت نقدی خریداری کنند.
علاوه بر این، دیجی‌تاج تمام اطلاعات مربوط به پرداختها و همچنین موجودی انبار را نشان می‌دهد.


2. ماشینی که متکای دلخواه شما را می‌سازد
این ماشین فروش که ماشین خواب نام دارد، توسط شرکت وای‌مک طراحی و تولید شده است. مشتریان نحوه‌ی خواب و میزان نوعی متکا را مشخص می‌کنند و ماشین بلافاصله، متکای درخواستی آنها را تولید می‌کند. همچنین، خریداران می‌توانند تزئینات روی آن را نیز به دستگاه سفارش دهند.
اگر چه خریداران می‌توانند متغیرهای مختلف مربوط به متکا را برای دستگاه تعیین کنند، اما طراحی کلی متکا توسط یک جراح مغز و اعصاب و تنی چند از سایر متخصصین مشخص شده است.

 


3. ماشین‌های فروش کوکاکولا متناسب با محیط زیست
شرکت کوکاکولا متعهد شده است تا سال 2015، ماشین‌های فروش شرکت هیچ هیدروفلروکربنی تولید نکنند. هدف این شرکت این است که میزان تولید گازهای گلخانه‌ای توسط کوکاکولا، 99 درصد کاهش یابد.
در حال حاضر، کوکاکولا دارای ده میلیون کولر، یخچال، و ماشین‌های فروش در سراسر دنیا است. با ورود نسل جدید ماشین‌های فروش، کوکاکولا تا سال 2015، 5/52 میلیون تن از تولید گازهای گلخانه‌ای توسط این دستگاه‌ها کاسته خواهد شد.


4. پرداخت از طریق نبض دست
شرکت هیتاچی به‌تازگی ماشین‌های فروشی راه‌اندازی کرده است که به خریداران امکان می‌دهد، از طریق نبض دست خود هزینه‌ی کالای خریداری شده را پرداخت کنند. این دستگاه همچنین از این فناوری برای جلوگیری از سرقت و کلاهبرداری استفاده می‌کند.


5. داروخانه‌ای در یک ماشین
شرکت اینستی مدز ماشین فروشی طراحی کرده است که در مطب پزشکان و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد. بیماران پس از معاینه، می‌توانند نسخه‌ی الکترونیک خود را در دستگاه قرار دهند و همچنین پس از ارائه‌ی اطلاعات شناسایی خود و پرداخت مبلغ نسخه از طریق کارت اعتباری، داروهای خود را دریافت کنند.
درصورتی‌که بیماران در مورد نسخه‌ی خود و یا وضعیت بیمه‌ی خود سؤالاتی داشته باشند، می‌توانند از طریق گوشی تلفنی که در دستگاه تعبیر شده است، از کارشناسان مرکز 24 ساعته‌ی پاسخگویی اینستی مدز بپرسند.


6. ماشین دانلود
امروزه دستگاهها و کیوسکهای زیادی وجود دارند که مردم می‌توانند از آنها فیلمهای موردعلاقه‌ی خود را به صورت دی‌وی‌دی خریداری کنند. اخیراً شرکتهای سیم‌ویو و ایکسونامدیا دستگاهی به نام کیوسک mp3 طراحی و نصب و راه‌اندازی کرده‌اند که به خریداران امکان می‌دهد فلش خود را به دستگاه متصل کنند و پس از پرداخت بهای فیلم، آن را دانلود کرده و در فلش خود ذخیره کنند. دستگاه دارای پورت USB3 است که امکان انتقال دیتا با 5 مگابایت در ثانیه را فراهم می‌آورد.


7. ماشین فروش خورشیدی
اقدام دیگری که شرکت کوکاکولا برای کاهش مصرف انرژی ماشین‌های فروش خود انجام داده است، نصب صفحات خورشیدی بر روی آنها است. این صفحات، لامپ‌های LED دستگاه را در طول شب روشن نگه می‌دارند. زمانی که مشتری به دستگاه نزدیک می‌شود، دستگاه ازحالت استندبای، به حالت عملکرد کامل درمی‌آید.


8. ماشین فروش مخلوط‌کن
یکی دیگر از ابتکارات شرکت کوکاکولا این است که ماشین فروشی طراحی و نصب کرده است که به خریداران امکان می‌دهد از میان محصولات مختلف کوکا میان پیب، بارک، داسانی، اسپرتیس، فانتا، و ... ترکیب موردعلاقه‌‌ی خود را انتخاب کنند و نوشیدنی مرکب از یک یا چند مورد از آنها را داشته باشند. 


Allbusiness.com


 

سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.